ناصر آلمحمدی مدیر کل حمل و نقل و پایانههای گیلان با عنوان کردن مطلب فوق این حوزه را زیربناییترین اقدام بخش توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... دانست و گفت: با توجه به قرار گرفتن گیلان در مسیر نوستراک شمالـجنوب، حمل و نقل در آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه این استان به دلیل برخورداری از مرز دریایی و خشکی مبادلات زیادی دارد، افزود: زمانی که حمل و نقل از مرز خارج میشود ترانزیت بینالملل است.
این مسئول هند، ایران و روسیه را بنیانگذار کریدور شمالـجنوب عنوان کرد و گفت: برای فعالیت این کریدور باید وقتشناس باشیم و فرصتها را از دست ندهیم.
آلمحمدی نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان را چالش مهمی خواند و خاطرنشان کرد: در برخی از خودروها مانند کامیون و مینیبوس مشکل نوسازی وجود دارد.
وی با بیان اینکه ضایعات حمل و نقل در تصادفات و حوادث رانندگی جادهای زیاد است، یادآور شد: بخش عمدهای از این تصادفات به عامل انسانی و فرسودگی خودروها بستگی دارد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانههای گیلان نوسازی خودروها و افزایش فرهنگ عمومی رانندگی را در کاهش تصادفات رانندهای جادهای تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: نصب تابلوهای مزاحم از دیگر چالشهای رانندگی در گیلان است.
وی نصب این تابلوها را موجب ایجاد آلودگی سمعی و بصری و حواسپرتی رانندگان دانست و خاطرنشان کرد: در تمام مسیرهای حاشیه جادههای گیلان حتی در مقابل تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای عمومی مزاحم نصب شده است که گاهی راننده برای خواندن آنها دچار حواسپرتی و موجب به تصادف میشود.
آلمحمدی از ساماندهی تابلوهای مزاحم در گیلان خبر داد و متذکر شد: تابلوهای ثابت ساماندهی میشوند و برای تابلوهای سیار نیاز به همکاری قوه قضائیه است.