کد خبر: 665594
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
توسعه فضای سبز یکی از اولویت‌های اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس است.

محمد مهدی مروج الشریعه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با عنوان کردن مطلب فوق گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس قطب جدید اقتصادی و تجاری شمال شرق کشور است که توسعه فضای سبز در این منطقه به دلیل وضعیت خاص آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس دارای شرایط خاص آب و هوایی و اقلیمی است و کاشت هر گونه گیاه و درختی در این منطقه مناسب نیست و باید کار کارشناسی لازم در این زمینه انجام شود.

این مسئول در خصوص وضعیت فضای سبز موجود در منطقه بیان داشت: در حال حاضر، حدود 50 هکتار از فضای این منطقه به کشت درخت و درختچه، رزکاری، گل‌های دائمی، چمن‌کاری و پرچین اختصاص داده شده که به وسیله سیستم آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌شود.

وی با اشاره به این که در حدود 2 هزار متر از اراضی این منطقه به خزانه کاشت نهال اختصاص داده شده، بیان داشت: سالانه حدود 5 هزار اصله درخت شامل گونه‌های مختلف کاج، سرو، انواع توت، اقاقیا، زبان گنجشک، سنجد، عرعر، افرا و درختان مثمر شامل انواع زرد آلو، آلو، سیب، آلبالو، عناب، گیلاس و ... در این خزانه تولید می‌شود.

مروج الشریعه افزود: تعامل و همراهی سازمان‌ها وشرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه فضای سبز این منطقه داشته باشد که این منطقه آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام کرده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در پایان به نقش بسیار مهم فضای سبز اشاره و عنوان کرد: این منطقه به عنوان یکی از مهمترین مناطق صنعتی، اقتصادی و تجاری کشور نقش مهمی در زمینه ترانزیت، حمل و نقل و استقرار واحدهای بزرگ صنعتی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار