کد خبر: 666027
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
ظریف:
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اکثر دیدگاه‌های منتقدین درباره توافق ژنو اشتباه است، تاکید کرد که من به منتقدین حق می‌دهم چرا که آمریکایی‌ها رفتار بدی با ایران داشته‌اند.
جوان آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با برنامه «شب آفتابی» در شبکه 5 تلویزیون در پاسخ به انتقادات درباره کم توجهی به مسائلی غیر از مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد که فناوری ارتباطات این امکان را می‌دهد که کارها را از جایی غیر از دفتر کارم دنبال کنم.

ظریف با اشاره به اینکه ایران به دنبال یک راه حل برای حل پرونده هسته‌ای است تصریح کرد که طرف مقابل عادت ندارد با ایران براساس راه حل مذاکره کند.

وی با بیان اینکه درباره فردو حتی یک کلمه هم در توافق نهایی نوشته نشده است اظهار داشت که توافق کردیم که در مذاکرات شرایط را تغییر ندهیم و سانتریفیوژی اضافه نشود و هر سانتریفیوژ با یکی دیگر جایگزین شود.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به اینکه اکثر دیدگاه‌های منتقذین درباره توافق ژنو اشتباه بوده است تاکید کرد که من به منتقدین حق می‌دهم چرا که آمریکایی‌ها رفتار بدی با ایران داشته‌اند.

ظریف تاکید کرد که رهبری انقلاب هم حق دارند که به آمریکایی ها بدبین باشند و ما نیز نسبت به آنها بدبین هستیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی درباره جلسه استیضاح امروز فرجی دانا وزیر سابق علوم هم اظهار داشت که من از این اقدام متاثر شدم چرا که فرجی دانا یکی از بهترین وزرای کابینه بود ایشان یک دانشمند و شخصیتی ولایت مدار بود.

ظریف با اشاره به اینکه برخی نمایندگان فرجی دانا را برای وزارت گزینه خوبی نمی‌دانستند، تاکید کرد که امروز روز خوبی برای روابط دولت و مجلس نبود.

وی همچنین درباره ارتباطات شخصی‌اش با همتایان خارجی خود، رابطه با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان از همه قدیمی‌تر دانست، اظهار داشت که رابطه دوستانه‌ای با احمد داود اغلو وزیر امور خارجه ترکیه دارد و به دلیل اینکه هردویمان فعالیت دانشگاهی در حوزه روابط بین الملل و تالیف در این زمینه هستیم روابط خوبی داریم.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
0
1
بااین اوصاف که سانتریفیوزجدیدی نصب نشود بایدفاتحه هسته ای راخواند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار