کد خبر: 666496
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
خانواده خبرنگار آمریکایی کشته‌شده توسط نیروهای تروریستی داعش، خواستار این هستند که ویدئوی کشته شدن پسرشان در رسانه‌ها منتشر نشود.
خانواده خبرنگار آمریکایی کشته‌شده توسط نیروهای تروریستی داعش، خواستار این هستند که ویدئوی کشته شدن پسرشان در رسانه‌ها منتشر نشود.

به گزارش ایسنا، مرکز امنیتی انگلیس کشته شدن «جیمز رایت فولی» - خبرنگار آزاد اهل آمریکا - را به دست نیروهای داعش تایید کرد.

از زمانی که فیلم بریده شدن سر این خبرنگار به دست فردی منتسب به گروهک تکفیری داعش در یوتیوب منتشر شد، تمامی رسانه‌ها منتظر تایید این خبر از سوی خانواده او بودند. با تایید صحت این ویدئو، خواهر این خبرنگار از مردم خواست برای حفظ حرمت این خبرنگار و خانواده‌اش این ویدئو را به اشتراک نگذارند. سایت یوتیوب نیز این ویدئو را حذف کرد.

به گزارش روزنامه «دیلی میل»، جمیز فولی در واکنش به تصمیم اوباما در مورد آغاز عملیات نظامی علیه داعش کشته شد.

پیش ازاین آمریکا اعلام کرده بود در صورت صحت ویدئو این خبر می‌تواند یک فاجعه بزرگ برای رسانه‌های آمریکا باشد.

به دنبال انتشار این خبر «جیمز کامرون»، نخست وزیر انگلیس و «فرانسیس اول»، پاپ واتیکان این اقدام را به شدت محکوم کردند. هم چنین جمعی از فعالان سیاسی سوریه با برپایی تظاهرات خشم خود را اعلام کردند.

فولی (40 ساله) به عنوان خبرنگار آزاد برای مجله اینترنتی «گلوبال پست» که مرکز آن در شهر بوستون است و همچنین در خبرگزاری فرانسه و چندین رسانه دیگر فعالیت می‌کرد. در حال حاضر خبر کشته شدن این خبرنگار و تهدید داعش برای کشتن خبرنگار دیگری به نام «استیون استلوو» بازتاب زیادی در آمریکا داشته است و موضوع پرداخت غرامت که از سوی گروهک داعش در مقابل آزادسازی این خبرنگار مطرح شده، جنجال زیادی در میان اهالی رسانه آمریکا به پا کرده است.

ایندیپندنت در مقاله‌ای پرداخت غرامت را مایه شکل‌گیری بازاری به سود این تروریست‌ها می‌داند اما برخی دیگر معتقدند نباید از پرداخت هر مقدار مبلغ درخواستی از سوی داعش اجتناب شود و هر اقدامی در راستای حفظ جان خبرنگار دوم دستگیر شده توسط داعش باید انجام گیرد.

کمیته حمایت از خبرنگاران کشور سوریه را در سال 2012 به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران معرفی کرد. در سال 2012 تعداد 28 خبرنگار در سوریه جان خود را از دست دادند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
1
0
مردمان امریکا"این رفتارها بی شرمی است"بهتر است "رجوع کنید"به دل
خانواده ان 28خبرنگار گشته شده "و
به دل خانواده هائی که سر عزیزان انها توپ فوتبال داعش بود"یا برسر نیزه هادر
سوریه شد"کشتار مردم های بیگناه در عراق "مسئولین امریکائی"توجه کردید"به
لباس یکسره نارنجی"مانند"زندانی های
گوانتانامو"برتن خبرنگار ذبح شده شما" این جوابی است "به خوش خیال ها"در
اتاق های شیک فکر"دنیادیگر بر منوال
تفکرات شما نمی چرخد.
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
2
به نام خدا - سرنخ اصلی داعش در M I 6 انگلیس و عربستان و قطر و آمریکا و ترکیه ،اسرائیل و پایگاههای غرب اردن و نزد بندر بن سلطان است و نتانیاهو ! بهانه جویی آمریکا با فیلم ذبح ساختگی ! نه ضد داعش ! بلکه نقشه ای برای حمله به سوریه و سرنگونی اسد یا تضعیف شدید ارتش سوریه و انهدام انبار های سلاح مقاومت و بدست آوردن اطلاعات پیش از حمله به گلوگاههای مواصلاتی حزب الله و ... و تضعیف ارتش و بسیج مردمی سوریه در آستانه غلبه نهایی شان بر تروریست های صلیبی صهیونی- سلفی- با فرمول مهار دوجانبه !! تا این کارزار 3 ساله طرف برنده نداشته باشد و باز در موقعیتی برابر بشار را مجبور به نشستن سر میز با نماینده ترورییست های ضد سوری نمایند !! و ...نجات تروریست ها از چنگال انتقام ملت سوریه ! و.... لکن ایران باید هر چه زود تر به یاری سوریه بشتابد و بهترین سامانه های پدافند ضد هوایی غیر قابل رهگیری و با موشک های برد بلند صیاد 3 را در سوریه مستقر نماید و قوی ترین موشک های ضد ناو دروبرد را در سواحل مدیترانه سوریه مستقر نماید تا در صورت قصد امریکا به تجاوزگری نظامی ضد سوریه ، پاسخ بهنگام و کوبنده به آمریکای جنایتکار بدهیم ! انشاءالله
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
2
به نام خدا - هشدار !! گول نخوریم ! آمریکا و غرب دنبال اشغال عقبه مقاومت (سوریه ) هستند و نجات اسرائیل از محاصره و تنگنا !! و صبر نمی کنند دوره اسد سپری شود ! چون نمی خواهند در تجاوز بعدی سوریه پشت حزب الله باشد و حزب الله کار اسرائیل را یکسره نماید !! و الا سرنخ اصلی داعش در M I 6 انگلیس و عربستان و قطر و آمریکا و ترکیه ،اسرائیل و پایگاههای غرب اردن و نزد بندر بن سلطان است و نتانیاهو ! نه عراق و سوریه و لبنان قربانی !! بهانه جویی آمریکا با فیلم ذبح ساختگی ! نه ضد داعش ! بلکه نقشه ای برای حمله به سوریه و سرنگونی اسد یا تضعیف شدید ارتش سوریه و انهدام انبار های سلاح مقاومت و بدست آوردن اطلاعات پیش از حمله به گلوگاههای مواصلاتی حزب الله و ... و تضعیف ارتش و بسیج مردمی سوریه در آستانه غلبه نهایی شان بر تروریست های صلیبی صهیونی- سلفی- با فرمول مهار دوجانبه !! تا این کارزار 3 ساله طرف برنده نداشته باشد و باز در موقعیتی برابر بشار را مجبور به نشستن سر میز با نماینده ترورییست های ضد سوری نمایند !! و ...نجات تروریست ها از چنگال انتقام ملت سوریه ! و.... لکن ایران باید هر چه زود تر به یاری سوریه بشتابد و بهترین سامانه های پدافند ضد هوایی غیر قابل رهگیری و با موشک های برد بلند صیاد 3 را در سوریه مستقر نماید و قوی ترین موشک های ضد ناو دروبرد را در سواحل مدیترانه سوریه مستقر نماید تا در صورت قصد امریکا به تجاوزگری نظامی ضد سوریه ، پاسخ بهنگام و کوبنده به آمریکای جنایتکار بدهیم ! انشاءالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
0
گول نخورید !! راز آرامش این هنر پیشه های دغل هالیوودی !! یکی با لباس مشکی (مثلاً داعش ) و دیگر ی با لباس نارنجی !! آرامش استودیوی فیلم و عکس پنتاگون است که این فیلم ها را بعنوان بهانه جنگ افروزی های مجدد آمریکا در خلیج فارس می سازد و منتشر می نماید !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار