کد خبر: 664906
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
دبيركل حزب‌الله، تهديد داعش براي منطقه را يك تهديد موجوديتي توصيف كرد و گفت كه منطقه با خطري واقعي روبه‌رو است. محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پيامي به « سيد حسن نصرالله » دبيركل حزب‌الله لبنان به مناسبت هشتمين سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 تأكيد كرد كه اين پيروزي ملت‌هاي مسلمان و ملت‌هاي آزاد جهان را عزتمند كرد.
دبيركل حزب‌الله، تهديد داعش براي منطقه را يك تهديد موجوديتي توصيف كرد و گفت كه منطقه با خطري واقعي روبه‌رو است. محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پيامي به « سيد حسن نصرالله » دبيركل حزب‌الله لبنان به مناسبت هشتمين سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 تأكيد كرد كه اين پيروزي ملت‌هاي مسلمان و ملت‌هاي آزاد جهان را عزتمند كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري ملي لبنان، ظريف در اين پيام، پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه مقابل رژيم صهيونيستي را «پيروزي بزرگ» خواند و آن را به دبيركل حزب‌الله، نيروهاي مقاومت و ملت لبنان تبريك و تهنيت گفت.  وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران همچنين اين پيروزي بزرگ را عامل عزت و سربلندي لبنان و مردم مقاوم آن دانست.


نصرالله: خطر داعش مانند خطر اسرائيل 1948 است

در اين پيام آمده است: خاطرات مقاومت قهرمان لبنان در رويارويي با ارتش تا بن دندان مسلح ارتش صهيونستي در جنگ 33 روزه فراموش شدني نيست و يادآور جانفشاني‌هاي لبناني‌ها و مجاهدان قهرمان در مقاومت و ايثار و ايستادگي و اراده راسخ آنان است. ظريف در اين پيام براي دبيركل حزب‌الله و مجاهدان مقاوم و ملت بزرگ لبنان عزت، سربلندي و عظمت بيشتر آرزو كرده است.  
پيام ظريف چند ساعت پس از آن منتشر شد كه نصرالله در سخنراني به مناسبت پيروزي جنگ 33 روزه از «ايران» و «سوريه» به‌دليل مشاركت در ايجاد اين پيروزي تشكر و قدرداني كرد. دبيركل حزب‌الله لبنان تأكيد كرد كه گروه‌هاي مقاومت كساني بودند كه باعث شدند دشمن از آقاي خود، يعني امريكا درخواست كمك كند.

وي با اشاره به ناكامي دشمن صهيونيستي، گفت: مي‌خواستند بعد از جنگ 33روزه به سوريه حمله و نظام سوريه را به‌دليل حمايت از مقاومت سرنگون كرده، متحد اسرائيل را در اين كشور بر سر كار بياورند و بخش سوم از اين جنگ حمله به مقاومت فلسطين در غزه بود، قرار بود تمامي اين اقدامات در سال 2006 انجام شود.
 
 ادامه توطئه‌هاي امريكا

دبيركل حزب‌الله گفت: البته اين به اين معني نيست كه امريكا از اهداف خود در منطقه دست برداشته است، زيرا واشنگتن براي تحقق اهداف خود راه‌هاي متعددي را در نظر گرفته و آماده دارد، بنابراين تا زماني كه طرح امريكايي ــ اسرائيلي برپا باشد، واشنگتن با توجه به امكانات موجود به‌دنبال تحقق اهداف مورد نظر خود است. به‌گفته نصرالله جنگ و تجاوزات كنوني اسرائيل عليه غزه، بخشي از مسير جديدي است كه امريكا در پي ناكامي‌هاي قبلي در پيش گرفته است و هدف از آن تحقق همان اهداف قبلي يعني تسلط بر منابع نفت و گاز و نيز دفاع از اسرائيل و سلطه‌جويي آن است.
وي گفت: اين مسير پيش از جنگ عليه غزه آغاز شد و من به‌صراحت مي‌گويم كه با خطر وجودي روبه‌رو هستيم.

نصرالله با بيان اينكه داعش خطري براي كل منطقه است اين خطر را در درجه اول براي اهل سنت دانست و گفت كه داعش عليه همه مي‌جنگد نه فقط شيعه. دبير كل حزب‌الله لبنان اشتباه محاسبه و عدم برخورد با داعش را مانند اشتباه محاسبه‌اي دانست كه در سال 1948 به شكل‌گيري اسرائيل منجر شد: «برخي مردم مي‌دانستند چه اتفاقي در حال افتادن است اما اغلب مردم اين موضوع را درك نكردند. زماني كه به سال 1948 رسيديم نيز خطر را درك نكردند.

دبير‌كل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت هنگامي كه داعشي‌ها به اربيل رسيدند، شهري كه امريكا و غرب در آنجا منافعي دارند، به خاطر منافع خود مداخله كردند در حالي كه گويي كشتار اهل تسنن و شيعه مجاز است و نسل كشي آنان اشكالي ندارد.

سيد حسن نصرالله تأكيد كرد كه جنايت هايي كه داعش مرتكب مي‌شود، در درجه نخست در حق اهل تسنن و كردها است هما‌ن‌طور كه به هيچ يك از شيعيان، اهل تسنن و مسيحي‌ها و پيروان اديان و مذاهب و نژادهاي مختلف رحم نكرده است و در تلاش است شيوه زندگي مورد نظر خود را به زور سلاح بر تمام مردم تحميل كند و اين روشي است كه هيچ ارتباطي با اسلام و پيامبر (ص) و قرآن كريم ندارد.

  سيد حسن نصرالله در پايان تأكيد كرد: هر كس از مسئوليت‌هاي خود شانه خالي كند، ما هرگز از مسئوليت فرار نخواهيم كرد و به هيچ نقطه‌اي از دنيا مهاجرت نخواهيم كرد، بلكه در كشور باقي مانده و سر خود را بالا نگاه خواهيم داشت و اگر مجبور شويم، مبارزه كرده و پيروز مي‌شويم و به شهادت مي‌رسيم. اكنون آماده مبارزه ايم زيرا وطن با خطر روبه رو است و با مبارزه خون شهيداني را كه در چنين روزهايي به شهادت رسيده‌اند حفظ مي‌كنيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
1
جناب نصرالله "دبیرکل حزب الله لبنان"
داعش همان اسرائیل است "که دشمن
تمامی مسلمان وغیر مسلمانی "که اسرائیل را دشمن خود می داند"می باشد" بانیرنگ "اورا در لباس اسلامی
دراوره "1- خود را از فشار های خارجی
درکشتار های مورد نظر خود در امان
بدارد2- چهره اسلام را برای غیرمسلمان
ها "خشن و وحشی نشان دهد"تا
زمانی که خود در جنگ رودر رو "با مسلمان ها است "از حمایت های بیرونی طرف مقابل در امان بماند.
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
2
هرگز فراموش نکنیم ! داعش را MI6 انگلیس خبیث بر اساس طرح موسوم به لانه زنبور برای حاشیه امن ساختن دور اسرائیل و درگیر ساختن و مستهلک کردن توان محور مقاومت ضد صهیونیستی ایجاد کرده است !! و با کمک امریکا و اسرائیل و پول ال سعود و قطر و امارات ! و همکاری ترکیه و اردن توسعه و آموزش و تجهیز کرده است !! و چند بار حرم های مقدس عراق را مورد حمله قرار داده اند که با جانفشانی مدافعان ناکام شدند لکن دست بردار نیستند !! و.... حالا عاقلانه است ما ایرانیان مجددا گول انگلیس خبیث را بخوریم و درب لانه جاسوسی MI6 را در تهران بازگشایی نماییم !! بی گمان دراینصورت شاهد سیلاب فتنه های پیچیده تر از فتنه 78 و فتنه 88 در آینده خواهیم بود و شاید روزی خباثت انگلیس را خواهیم فهمید که دیگر خیلی دیر شده باشد ! !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار