کد خبر: 664895
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
مدير عامل صندوق اعتباري هنر:
مدير عامل صندوق اعتباري هنر و مشاور اقتصادي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از هنرمندان، نويسندگان و روزنامه‌نگاران خواست كه تا پايان شهريور و با مراجعه به سايت اين صندوق خود را با شرايط جديد آن تطبيق دهند؛ چراكه از اول مهر ماه صرفاً بيمه افرادي رد مي‌شود كه عضو جديد صندوق اعتباري هنر باشند.
الناز خمامي‌زاده
مدير عامل صندوق اعتباري هنر و مشاور اقتصادي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از هنرمندان، نويسندگان و روزنامه‌نگاران خواست كه تا پايان شهريور و با مراجعه به سايت اين صندوق خود را با شرايط جديد آن تطبيق دهند؛ چراكه از اول مهر ماه صرفاً بيمه افرادي رد مي‌شود كه عضو جديد صندوق اعتباري هنر باشند.
به گزارش «جوان»، غلامرضا خليل ارجمند در نشست 10 سالگي صندوق اعتباري هنر يا همان صندوق اعتباري حمايت از هنرمندان، نويسندگان و روزنامه‌نگاران سابق كه روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به اينكه وظيفه تنظيم حمايت از هنرمندان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به صندوق اعتباري هنر واگذار شده است، درباره شرايط پوشش بيمه‌اي اين صندوق گفت: « ‌صندوق اعتباري هنر رأساً تشخيص نمي‌دهد كه چه كسي خبرنگار، چه كسي هنرمند و چه كسي نويسنده است بلكه معاونت مربوط با هماهنگي اصناف اين كار را انجام مي‌دهد.  ارجمند خاطر نشان كرد: «‌صندوق صرفاً به افرادي خدمات مي‌دهد كه عضو اين نهاد غير انتفاعي بوده و تأييديه معاونت‌هاي مربوط را داشته باشند. بسترهاي لازم فراهم است و كساني كه مي‌خواهند بيمه تكميلي شوند بايد به سايت صندوق مراجعه كرده، عضو شوند و بعد از خدمات حمايتي ما در سه بخش بيمه تأمين اجتماعي، تكميلي و پرداخت وام‌هاي بلاعوض و قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.»  وي در ادامه در اين نشست رسماً از هنرمندان، نويسندگان و روزنامه‌نگاران خواست تا پايان شهريور و با مراجعه به سايت اين صندوق خود را با شرايط جديد آن تطبيق دهند؛ چراكه از اول مهر ماه صرفاً بيمه افرادي رد مي‌شود كه عضو جديد صندوق اعتباري هنر باشند.
مشاور اقتصادي وزير ارشاد درباره حمايت‌هاي كرامتي نيز گفت: « ‌يك سري افراد در حال حاضر مشمول طرح تكريم هستند. در قالب اين طرح 2 هزار و 100 مستمري‌بگير و 400 نفر نيز از طرح تكميلي استفاده مي‌كنند كه به خاطر بالا بودن درجه هنري، دولت پولي را به آنها پرداخت مي‌كند.»
ارجمند درباره شرايط طرح تكريم  گفت: اگر كسي هيچ محل‌ درآمدي نداشته باشد و عضو هيچ يك از ارگان‌هاي كمك‌رساني نباشد، دولت از طريق صندوق به آنها مستمري پرداخت مي‌كند.
مدير عامل صندوق اعتباري هنر در ادامه همچنين از صدور كارت هنر به عنوان شناسه صحيح هنرمندي براي هنرمندان عضو اين صندوق خبر داد و خاطر نشان كرد: «‌وزارت ارشاد بايد بداند هنرمندانش چه تعداد هستند و چه سني دارند و در چه دسته‌بندي مي‌گنجند. اين سامانه را به عنوان شناسه هنري ايجاد كرديم تا اعضاي صندوق صاحب شناسه هنري شوند كه باعث مي‌شود در سامانه جديد متناسب با افراد برايشان خدمات تعريف كنيم. اين كارت در سه رنگ كارت طلايي، نقره‌اي و آبي كه طلايي آن مربوط به هنرمندان VIP است به همه اعضاي صندوق تعلق مي‌گيرد و جلوي سليقه‌اي عمل كردن در ارائه خدمات را مي‌گيرد.» وي در ادامه بر اين موضوع نيز تأكيد كرد كه صندوق اعتباري هنر تحت هيچ شرايطي به كاركنان وزارت ارشاد خدمات نمي‌دهد، آن هم در حالي كه كاركنان اين وزارتخانه پيشتر عضو صندوق مي‌شدند، وام مي‌گرفتند و خانه مي‌خريدند.  او در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ به سؤالي درباره اينكه چرا صندوق اعتباري هنر در حال پس گرفتن وديعه خانه برخي هنرمندان نيازمند است نيز گفت: «‌صندوق هيچ وامي به عنوان وديعه مسكن ندارد. در گذشته پرداخت شده اما غلط بوده است. ما پيگيري كرديم تا اين وديعه‌ها را پس بگيريم ضمن آنكه وديعه مسكن خانه‌به‌دوشان را به وام تبديل و مشكلشان را حل كرديم. اگر موردي هست مهدي عسگرپور به ما انتقال دهد تا مشكل برطرف شود.» ارجمند درباره وضعيت بحراني معيشتي هنرمندان و بازيگران و مشكل تأسف برانگيز معيشتي يكي از هنرمندان پيشكسوت سينما و تئاتر با درجه‌بندي هنري پايين كه چندي پيش در رسانه‌ها منتشر شد نيز گفت: «دغدغه ما اين هنرمندان هستند. دست آخر هم صندوق به هنرمند كمك كرد و ما پيگير شديم اما بايد يك ساختار وجود داشته باشد.»  او با انتقاد از انتشار اطلاعيه و شماره حساب هنرمند نيازمند در رسانه‌ها نيز خاطر نشان كرد: «اين كار بازي با آبروي هنرمند است. مشكلات هنرمند بايد از يك محل مشخص حل شود. الان اين محل پراكنده است.» گفتني است در ادامه اين نشست جشن 10 سالگي صندوق اعتباري هنر با حضور وزير ارشاد در تالار وحدت برگزار و از سه محصول اين صندوق از جمله كارت هنر رونمايي شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار