کد خبر: 665836
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
رئیس جمهور در اجتماع مردمی در ورزشگاه تختی اردبیل با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم گفت: دولت به رای مجلس هر چه باشد احترام می‌گذارد.
رئیس جمهور در سخنرانی در اجتماع گسترده مردمی در ورزشگاه تختی این شهر با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: سعی داریم تا پایان امسال تورم را کاهش داده و رضایت مردم را فراهم کنیم.

دولت به وعده‌های خود پایبند است

وی به سه وعده خود در زمان انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نجات اقتصادی، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان شعار ما بوده و برای تحقق این سه وعده بزرگ دولت به صورت جدی تلاش می‌کند.

وی گفت: در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام‌آور بالای 40 درصد و رکود شدید مواجه بود اما بنده قول دادم تا پایان سال تورم را به 35 درصد کاهش دهیم و این مساله امروز تحقق یافته و تورم به کمتر از 34 درصد رسیده است.

دست‌یابی به رشد مثبت تا پایان سال 93

رئیس جمهور با تاکید بر رویش ثبات در فضای اقتصاد کشور و ایجاد امیدواری نسبت به آینده در بین مردم و فعالان اقتصادی گفت: رشد اقتصادی در سال 91 منهای 6.8 درصد بود و در پایان سال 92 نیز این رشد به منهای 1.1 درصد رسید و تا پایان سال 93 رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود.

انتظار داریم مجلس در رای خود تجدید نظر کند

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم در مجلس گفت: هرچند دلم می‌خواست در شرایطی که وزیر اندیشمند علوم ما در مجلس شورای اسلامی استیضاح می‌شود در بهارستان حاضر و در کنار وزیر علوم باشم اما با زبان صریح اعلام می‌کنیم که از مجلس انتظار داریم که در رای خود به وزیر علوم تجدیدنظر کند.

وی گفت: از نمایندگان استان در مجلس سپاسگزارم که در مجلس حاضر شده و به خاطر حمایت دولت به وظایف خود عمل می‌کنند.

روحانی افزود: این نمایندگان و برخی از وزرا عصر به استان بازمی‌گردند و در ادامه سفر با ما خواهند بود.

وی تصریح کرد: دولت به رای مجلس هر چه باشد احترام می‌گذارد اما به نمایندگان مجلس از همین جا اعلام می‌کنیم امروز هر چه اتحاد و وحدت قوا بیشتر باشد دشمنان ما ناراحت و دوستان ما خوشحال خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه  امیدواریم نمایندگان مجلس در چارچوب قانون اساسی و آیین‌نامه مجلس به وظیفه خود عمل کنند، افزود: امیدواریم در آستانه هفته دولت و بازگشایی دانشگا‌ه‌ها مجلس با رای قاطع خود از وزیر علوم حمایت کند.

شاهد احیای اخلاق در جامعه هستیم

رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در زمینه اخلاق‌مداری شاهد رعایت موازین اخلاقی، ادب و احترام در بخش‌های مختلف هستیم و رفتارها و رویه‌های غلط گذشته نیز اصلاح شده است، خاطرنشان کرد: امروز سران سه قوه، جناح‌ها، احزاب و رسانه‌ها با لحنی متفاوت‌تر فعالیت می‌کنند و سعی دارند آرامش را به جامعه ترزیق کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت یازدهم نیز با ادب و احترام و تعامل بیشتر سعی داریم تا رویه گذشته را اصلاح کند و حرمت‌ها نگاه‌ داشته شود.

روحانی با بیان اینکه البته عده‌ای محدود هنوز از اخلاق گذشته دست برنداشته‌اند که بنده خواهش می‌کنم این افراد افراط را کنار بگذارند و مانند یک برادر و همدل رفتار حسنه را در پیش بگیرند، تصریح کرد: ما همه مسلمان و عاشق ایران و خاندان اهل بیت(ع) و مکتب اسلامی هستیم و بهتر است ادب و احترام را به همراه اخوت و برادری از بزرگ پیامبر آسمانی نبی مکرم اسلام یاد بگیریم.

بهبود وضعیت سلامت جامعه

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مساله بهداشت و سلامت جامعه نیز اشاره کرد و گفت: شرایط امروز با سال قبل زمین تا آسمان متفاوت است به طوری که هر کس در بیمارستان بستری شود فقط 7.5 درصد مخارج را در شهر و 5 درصد هزینه‌ها را در مناطق روستایی پرداخت می‌کند و این در حالی است که در سال گذشته این پرداخت هزینه تا 37 درصد بوده که این کاهش هزینه آرامش و راحتی را به زندگی مردم ترزیق کرده است.

با قدرت پای میز مذاکرات نشسته‌ایم

روحانی همچنین به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هم اشاره‌ای داشت و در این زمینه گفت: دشمنان ما احساس می‌کنند که در این شرایط می‌توانند به نظام اسلامی هجمه وارد کنند در حالی که با هدایت و راهبری مقام معظم رهبری و حضور حماسی مردم در صحنه‌های مختلف به زودی بنای ظالمانه تحریم‌ها را که غلط و غیرقانونی است خواهیم شکست.

وی افزود: ما با دیپلمات‌های برجسته و قوی خود که از تجربه کافی در عرصه‌های مختلف برخوردار هستند در مقابل قدرت‌های غربی و پای میز مذاکرات می‌نشینیم و به امید خدا حق هسته‌ای خودمان را حفظ کرده و آرامش و رفاه را به مردم باز خواهیم گرداند.

رئیس هیئت دولت به مسایل بین‌المللی نیز اشاره‌ای داشت و با بیان اینکه سیاست ما در شرایط کنونی نسبت به گذشته کاملاً متحول شده است، گفت: هر چند در شرایط تحریم هستیم و سیاست‌گذاری‌های خوبی در رفع این تحریم‌ها انجام شده است و قدم‌های مهمی نیز در این زمینه برداشته شده اما همچنان برخی موانع پابرجاست.

روحانی با بیان اینکه سازمان غیرقانونی تحریم علیه ملت ایران دچار ترک شده است، گفت: تا آخر آذر ماه امسال 7 میلیارد دلار پول ایران که تحت تحریم قدرت‌های بزرگ بوده و سال‌ها بلوکه شده بود، آزاد می‌‌کنیم.

رئیس جمهور شکستن تحریم‌ها را در بخش‌های مختلف نظیر صنعت خودروسازی، تولید قطعات و پتروشیمی یادآور شد و افزود: ما در زمینه صادرات و واردات نیز برخی از نارسایی‌ها و مشکلات را در شرایط سخت تحریم از بین بردیم و وضعیت ما در حال حاضر نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر شده است اما باید گام‌های بلند‌تری بیشتری در این زمینه برداریم.

رفتار صهیونیست‌ها غیرقابل قبول و نسل‌کشی است

رئیش شورای عالی امنیت ملی به اوضاع منطقه نیز اشاره کرد و با یادآوری رفتارهای صهیونیسم خبیث در آدم‌کشی و نسل‌کشی مردم فلسطین و افزود: جلادان روزگار بر سر مردم مظلوم فلسطین آتش گلوله و بمب‌های سهمگینی می‌ریزند که اصلاً قابل قبول نیست.

راه بازگشت ثبات به منطقه وحدت است

روحانی به اوضاع کشور عراق نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آوارگی میلیون‌ها عراقی در سراسر این کشور اعم از مناطق کردنشین، سنی‌نشین و شیعی‌نشین حاصل تفرقه است عنوان کرد: در این شرایط حساس امروز باید امت اسلامی به ید واحده تبدیل شوند تا ثبات و امنیت و آرامش را برقرار کنیم.

باید یاری‌گر مردم عراق ، فلسطین و سوریه باشیم

وی ادامه داد: امروز مردم عراق، فلسطین، سوریه و بسیاری از ملل مسلمان دیگر چشم به کمک ایرانی‌ها دارند و در این عرصه باید یاریگر برادران خودمان باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: بنده همان طور که پیش از این قول داده بودم تا در این روز حساس و سرنوشت‌ساز برای کابینه در خدمت شما باشم، آمده‌ایم تا مطالبات شما را بشنوم و تا جایی که دولت در توان دارد در حل مشکلات مردم غیور این سرزمین قدم برداریم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار