کد خبر: 665423
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
با توافق صورت گرفته ميان هيئت نمايندگي اتاق بازرگاني تركيه و شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران، طي ماه‌هاي آينده نمايشگاه پوشاك تركيه در تهران برپا خواهد شد.
با توافق صورت گرفته ميان هيئت نمايندگي اتاق بازرگاني تركيه و شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران، طي ماه‌هاي آينده نمايشگاه پوشاك تركيه در تهران برپا خواهد شد.

با توجه به اينكه سريال‌هاي تركي كه از طريق شبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره پخش مي‌شوند، توانسته‌اند مخاطبان زيادي را به خود جلب كنند، برگزاري نمايشگاه پوشاك تركيه نيز مي‌تواند گام ديگري در ورود بي‌قيد و بند فرهنگي به كشورمان باشد. پيش از اين نيز با پخش سريال «حريم سلطان» بازار غير رسمي اما پر رونقي از لباس‌ها و بدليجات ساخت تركيه كه بر اساس لباس‌ها و جواهرات كاراكتر‌هاي اين سريال طراحي شده بود، در كشورمان ايجاد كرد.

با وجود اينكه سال‌ها است لباس‌هاي ساخت تركيه از جمله پوشاك‌هاي رايج در كشومان به شمار مي‌روند اما تقويت حضور فرهنگي ترك‌ها با ساخت سريال‌هاي تلويزيوني و دوبله و پخش اين سريال‌ها توسط شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان باعث شده است تا بازار مد ترك‌ها نيز در كشورمان به صورت غير رسمي ايجاد شود.

پوشاك و مد لباس، يكي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي استقلال فرهنگي يك كشور به شمار مي‌رود كه متأسفانه سال‌ها است با بي‌تفاوتي‌‌هايي كه از سوي مسئولان ديده مي‌شود، مجال خوبي براي كشور‌هاي خارجي از جمله تركيه به وجود آمده است تا با خلأ حضور مد و لباس ملي را با فرهنگ وارداتي و پوشاكي كه تناسب چنداني با فرهنگ كشورمان ندارد، پر كنند.

 نمايشگاه پوشاك تركيه كه قرار است در ماه‌هاي فوريه و ژانويه ( دي و بهمن) در تهران برگزار شود با آنكه نظارت دولتي شايد از مضرات فرهنگي كمتري برخوردار باشد، اما مسلماً بي‌تأثير نيز نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار