کد خبر: 664903
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
شوراي امنيت سازمان ملل همكاري با«جبهه النصره‌» و «داعش» را ممنوع اعلام كرد
گروه ترويستي داعش كه حملات خود عليه غيرنظاميان عراقي را تشديد كرده، در تازه‌ترين جنايات خود با حمله به يك روستا 80 نفر از ايزدي‌هاي اين كشور را قتل عام كرد. اين درحالي است كه اخباري مبني بر هماهنگي كردها و نيروهاي امريكايي براي باز پس‌گيري سد موصل وجود دارد.
گروه ترويستي داعش كه حملات خود عليه غيرنظاميان عراقي را تشديد كرده، در تازه‌ترين جنايات خود با حمله به يك روستا 80 نفر از ايزدي‌هاي اين كشور را قتل عام كرد. اين درحالي است كه اخباري مبني بر هماهنگي كردها و نيروهاي امريكايي براي باز پس‌گيري سد موصل وجود دارد.

درحالي كه بحران سياسي عراق كم كم رو به پايان است، اما بحران امنيتي در اين كشور همچنان ادامه دارد. گروه تروريستي دولت اسلامي (داعش) روز به روز جنايات خود در شمال كشور را تشديد و با كشتار غيرنظاميان وحشت را در بين مردم ايجاد مي‌كند. هرچند حملات جنگنده‌هاي امريكايي عليه مواضع داعش، به محاصره برخي مناطق در شهر سنجار در استان صلاح‌الدين عراق پايان داد اما تروريست‌هاي داعش بار ديگر با حمله به يك روستا در اين منطقه 80 نفر از مردان روستا را كشته و ده‌ها نفر از زنان را ربودند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، مقامات كردستان عراق مي‌گويند گروه تروريستي «داعش» دستكم 80 نفر از مردان «ايزدي» روستايي واقع در شمال عراق را به قتل رسانده‌اند. به گفته آنها قرباني‌ها، مردان فرقه «ايزدي» از روستاي «كوجو» واقع در 20 كيلومتري جنوب منطقه «سنجار» بوده‌اند. «هوشيار زيباري» وزير خارجه سابق اين كشور به رويترز گفت: «آنها سوار بر خودروهاي خود از راه رسيدند و كشتار را شروع كردند. » يك منبع كردي ديگر نيز گفته است كه علاوه بر كشتار اين افراد، داعش گروهي از زنان روستا را نيز ربوده است. يك نماينده ايزدي پارلمان عراق نيز اين مسئله را تأييد كرده است. كشتار اقليت‌هاي غير مسلمان در عراق به دست تروريست‌هاي داعش كه مدعي تشكيل يك دولت اسلامي در عراق و سوريه هستند، واكنش‌هاي گسترده جهاني به دنبال داشته است. ادامه اين اقدامات وحشيانه سبب اتحاد شيعيان و گروه‌هاي سني منطقه عليه داعش شده است. حتي امريكايي‌ها كه به اذعان برخي منابع غربي، خودشان داعش را تشكيل داده و مسلح كرده‌اند نيز با تروريست‌هاي داعش مقابله مي‌كنند و اين نشان از گستردگي جنايات تروريست‌ها در منطقه است.

  داعش به دنبال حمله به اروپا و امريكا
تشديد حملات داعش در خاورميانه و تسلط بر بخش‌هاي زيادي از عراق و سوريه، كشورهاي غربي را نسبت به اجراي برنامه‌هاي اين گروه تروريستي در غرب نگران كرده است. در همين راستا، دستگاه‌هاي اطلاعاتي امريكا گزارش دادند كه داعش در حال برنامه‌ريزي براي حمله به اروپا و امريكا است. روزنامه روسيا اليوم ديروز در گزارشي اعلام كرد:اين منابع اطلاعاتي اعلام كردند؛ داعش توانسته نيروي خود را افزايش دهد و ممكن است حملاتي را در خارج از خاورميانه به انجام برساند. گفته مي‌شود كه گروه‌هاي تروريستي پس از اينكه توانستند هزاران نفر از مليت‌هاي اروپايي را براي جنگ در سوريه و عراق به خدمت بگيرند، سعي دارند تا گروهك‌هايي نيز در اروپا ايجاد كنند. روسيا اليوم همچنين اعلام كرد: بر طبق گزارش‌هاي رسانه‌هاي امريكايي از دستگاه‌هاي اطلاعاتي امريكا، داعش هم‌اكنون مقدار زيادي از انواع مختلف سلاح و تجهيزات نظامي از جمله سامانه‌هاي موشكي ضد هوايي و تانك‌ها و خودروهاي زرهي و توپخانه‌هاي ‌«هاوتزر‌» دراختيار دارد و مي‌تواند منابع مالي بسياري از خلال فروش نفت بر مناطقي كه برآنها در شمال عراق مسلط شده به دست بياورد.
 
 منابع مالي داعش خشكانده شود
رئيس منطقه كردستان عراق خواستار خشكاندن منابع مالي داعش شد. مسعود بارزاني در گفت‌وگو با نشريه آلماني«فوكوس» گفت: «اين گروه با سرقت نفت و ارتكاب كارهاي ديگر، به طور روزانه 3 ميليون دلار درآمد دارد. آنان پس از به كنترل درآوردن بانك ملي عراق در موصل و تكريت بيش از يك ميليارد دلار وجه نقد را تصاحب كردند. » وي افزود: « انتظار كردها از آلمان اين است كه دركنار كمك‌هاي بشردوستانه، سلاح و مهمات هم براي پيشمرگه كرد صادر كند تا ارتش كرد بتواند در برابر دولت اسلامي واكنش مناسب نشان دهد. » بارزاني همچنين در پيامي خطاب به اعضاي حزب «دموكرات كردستان‌» گفت كه بايد كردستان را به گورستان تروريست‌ها و تمام دشمنان كردستان تبديل كرد. بارزاني در پيام خود افزود كه همه كردها بايد خود را آماده پياده كردن شعار «يا كردستان يا مرگ‌» كنند و از تمام كردهاي ساكن اين منطقه خواست آماده ملحق شدن به پيشمرگه و ديگر نيروهاي كرد براي مقابله با توطئه دشمنان شوند.

  بمباران مواضع داعش در حومه بغداد
هرچند جنگنده‌هاي امريكايي در يك هفته گذشته مواضع داعش در شمال عراق را بمباران كرده‌اند و تلفاتي را به تروريست‌ها وارد آورده‌اند، اكنون خبرها از احتمال بمباران مقرهاي تروريست‌ها در اطراف پايتخت عراق حكايت دارد. پنتاگون جمعه شب اعلام كرد:امريكا خود را براي بمباران هوايي مواضع داعش در اطراف بغداد پايتخت عراق آماده مي‌كند. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از العربيه، دريادار ‌«جان كربي‌» سخنگوي وزارت دفاع امريكا (پنتاگون) جمعه شب اعلام كرد كه نيروي هوايي و دريايي امريكا مجوز باراك اوباما رئيس‌جمهور اين كشور را براي حمله به مواضع داعش براي از ميان بردن تهديدها عليه غير نظاميان و نظاميان امريكايي دريافت كرده‌اند. اين درحالي است كه وزيران خارجه اتحاديه اروپا نيز در نشست اخير خود در بروكسل با ارسال سلاح براي نيروهاي پيشمرگ كردستان عراق جهت مقابله با گروه داعش موافقت كردند.
  
ممنوعيت ديرهنگام

شوراي امنيت روز جمعه با صدور قطعنامه‌اي تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل، هرگونه حمايت مالي از دو گروه تروريستي «جبهه النصره‌» و «داعش» و همكاري با اين گروه‌ها را ممنوع اعلام كرده و شش نفر را در فهرست تحريم‌هاي خود قرار داد. اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه‌اي را با هدف تضعيف دو گروه تروريستي «داعش» و «جبهه النصره‌» به تصويب رساندند. پيش‌نويس اين قطعنامه را انگليس، از اصلي‌ترين حاميان مخالفان سوري، به شورا آورده و آن‌طور كه خبرگزاري فرانسه گزارش داد، توافق اعضا بر سر متن نهايي آن يك هفته زمان برده است. متن مصوب شوراي امنيت خواستار خلع سلاح و همچنين انحلال گروه‌هاي تروريستي «داعش» و «جبهه النصره‌» شده است. در بخشي از اين قطعنامه آمده است كه شوراي امنيت «از همه كشورهاي عضو مي‌خواهد كه اقدامات ملي‌ براي متوقف كردن جريان انتقال جنگجويان تروريست خارجي‌» به داعش و جبهه النصره به اجرا بگذارند. كشورهاي ناقض اين قطعنامه، به اعمال تحريم ‌تهديد شده‌اند. شوراي امنيت در قطعنامه خود «داعش» و «جبهه النصره‌» را در فهرست تحريم‌هاي مربوط به گروه‌هاي وابسته به القاعده قرار داده است.

   عمليات مشترك امريكا و پيشمرگه
نيروهاي پيشمرگه كردستان عراق و نيروهاي امريكايي قصد انجام عمليات مشترك نظامي براي بازپس‌گيري سد موصل را دارند. به گزارش الميادين، عمليات گسترده اطلاعاتي از سوي امريكا در جهت فراهم‌سازي مقدمات عمليات انجام شده است. همچنين جنگنده‌هاي امريكايي همراه با هلي‌كوپترهاي عراقي روز شنبه مواضع تروريست‌هاي داعش در نزديكي سد موصل را بمباران كردند. اين سد از هشت روز پيش به اشغال تروريست‌هاي داعش در آمده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دعا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
0
اللهم الشغل الظالمین بالظالمین..
خدا این گروه ملعون و حامیانشو به جان هم بیندازد و هردو را آنان نابود کند
راستگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
0
داعش فکرمیکندکهایرانهممثل عراقهست ولیمحاسبات غلط انجامداده اریش ایراندر همان ساعت اولیهاین ریشپهنیهاراداخل مستراححمیریزد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار