کد خبر: 664893
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
اعتراض كارگردان و آهنگساز «شهر موش‌ها» به شهر موش‌ها‌ 2
محمدعلي طالبي و محمدرضا عليقلي در آستانه اكران شهرموش‌ها2 نسبت به رعايت نشدن حقوق معنوي‌شان در ساخت اين اثر اعتراض كردند.
سپيده آماده
 محمدعلي طالبي و محمدرضا عليقلي در آستانه اكران شهرموش‌ها2 نسبت به رعايت نشدن حقوق معنوي‌شان در ساخت اين اثر اعتراض كردند.
به گزارش«جوان»، فيلم شهر موش‌ها 2 كه پس از اقبال بي‌نظير مردم به كلاه قرمزي و بچه ننه مرحله پيش توليدش را آغاز كرده بود، نزديك به سه سال پس از آن ماجرا و اكنون كه در انتظار اكران دوم عيد فطر است، با اعتراض محمد علي طالبي كارگردان و محمدرضا عليقلي آهنگساز سري اول «شهرموش‌ها» روبه‌رو شده است. سري اول «مدرسه موش‌ها» كه پس از اقبال بي‌نظير مردم به مجموعه تلويزيوني مدرسه موش‌ها بر پرده سينماها جاي گرفته بود، ماجراي سفر موش‌هايي بود كه در گيرو دار برخورد با گربه‌اي سياه به مراحل ديگري مي‌رسد. سرانجام پس از اما و اگرهاي فراوان، هفته اول دي ماه سال 91 بود كه خبر ساخت فيلم سينمايي «شهر موش‌ها ۲» به كارگرداني مرضيه برومند و تهيه‌كنندگي منيژه حكمت و علي سرتيپي رسانه‌اي شد.  فيلم به تازگي مراحل فني را طي كرده و قرار است در فهرست گزينه‌هاي اكران دوم عيد فطر در كنار «آتش بس 2» به نمايش در بيايد. در اين ميان كه آغاز اكران شهر موش‌ها بر پرده نقره‌اي در صدر خبرهاي سينمايي بود، روز گذشته محمد علي طالبي كارگردان «شهرموش‌ها» با اعتراض به رعايت نشدن حقوق معنوي‌شان در ساخت اين اثر گفت: فيلمي را با نام شهرموش‌ها حدود 30 سال پيش كارگرداني كردم و با بنياد سينمايي فارابي قراردادي بستم كه براساس اين قرارداد يك مشاركت مالي در فيلم داشته باشم. وي ادامه داد: تهيه‌كنندگان شهرموش‌ها2 بدون اينكه سابقه‌اي در اين كار داشته باشند، به صورت خودجوش تصميم به اين كار گرفتند و حتي يك تلفن هم به ما نزدند، در حالي كه ما در اين اثر يك حقوق معنوي داريم. علاوه بر من، آقاي محمدرضا عليقلي، آهنگساز كه كپي رايت موسيقي را داشته است، تدوينگر و دوستان ديگر، هم كارشان سرمايه بوده و هم به صورت مشاركتي قرار بود موقع اكران در سود فيلم شريك باشند. محمدرضا عليقلي آهنگساز فيلم «شهر موش‌ها» گفت: دغدغه اصلي من حقوق معنوي‌ام است و نكته اصلي اين است كه ما در فيلم شهرموش‌ها جزو سهامداران بوديم و شريك بنياد سينمايي فارابي، بنابراين به عنوان كساني كه در اين اثر سهم داشتند بايد با ما هماهنگ مي‌شد. شنيده‌ام يك گروه موسيقي، ملودي‌هاي مرا به صورت يك كليپ تبليغاتي در سايت‌هاي مختلف و شبكه‌هاي تلويزيوني خارج از كشور در همين روزها كه به اكران فيلم شهر موش‌ها 2 نزديك مي‌شويم، اجرا كرده‌اند كه اين عمل به عنوان نوعي تبليغ براي فيلم است البته مطمئن نيستم كه تهيه‌كنندگان شهرموش‌ها 2 اين كار را انجام داده باشند. در اين ميان البته حكمت هم در برابر اين اظهارات سكوت نكرده است و در پاسخ به اعتراض مطرح شده از سوي محمدعلي طالبي و محمدرضا عليقلي اظهار داشته است كه ما از جناب عليقلي درخواست كرديم موسيقي «شهر موش‌ها2» را بسازد و در اين كار حضور داشته باشد كه به ما اعلام كردند به علت مسافرت قادر به همكاري نيستند و براي كار آرزوي موفقيت كردند. وي تأكيد كرده است كه بعد از گذشت دو سال از اعلام خبر ساخت «شهر موش‌ها2» و رسانه‌اي شدن اخبار مراحل ساخت فيلم، اين دوستان به فكر اعلام موضع افتاده‌اند، در حالي كه حقوق معنوي اين فيلم كاملاً در اختيار تهيه‌كنندگان «شهر موش‌ها2» است و بابت آن هزينه شده است.  در اين ميان هنوز پاي موش‌ها به شهر باز نشده، جنجال‌هاي خبري‌شان در رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري پراكنده شده است و بايد منتظر ماند و ديد، فيلمي كه از همان روزهاي پيش‌توليد با موجي از خبر روبه‌رو بوده، بر پرده نقره‌اي چگونه ظاهر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار