کد خبر: 665422
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
قائم مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس:
در پي اظهارنظر رضا ميركريمي در برنامه هفت مبني بر احتمال ساخته نشدن پروژه شهيد همت، قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس نسبت به اين اظهارات واكنش نشان داد.
در پي اظهارنظر رضا ميركريمي در برنامه هفت مبني بر احتمال ساخته نشدن پروژه شهيد همت، قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس نسبت به اين اظهارات واكنش نشان داد.  
روح‌الله سهرابي گفت: براي اطمينان از حضور قطعي سازمان سينمايي در اين پروژه، نياز به پيگيري و استعلام مجدد است چراكه بعيد نيست مواضع اخير آقاي ميركريمي به جهت عدم جديت سازمان سينمايي براي ورود به آن باشد.

به گزارش «جوان» در پي اظهارنظر سيدرضا ميركريمي در برنامه «هفت» كه از فضاي نامساعد براي توليد فيلم سينمايي شهيد همت سخن گفت، شائبه‌ عدم همراهي و حمايت ارگان‎هاي سفارش دهنده و در رأس آنها انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در محافل رسانه‌اي و سينمايي مطرح شد. در همين دو روز يادداشت‌ها و صحبت‌هايي هم پيرامون اين مسئله در فضاي رسانه‌اي منتشر شد. خبرنگار فرهنگي خبرگزاري تسنيم در مورد اين موضوع به گفت‎وگو با روح‌الله سهرابي، قائم مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس پرداخت.

سهرابي در پاسخ به اين سؤال كه نظر شما درخصوص اظهار نااميدي ميركريمي از توليد قريب‌الوقوع پروژه‌ سينمايي شهيد همت چيست، گفت: برنامه‌ ما در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس به گونه‌اي است كه با تمام قوا و با اطمينان خاطر به سمت توليد اين اثر بزرگ پيش مي‌رويم. از نظر ما فيلم سينمايي شهيد همت به خواست خدا، قطعاً توليد مي‌شود. اما درخصوص صحبت آقاي ميركريمي بايد اشاره كنم، استنباط بنده از موضع ايشان به هيچ وجه احساس نااميدي از اجراي اين پروژه نبود بلكه ايشان از احتمال به تأخير افتادن پروژه خبر داد.
سهرابي در پاسخ به اينكه چرا ميركريمي با وجود اعلام آمادگي كامل براي ورود به فاز توليد اين پروژه، اكنون از احتمال تأخير در توليد صحبت مي‌كند، گفت: اولاً ابعاد يك پروژه هرچه بزرگ‌تر باشد، طبيعتاً موانع و مشكلات كار هم به‌‌ همان ميزان بزرگ‌تر و بيشتر است. فقط تحقيقات و نگارش فيلمنامه‌ اين اثر قريب به دو سال زمان برده است.

 اين در حالي است كه در شرايط عادي و معمول سينماي ايران مي‌بينيم كه تنها در طول دو تا چند ماه يك فيلمنامه‌ كامل سينمايي نگارش و آماده‌ توليد مي‌شود. نكته دوم اين است كه بعيد مي‌دانم منظور ميركريمي از تأخير، كوتاهي و كندي مجموعه‌ انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس باشد؛ چراكه تا اين لحظه تمامي تعهدات انجمن به موقع انجام پذيرفته و در حال حاضر ما منتظر ارائه‌ فيلمنامه نهايي جهت بررسي و اعلام نظر هستيم. طبيعي است ورود به فاز توليد چنين پروژه‌اي بدون نقشه راه اوليه و اصلي كه در واقع‌‌ همان فيلمنامه‌ اصلي است، امكان‌پذير نمي‌باشد. مطمئناً به محض جمع‌بندي در خصوص كليات فيلمنامه، امكان ورود به فاز توليد فراهم خواهد بود.

قائم مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در خصوص ميزان اراده و جديت انجمن در ورود به فاز توليد اين اثر سينمايي نيز اضافه كرد: اگر برنامه‌‌اي براي ورود به توليد نداشتيم، علي‌القاعده هيچ نيازي هم براي ورود به فاز تحقيقات و نگارش فيلمنامه نداشتيم. به شما و دوستاني كه در همين چند روز نگراني‌هايي در خصوص احتمال عدم توليد پروژه‌ سينمايي شهيد همت برايشان ايجاد شده است، با اطمينان خاطر عرض مي‌كنم به ياري خدا به محض ارائه فيلمنامه نهايي و به شرط اتفاق نظر درخصوص آن، به سرعت وارد فاز توليد خواهيم شد.

 سهرابي اضافه كرد: به اعتقاد من، انگيزه و عزم ميركريمي براي ساخت اين اثر سينمايي كاملاً جدي است و همين خود انگيزه و عزم ما را نيز جدي‌تر كرده است.  وي در پايان در خصوص جديت سازمان سينمايي براي ورود به اين پروژه نيز گفت: طبق آخرين جلسه‌اي كه با مديران سازمان سينمايي و در رأس آنها آقاي ايوبي داشتيم، به طور كامل نسبت به مشاركت 50 درصدي در اين پروژه اعلام آمادگي كردند كه البته جلسه مذكور به حدود دو ماه پيش برمي‌گردد. براي اطمينان از حضور قطعي سازمان سينمايي در اين پروژه، نياز به پيگيري و استعلام مجدد است؛ چراكه بعيد نيست مواضع اخير آقاي ميركريمي به جهت عدم جديت سازمان سينمايي براي ورود به اين پروژه‌ مهم باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار