کد خبر: 666313
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
گروهى که با سکوت و آرامش پیش از آنکه امام حاضر شده باشد، حاضر مى‏ شوند و همین کار، کفاره گناهان ده روز است...
افکارنیوز: خداوند متعال در آيه نهم سوره جمعه فرموده است:
 
«اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد، هرگاه براى نماز روز جمعه ندا داده مى‏ شود همان دم به سوى خدا بشتابيد و خريد و فروش را رها كنيد كه براى شما بهتر است، اگر بدانيد.»
و خداوند متعال در آيه سوم سوره بروج فرموده است «و سوگند به شاهد و مشهود.»
 امام باقر (ع) فرموده است، روز جمعه را از اين جهت جمعه نام نهاده ‏اند كه خداوند متعال در آن روز خلق خود را جمع فرمود كه ميثاق دوستى با محمد (ص) و وصى او ببندند و چون خلق را در آن روز جمع كرد نامش را جمعه نهاد.
 
پيامبر (ص) فرموده‏ اند: گزيده ‏تر روزها روز جمعه است و مقصود از كلمه شاهد (در آيه سوم سوره بروج) آن است و روز عرفه مشهود است.
 امام باقر فرموده است: هر مسافرى كه با رغبت و محبت نسبت به جمعه نماز بگزارد، خداى عز و جل به او پاداش صد نماز جمعه شخص مقيم را ارزانى مى ‏فرمايد.
امام صادق (ع) فرموده است: هر كس در فاصله ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه از مؤمنان بميرد خدايش او را از فشار قبر در پناه مى‏ گيرد.
 
همان حضرت فرموده است: هيچ گامى به سوى نماز جمعه برداشته نمى‏ شود، مگر اينكه خداوند پيكر آن شخص را بر آتش حرام مى‏ كند و هر كس همراه ايشان در صف اول نماز بگزارد، چنان است كه همراه رسول خدا در صف اول نماز گزارده باشد.
 
امير المؤمنين (ع) فرموده است:
 مردم در نماز جمعه سه دسته ‏اند: گروهى كه با سكوت و آرامش پيش از آنكه امام حاضر شده باشد، حاضر مى‏ شوند و همين كار، كفاره گناهان ده روز است. يعنى از جمعه تا جمعه بعد و سه روز افزون بر آن و اين به مناسبت گفتار خداوند است كه فرموده است هر كس يك كار نيك انجام دهد براى او ده برابر آن خواهد بود. دسته دوم گروهى كه فقط به ظاهر و براى ريا و تملق به نماز حاضر مى ‏شوند و پاداش آنان هم فقط همين حضور ايشان است و بس. دسته ديگر آنان هستند كه در هنگامى كه امام مشغول سخنرانى است مى ‏رسند يا هنگامى كه امام به نماز ايستاده است مى‏ رسند و نماز مى‏ گزارند، اين گروه بر خلاف سنت عمل كرده ‏اند، و آنان از خداوند مسألت مى‏ كنند، ولى به دست خداوند است كه اگر بخواهد به آنان عطا مى‏ فرمايد و اگر بخواهد ايشان را محروم مى‏ كند.
 
امام باقر (ع) فرموده است:
چون خداوند بندگان را در قيامت مبعوث مى‏ كند، روزها هم در صحنه قيامت آشكار مى‏ شود، آن چنان كه مردم نام و خواص آنها را مى‏ شناسند. روز جمعه پيشاپيش روزها حركت مى‏ كند و پرتويى رخشان دارد و ديگر روزها از پى آن روان است. گويى عروسى گرامى و با وقار است كه به مردى آرزومند و توانگر هديه مى‏ شود. و روز جمعه شاهد و گواه كسانى است كه در نماز جمعه شركت كرده‏ اند. مؤمنان به اندازه شركت و پيشى گرفتن در گزاردن نماز جمعه وارد بهشت مى ‏شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
0
0
جان ها فدای کلام امیر مؤمنان که در آن ایام هم اشاره دارد به حضور افراد متملق و ریا کاری که برای تظاهر به نماز جمعه میروند. امیدوارم من رو سیاه از این گروه نباشم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار