کد خبر: 665914
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي از تخصيص چهار ميليارد و 300 ميليون ريال برای مرمت و بازسازی 15 رشته قنات اين شهرستان خبر داد.

ميرگلوبيات با بیان این که این میزان از محل اعتبارهای ماده 180 است، گفت: وضعیت اين 15 رشته قنات، در شهرستان زرنديه به دليل خشكسالي هاي متوالي بحرانی شده است.

وي با اشاره به وجود 150 رشته قنات در زرندیه افزود: بیشتر این قنات ها دارای شرایط بحرانی با لایروبی قابل احیا هستند که هزینه بازسازی تمامي آنها 12 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

ميرگلوبيات ادامه داد :انجام نشدن طرح لایروبی، حفر بی رویه چاه و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم قنات از جمله عواملی است که سبب خشک شدن یا از بین رفتن قنات ها می شود و دهیاران و اعضای شورا باید نظارت بیشتری در رعایت حریم قنوات داشته و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری كنند.

نماينده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: قنات ها با توجه به نقشی که در تامین آب کشاورزی دارند باید احیا، نگهداری، مرمت و بازسازی شوند و به عنوان میراثی ماندگار در فهرست سرمایه های مادی و معنوی این سرزمین ثبت شوند.

میرگلو بیات افزود: همچنين ازمحل اعتبارهای ماده 180، دو ميليارد و 100 ميليون ريال براي لوله گذاري، احداث كانال براي انتقال آب در سه روستاي ميل، كبود كمر و اميرآباد اين شهرستان اختصاص يافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار