کد خبر: 665027
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
رسایی در نطق میان ‌دستور:
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تا روز استیضاح با همه بورسیه‌های غیرقانونی برخورد کنید، گفت: اگر ما به جهنم برویم آیا از مشکلات که با سیاست‌های انفعالی شما که برای مردم درست شده است، کاسته می‌شود؟
فارس: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با اشاره به سخنرانی هفته پیش رئیس‌جمهور در جمع سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: آقای روحانی دوباره با حالتی عصبانی منتقدان خود را نواخت و پس از آنکه آنها را کم‌سواد، بی‌سواد، بی‌شناسنامه و تغذیه‌شوندگان از جاهای خاص خطاب کرد این بار آنها را بزدل سیاسی خواند و به جهنم حواله داد.

وی ادامه داد:‌ این سخنان آنقدر توهین‌آمیز بود که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری مجبور شد به فاصله چند ساعت آن را از خروجی خود حذف کند و کار به جایی رسید که اطرافیان و رسانه‌های حامی رئیس‌جمهور نتوانستند از سخنان روحانی دفاع کنند و در قبال آن یا سکوت کرده یا آن را توجیه کردند.

رسایی ادبیات غیرقابل قبول و چندباره رئیس‌جمهور در مواجه با منتقدان را نقض قسم رئیس‌جمهور و نیز نقض صریح بند 6 اصل سوم قانون اساسی مبنی بر مکلف بودن دولت به محو هر گونه خودکامگی، انحصارطلبی و استبداد برشمرد و گفت: پیش از این وقتی رئیس دولت قبل در مواجهه با دشمنان ملت از چنین ادبیاتی استفاده می‌کرد عده‌ای ندای واویلا سر داده که آبروی جمهوری اسلامی رفت و ادب مرد به از دولت اوست، اما الان این ادبیات نثار دوستان داخلی شده و مدح و ستایش نثار دشمنان می‌شود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور همه کسانی که سال گذشته با علم و آگاهی به او رای ندادند اما او را رئیس‌جمهور خود می‌دانند بی‌سواد، بزدل و ترسو خطاب می‌کنند اما اوبامای وحشی و رژیم کودک‌کش می‌شود باهوش و باادب از زبان آقای روحانی.

رسایی خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما شما را به دلیل کسب رای اکثریت ولو با فاصله 7 دهم درصدی و به دلیل تنفیذ رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور خود می‌دانیم و دوست نداریم رئیس جمهور کشور با ادبیاتی سخن بگوید که حامیانش سرافکنده باشند.

وی ادامه داد: ‌ما از اینکه می‌بینیم دشمنان پس از مذاکرات به ناشایستگی سخن می‌گویند و شما را تحقیر می‌کنند ابرو در هم برده و بر آن خشم می‌گیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بهمن سال گذشته وقتی رئیس‌جمهور با ادبیات نامناسبی با منتقدان سخن گفت وی را به شرح صدر دعوت کردند و به منتقدان نیز توصیه کردند که با توجه به اینکه از عمر دولت 6 ماه گذشته است مراعات حال دولت را بکنند اما آقای روحانی دولت اکنون در آستانه یکسالگی است یعنی یک چهارم فرصت از دست رفته است و در همین مدت علیرغم وارد بودن انتقادات بسیار به عملکرد وزرا نمایندگان دندان به لب گرفتند تا بهانه‌ای برای بی‌برنامگی خود نداشته باشند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی حامل‌های انرژی را گران کردید. لبنیات و بنزین نیز گران شد ولی یارانه‌ها افزایش نیافت همه چیز گران شده است و شما از کاهش نقطه به نقطه تورم سخن می‌گویید؟

رسایی ادامه داد: یادتان رفته در ایام تبلیغات انتخاباتی می‌گفتید شاخص تورم را نه بانک مرکزی تعیین می‌کند و نه مرکز آمار بلکه جیب مردم این شاخص را بیان می‌کند؛ جیب مردم امروز می‌گوید نقطه به نقطه از دارایی شان کم می‌شود نه از تورم می‌گویند گرانی هست، اما تحقیر هم هست.

وی با تاکید بر اینکه مردم گرانی را تحمل می‌کنند ولی تحقیر را نه، گفت: در طول یک سال گذشته در جریان مذاکره دولت با آمریکا کم تحقیر نشدیم که بر خود نلرزیم؛ هم تحقیر شدیم هم تحریم.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: آقای روحانی منتقدان خود را به جهنم رفتن حواله کرده‌اید! اگر ما به جهنم برویم آیا از مشکلات که با سیاست‌های انفعالی شما که برای مردم درست شده است، کاسته می‌شود؟

رسایی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، گرانی هر روزه، رکود حاکم بر بازار و .. مهم است و ما منتقدان از آنها غافل نیستیم و تذکرات علنی و غیرعلنی خود را داده‌ایم اما بیش از همه مقام معظم رهبری این تذکرات را داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات با 1+5 گذاشته است و با امید به وعده‌های سرخرمن جانی‌هایی مانند جان‌ کری از اقتصاد مقاومتی و اتکای به جوانان غفلت کرده است، گفت: دولت دلش را خوش کرده است که دیوار تحریم‌ها کوتاه شده است اما قضاوت یک داور منصف، دلسوز و مطلع مانند رهبر معظم انقلاب درباره نتایج مذاکرات چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: این جمله رهبر معظم انقلاب بود که مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای نداشت و بلکه تحریم‌ها و گستاخی‌ها بیشتر شد یعنی آقای روحانی بیدار شوید هیچ تحریمی ترک برنداشته است.

وی در بخش دیگری از نطق خود در مورد استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عده‌ای‌ می‌گویند این استیضاح به خاطر انگشت گذاشتن بر روی بورسیه‌های غیرقانونی است سوال ما از آقای فرجی‌دانا این است چرا تا قبل از بحث استیضاح در مورد بورسیه‌ها سکوت کرده بودید؟ تا روز چهارشنبه و عدم رأی اعتماد نمایندگان به خود با همه بورسیه‌های غیرقانونی در هر پست و مقامی برخورد کرده و اسنادش را منتشر کنید.

رسایی در مورد اظهارات یکی از میهمانان برنامه دیروز، امروز و فردا نیز، گفت: آقای نجفقلی حبیبی می‌گوید این تاسوعا و عاشورا چیست که این همه برایش هزینه می‌شود که 4 نفر برایش گریه کنند؛ او حامی این وزیر _ وزیر علوم _ است و با ایمیل در دانشگاه‌ها رأی جمع می‌کند.

نماینده مردم تهران در پایان تأکید کرد:‌ آقای نجفقلی حبیبی عاشورا همان است که دودمان پهلوی را به باد داد و همان است که مردم در 9 دی دودمان فتنه را بر باد دادند.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
0
اره کاسته میشه

...
امیر
|
United States
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
4
1
دولت روحانی پاینده باد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
0
آفرین بر نطق به جا و مستدل جناب آقای رسایی..
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
0
آقای رسایی جان کلام راگفتی مرحبا.
طبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
0
من قبلا هیچ شناختی از اقای رسایی نداشتم ولی بخاطر اینکه ازطرف بعضی افراد موردحمله قرارمیگرفت کنجکاو شدم وعقیده دارم اوجزی چندنفر محدود نمایندگانی است که باشحامت ودلسوزی وهمگام بامردم موضعگیری میکندخدا حفظش کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار