کد خبر: 665975
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸

هيئت قضايي دادگاه كيفري استان تهران درباره سرنوشت مردي كه مشروط به پرداخت ديه از مجازات قصاص فاصله گرفته بود، تصميم مي‌گيرند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاين، اين پرونده از صبح روز 21 فروردين‌ماه سال 84 به جريان افتاد. روز حادثه زني به مأموران پليس خبر داد كه پسرش در خانه كشته شده است. او توضيح داد: ساعتي قبل زنگ خانه را زدند و پسرم نادر به در خانه رفت اما خيلي زود صداي درگيري بلند شد. متوجه شدم با برادرش كه صابر نام دارد درگير شده و با ضربه چاقوي او هدف قرار گرفته و فوت شده است.

همزمان با حضور بازپرس در محل، جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و كارآگاهان چند روز بعد متهم را بازداشت كردند. متهم گفت: مدتي قبل به خاطر مشكلاتي كه داشتم وسايلم را به خانه مادرم منتقل كردم اما برادرم نادر به حضور من در خانه اعتراض كرد. من به او قول دادم بعد از پيدا كردن جاي مناسب وسايلم را از آنجا منتقل مي‌كنم. متهم ادامه داد: يك روز قبل از حادثه سر همين موضوع با برادرم درگير شدم اما با ميانجيگري همسايه‌ها دعوا تمام شد تا اينكه صبح روز حادثه به خانه مادرم رفتم. وقتي برادرم در را باز كرد، دوباره با من دعوا كرد و با هم درگير شديم. من كنترل خودم را از دست دادم و با چاقويي كه همراهم بود ضربه‌اي به او زدم كه فوت شد.

متهم در بازجويي‌هاي بيشتر هم به جرم خودش اقرار كرد و گفت از كاري كه كرده‌است پشيمان است. با كامل شدن تحقيقات، بازپرس متهم را به جرم قتل عمد مجرم شناخت و پرونده براي رسيدگي به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاكمه مادر مقتول براي پسرش درخواست قصاص كرد. او گفت: من يكي از پسرهايم را از دست داده‌ام اما صابر هم نبايد مرتكب قتل برادرش مي‌شد. او بايد مجازات شود تا مايه عبرت ديگران شود. متهم وقتي مقابل هيئت قضايي قرار گرفت به جرم خودش اقرار كرد و از مادرش درخواست گذشت كرد. دفاعيات متهم از سوي هيئت قضايي پذيرفته نشد و قضات دادگاه رأي به قصاص متهم دادند. با اعتراض صابر به رأي دادگاه، پرونده در ديوان عالي كشور بررسي و رأي دادگاه تأييد شد. در حالي كه مقدمات اجراي حكم در جريان بود، مادر مقتول مشروط به اينكه صابر ديه مقتول را پرداخت نمايد از او اعلام گذشت كرد. با گذشت چند سال و در حالي كه متهم حاضر به پرداخت ديه نشده است، مادر مقتول با حضور در دادسرا گفت: از آنجا‌كه صابر حاضر به پرداخت ديه نشده است من هم شرط خودم را بر مي‌دارم و درخواست قصاص دارم. با موافقت دادستان، پرونده براي تصميم‌گيري روي ميز هيئت قضايي شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار