کد خبر: 666269
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
آیت الله موحدی کرمانی: نکته دیگر توجه به وظیفه جهان اسلام در قبال مسئله فلسطین است. وظیفه مسلمین در قبال فلسطین خطیر است زیرا کشورهایی که از اسراییل حمایت می کنند نه تنها مسلمان بلکه انسان هم نیستند.

به گزارش محراب (پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد) تجمع ائمه جماعات، علماء، روحانیون و طلاب در اعتراض به جنایت های وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه، همزمان با روز جهانی مسجد و سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی در ٢١ آگوست ١٩٦٩ (١٣٤٨ شمسی) در میدان فلسطین برگزار شد.

آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به آیات و روایات درباره مقاومت در برابر استکبار، خطاب به مردم غزه گفت که بدانید خدا با شماست.

وی با بیان اینکه این جمعیت برای اظهار تنفر نسبت به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست و همدردی با مردم غزه در اینجا جمع شده است، تصریح کرد: درباره وقایع اخیر بیان چند نکته ضروری است. اول اینکه در قرآن بر پیروزی قطعی مظلوم بر ظالم تاکید شده و عزیزانی که در غزه هستند بدانند که خداوند وعده داده است که شما پیروز خواهید شد. امیدواریم این پیام به مردم غزه برسد که خداوند در سوره صف و توبه این وعده را داده است. 

امام جمعه موقت تهران افزود: نکته دیگر اینکه دشمنان مکر می کنند و نقشه می کشند و خداوند مکر آنها را به خودشان بر می گرداند. عزیزان غزه بدانید که خدا با شماست چرا که در قرآن آمده است برنامه خداوند بر برنامه ستمگران غالب است. حرکت مردم غزه در مسیر کلمه طیبه است و دشمانان خبیث آنها نمی تواند در مقابل آنها بایستد و با حرکت مومنین نابود خواهد شد. قرآن درباره دفاع در برابر ظالمین می فرماید: دشمن تلاش می کند شما را از دین جدا سازد و وظیفه شما مقاومت کردن است.

وی با دعوت مردم غزه به ادامه دفاع در برابر رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: اگر دفاع نکنید برای شما هیچ چیز نخواهد ماند. هدف شما مقدس است و شیطان هیچ کاری نمی تواند بکند. اگر دفاع نکنید نه مسجدی برای شما می ماند، نه معبدی برای یهود و مسیح و نه نامی از خدا بر جا می ماند و کرامت انسانی از بین می رود زیرا حرکت شما دفاع فی سبیل الله است.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: شما عزیزان غزه در تمام برنامه های مبارزاتی انبیا و اولیا خدا شریک خواهید بود. 

وی اضافه کرد: نکته دیگر توجه به وظیفه جهان اسلام در قبال مسئله فلسطین است. وظیفه مسلمین در قبال فلسطین خطیر است زیرا کشورهایی که از اسراییل حمایت می کنند نه تنها مسلمان بلکه انسان هم نیستند.

سخنران این تجمع با تاکید بر لزوم مقاومت مردم غزه در مقابل اسرائیل، تصریح کرد: اگر دشمن ما را به آتش بس دعوت کرد و در راستای رضا خدا بود باید آن را بپذیریم اما باید مراقب باشیم که دشمن خلع سلاح نکند چرا که دشمن خیرخواه نیست.

وی در ادامه خطاب به مردم غزه گفت: در مورد آتش بس باید هوشیار باشید زیرا دشمن می خواهد شما را غافل کند و شما را خلع سلاح کنند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان با اشاره به تخریب مساجد در غزه، به سالروز آتش زدن مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: چهل و پنج سال پیش با بی شرمی تمام مسجد الاقصی به آتش کشیده شد و در جنگ اخیر هم حدود دویست مسجد تخریب شده است، این تخریب ها در عراق و سوریه هم اتفاق افتاده و هدف دشمنان خروج مسلمانان از کشور های اسلامی است زیرا قصد آنها دشمنی با اسلام است. امیدواریم سران کشورهای اسلامی بیدار شوند و به وظیفه خود عمل کنند.

 وی در خاتمه سخنانش از ائمه جماعات در خواست کرد با صدای بلند فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند.   

در این مراسم که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برپا شد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل توسط حاضرین در تجمع سر داده شد. ائمه جماعات حاضر در این تجمع پس از سخنان آیت الله موحدی کرمانی با سر دادن شعا بر علیه رژیم صهیونیستی تا سفارت فلسطین راهپیمایی کردند.

سفیر فلسطین در ایران نیز با حضور در تجمع، راهپیمایی کنندگان را تا محل سفارت فلسطین همراهی کرد و در سخنانی کوتاه ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) از مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و شیعیان تشکر نمود و گفت که رابطه ایران با مردم غزه تنها دیپلماتیک نیست، بلکه عاطفی است.   

پیش از سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی، حجت الاسلام و المسلمین حسام ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در منطقه، برای پیروزی مردم فلسطین دعا نمود و در ادامه به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداخت. 

  در پایان این مراسم قطعنامه ای منتشر شد که متن کامل آن را می خوانید؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لَولا دَفعُ الله النَّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمَت صَوامِعُ و بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ و مساجدُ یُذکَرُ فِیهَا اسمُ الله کَثیراً و لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه إنُّ الله لَقَویٌ عزِیز

(آیه ٤٠ سوره مبارکه حج)

سپاس خدای قادر و حکیم را که به ما توفیق داد در آستانه شهادت مولایمان حضرت امام صادق (ع) با حضور خود و در اقتدا به سیره آن بزرگواران، عزم و اراده خود را در حمایت از مظلومان و در دفاع از خانه های مردم جلوه گر سازیم. روز جهانی مسجد یادآور فاجعه غم بار به آتش کشیده شدن قبله اول مسلمین، مسجد الاقصی است. واقعه دردناکی که در سال ١٣٤٨ هجری شمسی (٤٥ سال قبل) اتفاق افتاد و فصل دیگری از توطئه های استکبار جهانی و صهیونیزم غاصب را در مقابله با مظاهر توحید و بندگی رقم زد.

امسال روز جهانی مسجد حال و هوای دیگری دارد. رژیم جعلی صهیونیستی با درماندگی و استیصال و در حالی که در مخمصه خودساخته گرفتار آمده است وحشییانه و بی توجه به افکار عمومی برای حفظ موجودیت رو به نابودی اش دست به نسل کشی و کودک کشی زده و برای انتقام از مقاومت اسلامی و رزمندگان قهرمان فلسطین از هیچ جنایتی فرو گذار نمی کند.

تخریب حدود دویست مسجد در طول یکماه گذشته نمونه ای از این جنایات بی سابقه است. بی تردید هم آوایی استکبار جهانی و ارتجاع عرب با صهیونیپزم و سکوت ذلت بار مجامع مدعی حقوق بشر نشان از نگرانی عمیق آنها از فروپاشی قریب الوقوع رژیم غاصب صهیونیستی دارد. آنان که روزی رویای شوم «نیل تا فرات» را در سر می پروراندند و آروزی خاورمیانه بزرگ را مطرح می کردند و مخالفان خود را به نقض حقوق بشر متهم می ساختند، امروز منطق محکمشان کودک کشی و بمباران و تخریب اماکن عمومی و مقدسه و سکوت و تایید این جنایات است.

خدا را شاکریم که حوادث اخیر به بیداری جهانی منجر شده است و اعتراض به استکبار و صهیونیزم را تبدیل به جریان عمومی در سراسر جهان کرده است.

ما تجمع کنندگان در این همایش شکوه مند هم نوا با همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان، مواضع روشن را با بانگ رسای تکبیر اعلام می داریم: (یک بار الله اکبر، یک بار خامنه ای رهبر)

١.      ما شرکت کنندگان در این تجمع، آزادی قدس شریف و رهایی مسجد الاقصی از چنگال صهیونیسم را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای جهان اسلام دانسته و از هیچ گونه حمایت مادی و معنوی در راستای تحقق این آرمان مقدس دریغ نخواهیم کرد.

٢.      ما روحانیان و مبلغان و ائمه جمعه و جماعات استان تهران حمله ددمنشانه صهیونیست ها را به مردم مظلوم غزه و خانه ها و اماکن مقدسه به ویژه مساجد را مصداق جنایات جنگی دانسته و از همه سازمان ها و مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش غیر متعدها می خواهیم با اعلام مواضع سریع و موثر اتخاذ تصمیم های بازدارنده را در محاکمه و مجازات سران گرگ صفت صهیونیست در دستور کار خود قرار دهند.

٣.      از نگاه ما فتنه تکفیری های محارب و صهیونیست های مسلمان نما در سوریه و عراق حرکتی حساب شده برای انحراف افکار عمومی از مسئله اول جهان اسلام است که به قصد ایجاد تفرقه بین امت اسلامی طراحی شده است. فتنه داعشی ها روی دیگر سکه مقابله جهانی صهیونیزم بر علیه اسلام است. از این رو از همه علمای بلاد اسلامی ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه جهان اسلام می خواهیم با هوشمندی و بصیرت و ایفای نقش موثر، مردم مسلمان را از اهداف شوم استکبار آگاه ساخته و توطئه های ننگین دشمنان را خنثی و بی اثر سازند.

٤.      ما شرکت کنندگان در این تجمع با قدرشناسی از هدایت های ژرف اندیشانه و دشمن شکن ولی امر مسلمین جهان، در حمایت از مردم مظلوم غزه و تسلیح مردم کرانه غربی رود اردن ضمن تشکر از تلاش های ارزشمند دستگاه دیپلماسی کشور از آنها می خواهیم زمینه را برای ایجاد بسترهای لازم، در تحقق راهبردهای حکیمانه رهبر حکیم امت اسلامی فراهم سازند.

٥.      ما راهپیمایان روز جهانی مسجد حمایت همه جانبه خود را از گروه های قهرمان مقاومت اسلامی در فلسطین و غزه استوار اعلام داشته و از آنها با هوشمندی و درک موقعیت خطیر کنونی وحدت و همگرایی خود را بیش از پیش تقویت کرده و زمینه مناسب را در خط مقدم مقابله و جهاد بر علیه صهیونیزم، برای نابودی سریع تر رژیم رو به زوال صهیونیست فراهم کنند.

 

بدان امید که در روز جمعه موعود و در آینده ای نزدیک همراه با رهبر عزیزمان شکوه مند ترین نماز جمعه تاریخ را به امامت مولایمان در مسجد الاقصی اقامه کنیم.

  إنَّهُم یَرَونَه بعیداً و نَراه قریباً

و السلام علیکم و رحمه الله

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار