کد خبر: 666470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نوع رها شدگی مشاهده می شود که نظیر آن نیز در دوره اصلاحات دیده شده بود.
مهر، سید مرتضی نبوی در سلسله نشست های بزم اندیشه که پنج شنبه شب در موسسه خدمات مشاوره آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: متولی فرهنگ مردم هستند اما باید اساس سیاست گذاری، پشتیبانی و هدایت را حق دولت دانست.

مدیر مسئول روزنامه رسالت افزود: سهم زیادی از دولت به اصلاح طلبان و کارگزاران داده شده است که توجه آنان به دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نوع رها شدگی مشاهده می شود که نظیر آن نیز در دوره اصلاحات دیده شده بود.

نبوی با اشاره به وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرح وظایف این مجمع نیست که نظارتی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

نبوی تصریح کرد: برخی از مسئولین و دولت مردان برای بدست آوردن دل عده ای از جامعه ادای روشنفکری را در می آوردند که از جمله آن می شود به موضع گیری شان در مورد مسئله حجاب اشاره کرد.

وی گفت: امروزه نیز کسانی در ایران هستند که حرف های لیبرالیستی می زنند و می گویند دولت حق ورود به حوزه فرهنگ و هدایت جامعه را ندارد.

نبوی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: شورای انقلاب فرهنگی اقدامات بسیار مفیدی را انجام داده و سندهای مختلفی را که برای رهبری نیز حائز اهمیت بوده به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در قانون اساسی نیست که امیدوارم در صورت نیاز تغییر قانون اساسی این موضوع نیز گنجانده شود.

نبوی در ادامه تصریح کرد: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است و اگر ما در سیاست و اقتصاد دچار مشکل هستیم به این دلیل است که در این حوزه نگاه فرهنگی نداریم.

وی گفت: فرهنگ هویت جمعی یک جامعه است و یک کشور با آن شناخته می شود و ما باید هویت خودمان را بشناسیم و این به خصوص برای نسل جوان بسیار ضروری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عدم شناخت درست از هویت باعث می شود که رخنه فرهنگی ایجاد بشود و فرهنگ یک جامعه مورد هدف دشمن قرار گیرد.

وی افزود: متفکران غربی مانند فوکو، انقلاب ما را انقلابی فرهنگی می‌دانند و قدرت نرم در این ارتباط را حائز اهمیت می‌دانند و البته امروز باید توجه داشت که قدرت نرم بسیار مهم بوده که این موضوع را ما در جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان در جنگ ۳۳ روزه دیدیم که این‌گونه سبب شکست این رژیم شد و اینجا جایگاه فرهنگ را به خوبی نشان می‌دهد.

وی گفت: زبان و ادبیات از مولفه های اصلی فرهنگ است و اگر فرهنگ یک کشور غنی باشد در ادبیات آن کشور نمایان می شود که این در کشور ما به وضوح دیده می شود وما در زمینه ادبیات بسیار قوی و غنی هستیم.

نبوی اظهار داشت: در نظام تربیتی ما، نسل جدید را با فرهنگ ایرانی اسلامی آشنا نمی کنند و همین باعث ایجاد رخنه فرهنگی در یک جامعه می شود.

وی افزود: نظام آموزش و پرورش ما وارداتی و اساس شکل گیری این نظام در زمان رضا شاه بوده است برای همین کتاب های درسی مادیات را آموزش می دهند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت گفت: جهان اسلام با نفوذ فرهنگ غربی دچار تزلزل شد اما نسبت به فرهنگ های دیگر بسیار مقاوم بود خیلی زود به هویت و فرهنگ اصلی خود بازگشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
0
0
مراقب یک ... فرهنگی با این مثلث باشید وزارت علوم .ارشاد . اموزش و پرورش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار