کد خبر: 666264
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پهنای باند در پایان دولت یازدهم به ۳۰ برابر افزایش می‌یابد، گفت: امسال برای ۳۰ هزار نفر در بخش "آی تی" اشتغال زایی ایجاد شده و در سال آینده این رقم به ۱۰۰ هزار نفر در گستره کشور می‌رسد.
خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پهنای باند در پایان دولت یازدهم به ۳۰ برابر افزایش می‌یابد، گفت: امسال برای ۳۰ هزار نفر در بخش "آی تی" اشتغال زایی ایجاد شده و در سال آینده این رقم به ۱۰۰ هزار نفر در گستره کشور می‌رسد.

محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی کشور محسوب می‌شود، دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سیاستی که در این زمینه اتخاذ کرده، بنا دارد توجه ویژه‌ای به این استان و دیگر استان های مرزی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون "آی سی تی" یا ارتباطات و فناوری اطلاعات در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان زیرساخت توسعه مطرح شده و همگام با آن، توانمندسازی سایر بخش ها نیز مطرح است.

واعظی گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و دولت در این مقطع زمانی توجه ویژه ای به"آی سی تی" نشان داده است یعنی در یک سال گذشته وزارت ارتباطات هر آنچه را که از مجلس شورای اسلامی درخواست کرده آنها همواره کمک و یاری نموده و هیچ لایحه و طرحی در ارتباط با بخش ارتباطات نبوده که تصویب نشده باشد.

او گفت: خوشبختانه چنین فضایی نیز در دولت تدبیر و امید وجود دارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با این پشتوانه ای که در ارتباط با فیبر، انتقال و پهنای باند و هر آنچه به این وزارت خانه مربوط می شود، در آخر این دوره برخی از آنها حتی 20 تا 30 برابر می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در اصل مخابرات و آی تی باید به غیر از بحث زیرساخت و مباحثی که به امنیت کشور ارتباط دارد، بقیه مباحث آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، پس این سیاستی است که وزارت خانه آن را دنبال می کند و در آذربایجان غربی نیز خواهان فعالیت جدی بخش خصوصی هستیم.

واعظی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امیدوار است که بتواند در آینده ای نزدیک برای این بخش و در این استان حرف های بیشتری برای ارائه داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم در سایه اعتمادی که مردم در 24 خرداد سال گذشته انجام داده و عهدی که آقای روحانی با مردم و مقام معظم رهبری بست بنایش بر این است که آرامش، همدلی و وحدت در این دوره الگو و نمونه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار