کد خبر: 665165
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
با وجود همه جلسات رونمايي طرح‌هاي ايراني و اسلامي و نوشت افزار، اما با نزديك شدن پاييز بازار لوازم‌التحرير باز هم از هجمه لوازم‌التحريري با نقوش كارتون و فيلم‌هاي هاليوودي خبر مي‌دهند.
سپيده آماده
با وجود همه جلسات رونمايي طرح‌هاي ايراني و اسلامي و نوشت افزار، اما با نزديك شدن پاييز بازار لوازم‌التحرير باز هم از هجمه لوازم‌التحريري با نقوش كارتون و فيلم‌هاي هاليوودي خبر مي‌دهند.

به گزارش «جوان»، سال‌هاي سال است كه كاراكترهاي هاليوودي باربي و بن‌تن و ساير شخصيت‌هاي كارتون و فيلم‌هاي هاليوودي در صدر فروش نوشت‌افزار‌هاي مصرفي دانش‌آموزان كشور قرار دارند و از چندهفته مانده به مهرماه، دانش‌آموزان در جست‌وجوي پيدا كردن ست نوشت افزار كاراكتر مورد علاقه‌شان دالان‌هاي بازار و راهروهاي فروشگاهي‌هاي سطح شهر را زير و رو مي‌كنند؛ كاراكترهايي كه با نمادها و پوشش خاص براي معرفي نمادهاي سبك زندگي كودكان و نوجوان غربي آمده‌اند.

در سال‌هاي اخير ماجراي همذات‌پنداري‌ دانش‌آموزان با كاراكترهاي نقش بسته بر نوشت‌افزارها و تأثيراتي كه اين شخصيت‌ها مي‌توانند بر زندگي آينده‌سازان كشور ما بگذارند، باعث شد كه اظهارات مكرري در اين خصوص در ميدان رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري كشيده شود و توجه بسيار به اين ماجرا جلب شود.

در ادامه اين روند و در نيمه دوم سال 91 بود كه برخي از توليدكنندگان داخلي لوازم‌التحرير و نوشت‌افزار از جمله «كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان» مسابقه‌اي را در خصوص طراحي دفتر و نوشت‌افزار براساس نمادهاي ايراني و اسلامي برگزار كردند و در نتيجه طرح‌هاي برگزيدگان مسابقه، براي توليد انبوه در اختيار كانون پرورش فكري قرار گرفتند. طرح‌هايي كه در آن شخصيت‌هايي مانند جهان‌پهلوان تختي، اميركبير، ميرزا كوچك‌خان جنگلي، پورياي ولي، ابوعلي سينا، فردوسي، شهيد مصطفي احمدي روشن، شهيد مجيد شهرياري، شهيد عباس بابايي و شهيد باقري ديده مي‌شدند.

پس از اين ماجرا نمايشگاه و جلسات بسياري در خصوص طراحي مدل‌هاي ايراني و اسلامي نوشت افزار برگزار شد. در نهايت تيرماه امسال هم بار ديگر از ۵۰۰ نوشت‌افزار ايراني و اسلامي روشنا با حضور مديران و مسئولان مربوط رونمايي شد كه در اين بخش پنج شخصيت «پارسا»، «پروانه‌ها»، «بچه‌هاي ايران»، «خانواده رضوي» و «دلاوران» طراحي شده است كه هركدام از اين طرح‌ها داراي داستان و شخصيت‌هاي مستقل بوده‌اند. البته روشنا پس از جلسه تيرماه در روزهاي اخير هم جلسه‌اي برگزار كرد و طي آن از نوشت‌افزارهايي با تصاوير «بابا پنجعلي» و «ببر مازندران»، «سنجد» و «ثنا و ثمين» هم رونمايي كرد.

علاوه بر روشنا، شركت«آريا صنعت تخيل» به عنوان تنها شركت توليدكننده انيميشن، هم در روزهاي گذشته براي نخستين بار جهت عرضه شخصيت‌هاي متنوع شاهنامه‌اي برنامه‌هاي خود در نمايشگاه نوشت‌افزار و لوازم‌التحرير را رونمايي كرد و همچنين كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هم روز گذشته طي مراسمي تصاوير جديد «دارا و سارا» را در كنار ۴۰ تصوير جديد اسلامي و ايراني روي دفاتر تحرير رونمايي كرد.

به رغم حضور مدل‌هاي مختلف ايراني و اسلامي در بازار اما كماكان اين مدل‌هاي غربي هستند كه نبض بازار را در دست گرفته‌اند و همه كساني كه پايشان به راسته لوازم‌التحرير فروشي‌هاي بازار باز مي‌شود پيش از هر چيز با حجم كاراكترهاي كارتون و فيلم‌هاي غربي روبه‌رو مي‌شوند، در اين ميان مشخص نيست چه عواملي در اين حجم مهار نشدني نمادهاي غربي در بازار نوشت‌افزار وجود دارد كه باعث سلطه بي‌چون و چراي اين سبك از نوشت افزار در بازار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار