کد خبر: 666223
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
وزیر ورزش و جوانان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به امر ازدواج جوانان در کشور خبر داد.
محمود گودرزی اظهار کرد: اعتبارات اولیه برای اختصاص وام ازدواج به جوانان تزریق شده است و حدود ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش از سوی دولت پیش‌بینی‌ شد. 
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام مجدد دریافت تسهیلات ازدواج انجام شده و البته آنهایی که در گذشته برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده بودند، در اولویت پرداخت هستند. 
 
وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه ارقام دیگری نیز از طریق صندوق‌های خیریه به این امر اختصاص یافته است، متذکر شد: خیران نیز در امر ازدواج به جوانان کمک می‌کنند و تا امروز رقمی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای اختصاص تسهیلات به آنها در کشور پیش‌بینی شده است. 
 
گودرزی افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص وام ازدواج به جوانان عدد کمی است که کافی نیست، اما به هر حال امید می‌رود با افزایش منابع مالی، جوانان بیشتری از این تسهیلات بهره‌مند شوند. 
 
وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به هر نفر از جوانان، ۳۰ میلیون ریال و در مجموع به هر زوج ۶۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج اختصاص می‌یابد. 
 
گودرزی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ارتباط با وضعیت مسکن جوانان، گفت: رایزنی‌هایی با وزارت راه و شهرسازی در این زمینه انجام شده است، اما ورود دولت به موضوع مسکن به نوعی مشکلاتی را برای مسکن مهر ایجاد می‌کند. 
 
وی عنوان داشت: دولت ترجیح می‌دهد در حوزه مسکن به صورت خاص ورود نداشته باشد، اما طرح‌هایی که وزارت راه و شهرسازی دارد می‌تواند توجه ویژه‌ای به بخش جوانان داشته باشد و امیدواریم مسکن جوانان در درون اقداماتی که دولت برای افزایش سطح رفاه مردم انجام می‌دهد، دیده شود. 
 
وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به میزبانی ایران در بازی‌های آسیایی، افزود: نمایندگان فیفا و AFC با ورزشکاران کشور دیدار داشته‌اند و برنامه‌‌ریزی‌هایی از قبل انجام شده است. 
 
گودرزی اضافه کرد: ۶ نقطه برای برگزاری این مسابقات پیش‌بینی شده که سمنان جزو آنها نیست، چراکه نمایندگان فیفا و AFC باید از قبل ورزشکاران را ببینند تا برای برگزاری مسابقات آنها را تأیید کنند و سمنان هنوز ورزشگاه آماده‌ای ندارد. 
 
وی تأکید کرد: امیدواریم با تکمیل این ورزشگاه تا ۴ ماه آینده و در نهایت در صورت بروز مشکلاتی تا پایان سال، از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سمنان در برنامه‌های آینده استفاده شود. 
 
وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به وجود شمار زیادی پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور، گفت: براساس آخرین آماری که ۳ روز قبل استخراج شده است، مجموع پروژه‌های ناتمام و شروع نشده که کلنگ آن بر زمین زده شده، اما به مرحله اجرا نرسیده، ۳۸۷۰ پروژه در کل کشور است. 
 
گودرزی یادآور شد: در حال حاضر، تکمیل این پروژه‌ها به رقمی نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به اعتباراتی که از سوی دولت به این وزارتخانه اختصاص می‌یابد و محدودیت منابع مالی که وجود دارد، سالیان درازی نیاز است تا این طرح‌ها به اتمام برسد. 
 
وی همچنین با اشاره به سرانه ورزشی در کشور، بیان کرد: تهران با ۳۳ سانتیمتر و کرج با ۳۰ سانتیمتر کمترین سرانه ورزشی را در کشور دارند و تلاش می‌شود با اجرای طرح‌های مختلف این سرانه تا حدود زیادی رشد یابد. 
 
این مسئول، میانگین سرانه ورزشی در کشور را ۷۰ سانتیمتر عنوان و تصریح کرد: استان سمنان در این بخش نسبت به سایر استان‌ها وضع بهتری دارد. 
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازدید خود از شماری از پروژه‌های ورزشی در شهرهای مختلف استان سمنان، عنوان داشت: پروژه‌های ناتمام همچون همه‌ی شهرها و استان‌ها، در سمنان نیز وجود دارد، اما امیدواریم بتوانیم برخی از آنها را به زودی و شماری را تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم. 
 
گودرزی در پایان اضافه کرد: این پروژه‌ها با کمک‌های استانی وزارت ورزش و جوانان و منابع دیگر عملیاتی خواهد شد.




منبع: خبرگزاری فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار