کد خبر: 665546
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
فرهنگسرای ابن سینا نمایش و تحلیل ده فیلم کوتاه مستند آیینی را با عنوان "شب های آیینی" از 29 مرداد لغایت 2 شهریور ماه ساعت 30/ 17را با حضور کارگردانان فیلم ها برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا ،محمود مقدس جعفری ،دبیر نمایش فیلم های آئینی، در خصوص هدف این برنامه می گوید :چه بخواهیم چه نخواهیم جزیی از زندگیمان شده است،حتی زندگی مدرن امروزی، هر از گاهی بر پا می شوند،به استقبالشان می رویم ،از نو شستشو می هیم ،برق می اندازیم و به زیبایی می آراییم .آیین های باستانی که خانه کرده اند گاه در برداشت دشتی از گل های محمدی،چیدن باغ انار،هلهله یک عروسی،بازی های قومی و حتی حزن یک دشت کربلا...

می خواهیم با به نمایش کشیدن آیین های کهن ایران زمین در نقاط مختلف کشور،عموم مردم را ،با فرهنگ و آئین های کهن که بخش مهمی از هویت ایرانیان را دربر می گیرد ،آشنایی با مراسم عروسی،عزا ،و دیگر مراسم آئینی از اقصی نقاط ایران شمال،جنوب،مرکز،شرق و غرب کشور ، آشنا کنیم.

محمود مقدس جعفری متولد 1333 تهران و دانش آموخته شهر سازی گرایش سینما از فرانسه می باشد که از سال 1360 به عنوان نویسنده ،کارگردان و تهیه کننده بر نامه های تلویزیونی مشغول فغالیت می باشد .

از آب تا گلاب گل چینی و گلاب ،به کارگردانی محمود مقدس جعفری،شال یارمراسم آئینی،به کارگردانی فرهاد ورهرام ،چتر سبز (1)تاریخ و آیین جهرم به کارگردانی احمد ضابطی جهرمی،باژو برفم غذاهای آیینی به کارگردانی حسن نقاش ،چهاردهمی مراسم دعا به کارگردانی منصور نعیمی،زعفران طلای سرخ ، به کارگردانی ،محمود مقدس جعفری،پولکه عزاداری با آتش، به کار گردانی بهروز صباغ،چتر سبز(7)آیین محرم در جهرم ، به کارگردانی احمد ضابطی جهرمی ،عروسی اقوام به کارگردانی ،رضا مجلسی ،اسب بارانی به کارگردانی رضا مجلسی فیلم هایی هستند که در پنج روز در دو نوبت به نمایش در خواهند آمد.

گفتنی است هر شب پس از اکران فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور یکی از کارگردانان کشورمان از ساعت در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود؛ همچین در پایان این این پنج شب از فیلم‌‎های برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

شهروندان و علاقمندان می توانند جهت دیدن فیلم ها به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار