کد خبر: 665985
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مراكز انتقال خون يكي يكي تعطيل مي‌شود
روزانه ۶ هزار درخواست خون در استان تهران داريم اما به علت مشكلات مالي يك چهارم نيروها، انتقال خون را ترك كرده‌اند. مراكز انتقال خون حتي از نظر بهداشتي هم مشكل دارند، برخي مراكز يك روز در ميان كار مي‌كنند و برخي نيز تعطيل شده‌اند.
فاطمه نادعلي در بازديد رئيس شوراي شهر تهران از سازمان انتقال خون تهران با بيان اين مطلب گفت: اين سازمان در سال 53 راه‌اندازي و در سال 67 از سازمان انتقال خون موجوديت مستقل گرفت اما از سال 90 كاملاً در ركود بدهكاري و مقروض بود. پرسنل اين سازمان فقط از روي انسانيت كار مي‌كنند و چيزي نبوده كه راضي‌شان كند.
نادعلي گفت:‌فقط سه شهرستان شهريار، شهرقدس و رباط كريم در اطراف تهران مركز انتقال خون دارند و شهرستان‌هاي ديگر از ما شاكي هستند و به استانداري شكايت كرده‌اند كه چرا ما را محروم كرده‌ايد.
نادعلي گفت: از سال 82 تا 93 شاهد كاهش نيرو بوده‌ايم به طوري كه از 583 نيروي شاغل به 420 نيرو رسيده‌ايم يعني يك چهارم نيروها سازمان را ترك كردند چراكه در قالب طرح استخدام شده و نتوانسته‌ايم آنها را جذب كنيم.  مدير كل سازمان انتقال خون تهران گفت: براي بخش‌هاي فني نياز به پزشك داريم كه از 86 نفر پزشك در سال 89 به 50 نفر در سال 93 رسيده‌ايم؛ يعني 40 درصد كسري نيرو داريم و بخش اهداي خون از اين كسري آسيب‌ديده و عمده نارضايتي مردم در اين بخش است.  وي افزود: از 1200 واحد خون فقط 200 واحد آن را توانسته‌ايم براي بيماران تهيه كنيم كه به بيماران هموفيلي داده مي‌شود و پلاكت خون كه فقط سه روز طول عمر دارد و براي بيماران مزمن و مسن با افزايش سن جمعيت بسيار مورد نياز است اگر اكنون فكري نكنيم در آينده با كمبود شديد مواجه خواهيم شد. همچنين به همه درخواست‌هاي فاكتور 8 انعقادي نمي‌توانيم پاسخ دهيم.
مدير كل سازمان انتقال خون تهران گفت: هزينه خريد يك دستگاه خون اشعه داده شده 2/1 ميليارد تومان است كه فقط از آن دو دستگاه در بيمارستان شريعتي و انتقال خون تهران موجود است كه در بيمارستان شريعتي استفاده نمي‌شود. اين دستگاه براي بيماران پيوندي و نقص ايمني كاربرد دارد كه اگر خراب شود، فاجعه به بار مي‌آورد.   وي افزود: مركز افسريه حتي از نظر بهداشتي در وضعيت بسيار نامساعدي است به طوري كه براي پرسنل سازمان يك سرويس بهداشتي وجود ندارد و در بازديد از اين مركز به ياد سفرم و بازديد از مركز انتقال خون هند افتادم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار