کد خبر: 665565
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
شيخ الاسلام در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
معاون امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی استقلال كردستان عراق را اول بدبختي شان دانست و گفت: كردستان چون محصور در خشكي است به دريا راه ندارد يا بايد به تركيه متكي شود كه ترك ها از ديرباز خاصيت ضد تركي دارند يا بايد با دولت كنوني عراق كه خودش از آنها جدا شده و از هم ناراضي هستند، پيوند برقرار كند كه اين هم شدني نيست يا با ايران كه ايران صريحا اعلام كرده كه با تجزيه عراق مخالف است، بنابراين استقلال كردستان به نفع شان نيست.
جوان‌آنلاين: حسين شيخ الاسلام در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به كناره گيري نوري مالكي از دنياي سياست اظهارداشت: آقاي مالكي با گذشت خوبي كه از خود نشان دادند زمينه را براي وحدت و همگرايي در عراق افزايش دادند؛ علي الخصوص كه الان همه ي گروه هاي عراق نظير شيعيان، كردها، سني هايي كه تكفيري نيستند زير سايه مرجعيت آماده هستند تا با تكفيري ها مقابله كنند.
 

وي تصريح كرد: همه مردم عراق از طيف هاي مختلف متحد و يكپارچه مي توانند براي مبارزه با تروريسم به صحنه بيايند به وي‍ژه اينكه فراخوان آيت الله سيستاني هم تاثير فراواني در اين مسئله داشته و مردم به سرعت در حال سازماندهي و مقابله با تروريسم هستند.
 

معاون امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، استقلال كردستان عراق را اول بدبختي شان دانست و افزود: كردستان چون محصور در خشكي است به دريا راه ندارد يا بايد به تركيه متكي شود كه ترك ها از ديرباز خاصيت ضد تركي دارند يا بايد با دولت كنوني عراق كه خودش از آنها جدا شده و از هم ناراضي هستند پيوند برقرار كند كه اين هم شدني نيست، يا با ايران كه ايران صريحا اعلام كرده كه با تجزيه عراق مخالف است، بنابراين استقلال كردستان به نفع شان نيست.
 

شيخ الاسلام  در خصوص روي كار آمدن حيدرالعبادي و وضعيت داعش نيز اظهار كرد: در واقع داعش محصول مشترک عربستان، اسرائیل وآمریکا است كه به دنبال تامین اهداف حامیان خود درمنطقه مي باشد  و اگر چه به اجرای احکام اسلامی وانمود می کند اما تفکرات کاملا ضد شیعی و ضداسلامی دارد و می کوشد چهره به اصطلاح اسلامی داعش را به جهان نشان دهد تا هم چهره ای مخدوش از اسلام نشان داده و هم اختلافات طائفه ای را به ويژه در راستاي تفرقه بين شيعيان و اهل تسنن راه بياندازد.
 

وي با اشاره به اينكه داعش قصد دارد منطقه را تقسیم کند و جنگ طائفی به راه اندازد، ادامه داد: تقسیم حکومت به حکومت علوی، سنی، دروزی مقدمه آن است که حکومت یهودی هم تعریف پیدا کند بنابراين تلاش داعش این است که درگیری طائفه ای ایجاد کند وجنگ را جنگ شیعه وسنی کند. به این ترتیب فلسطین از اولویت اصلی جهان اسلام خارج می شود، در حالی که مساله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است.
 

معاون امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تاكيد كرد: عربستان و برخی کشورهای حامی داعش در منطقه باید هوشیار باشند زيرا همين داعش ساختگی روزی دامان خودشان را مي گيرد و آتشي به جان كشورهايشان مي افكند.
 

به گفته شيخ الاسلام، دشمنان اسلام در پي ايجاد تفرقه در كشورهاي اسلامي هستند تا با تشكيل گروه هاي وهابي، سلفي و بهايي، شيعيان را به انزوا بكشند.
 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار