کد خبر: 666359
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۸
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با «افکارنیوز»:
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تاکید کرد: برای امسال و سال بعد پیش‌بینی‌هایی در رابطه با متغیرهای اقتصاد داریم، ولی این پیش‌بینی‌ها در دستگاه ما می‌ماند تا تدقیق شود.
افکارنیوز: شاپور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار افکارنیوز در پاسخ به این پرسش که با اجرای بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود، پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال ۹۴ نرخ تورم به ۱۵ درصد و نرخ رشد اقتصادی به ۲ تا ۴ درصد برسد.

اما نکته این‌جاست که بهبود وضعيت شاخص‌هاي اقتصادي با وجود محدوديت‌هاي بين‌المللي تا كجا ادامه پيدا مي‌كند و اگر شرايط سياسي كشور به همين منوال بگذرد و نه تحريم‌ها برداشته و نه اضافه شود، آيا مي‌توان انتظار رشد اقتصادي بيش از ۳ درصد را داشت؟ افزود: اقتصاد چیزی نیست که مثل فیزیک بگویید ۵ سال بعد چه می‌شود.

به گزارش افکارنیوز ، وی با تاکید بر این‌که وزارت اقتصاد برای بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصادی برنامه و استراتژی دارد، اظهار داشت: البته ما برای امسال و سال بعد پیش‌بینی‌هایی در رابطه با متغیرهای اقتصادی داریم، ولی این پیش‌بینی‌ها در دستگاه ما می‌ماند تا تدقیق شود.
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: مساله این است که لزومی ندارد این پیش‌بینی‌ها را اعلام کنیم. ما بعضی از مسایلی که ممکن است در تاثیر بلاوجه در بازار بگذارد، پیش‌بینی می‌کنیم، ولی نمی‌گوییم.

محمدی با بیان این‌که شما در اقتصاد باید ببینید مدل‌های اقتصادی چقدر لازم است که اعلام شود، عنوان کرد: بالاخره دستگاه‌ها با یکدیگر هم‌نظر هستند و نظرات خود را با هم تجمیع می‌کنند و در نهایت رقمی که اعلام می‌شود، نظر همه دستگاه‌های اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی در همه دنیا وجود دارد و ممکن است این پیش‌بینی‌ها تغییر کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار