کد خبر: 666367
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۰
یکی از سران ازبک داعش اعلام کرد
به گفته یک پایگاه خبری عربی «سرانجام خیاط در کوزه افتاد»، و پس از حمایت‌های بی‌دریغ ترکیه از گروهک داعش، دو تن از سرکردگان آن اعلام کردند که سیاست کلی آنها الحاق کردهای ترکیه به کردستان عراق است و در صدد الحاق بخشی از خاک ترکیه به مناطق تحت اشغال خود هستند.
 
خبرگزاری فارس: پایگاه خبری «پانورما الشرق الاوسط» سوریه در خبری با بیان اینکه «سرانجام خیاط در کوزه افتاد»، به حمایت‌های بی‌حدوحصر دولت ترکیه به داعش و گروه‌های مسلح در سوریه اشاره کرد و نوشت که «وورکات مراد قاسم» یکی از فرماندهان «اُزبک» داعش در ترکیه به همراه «ابوعمار الثامی» که او نیز از دیگر فرماندهان داعش در ترکیه است اعلام کردند که الحاق بخشی از خاک ترکیه به اراضی تحت اشغالشان جزئی از برنامه‌های آتی داعش است.
 
این دو در سخنانی در این خصوص گفتند: آنچه ما در عراق در حال انجام آن هستیم ملحق کردن کردهای ترکیه به کردهای عراق را آسان می‌کند و به این ترتیب آنها بخشی از اقلیمی مستقل تحت رهبری «مسعود بارزانی» (رئیس کردستان عراق) خواهند شد.
 
این دو نفر افزودند: سیاست بلند مدت ما جداسازی مناطق کردنشین ترکیه و الحاق آن به کردستان عراق است و ما این مسیر را ادامه خواهیم داد.
 
در همین راستا «اریلماز» عضو کمیسیون خارجه پارلمان ترکیه در سخنانی پیرامون تحولات اخیر عراق و نقش حزب «آک پراتی» (همان عدالت و توسعه) گفت: طرح دامنه عمل کُردها که حکومت در صدد انجام آن است به افزایش قدرت کردها می‌انجامد و در صورت استقلال کردستان عراق، کردهای ترکیه نیز خواهان حکومتی فدرال خواهند شد.
 
رهبران گروهک «پ.ک.ک» و مخالفان سیاست‌های مسعود بارزانی نیز در مورد همکاری بین بارزانی و داعش هشدار داده‌اند اما مشخص نیست که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سیاست‌های خود تغییری دهد یا خیر.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار