کد خبر: 664856
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
در حالي كه نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي تهران و استان‌ها در دوره مديريت جديد بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي تعطيل شده و عملاً مخاطبان انبوه ايجاد شده براي اين قبيل نمايشگاه‌ها در سال‌هاي اخير كه اتفاقاً موفق نيز بوده از استفاده از فضاي آن محروم است، گزارش‌ها حكايت از اعزام كاروان مديران و كارشناسان اين بنياد به نمايشگاه گيمز كام آلمان 2014 دارد!
وحيد مهري
در حالي كه نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي تهران و استان‌ها در دوره مديريت جديد بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي تعطيل شده و عملاً مخاطبان انبوه ايجاد شده براي اين قبيل نمايشگاه‌ها در سال‌هاي اخير كه اتفاقاً موفق نيز بوده از استفاده از فضاي آن محروم است، گزارش‌ها حكايت از اعزام كاروان مديران و كارشناسان اين بنياد به نمايشگاه گيمز كام آلمان 2014 دارد!
رفتن كاروان مديران اين بنياد به نمايشگاه آلمان در حالي اتفاق مي‌افتد كه مديريت متولي عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي كشور از نداشتن بودجه و تزريق نشدن اعتبار براي برگزاري نمايشگاه تهران به عنوان توجيه تعطيل كردن اين اتفاق بزرگ فرهنگي كه مخاطبان ميليوني نيز دارد، استفاده مي‌شود.
 كارشناسان بازي‌هاي رايانه‌اي اعتقاد دارند كه برگزار نشدن نمايشگاه‌هاي تهران و استان‌ها تنها امكان معرفي و عرضه بازي‌هاي ايراني را از فعالان اين بخش سلب و به گونه‌اي توليدات داخلي را براي مشتري‌يابي به محاق مي‌برد. اكنون كه وضعيت بازاريابي، عرضه و تبليغات بازي‌هاي داخلي وخيم و عملاً مقوله‌اي با عنوان بازرگاني‌گيم وجود ندارد، تعطيلي نمايشگاه‌هاي بازي در مركز و استان‌ها توجيه‌پذير نيست.  بسياري از بازي‌هاي بزرگ و كوچك ايراني اكنون براي عرضه آماده است اما دريغ از ناشر و توزيع‌‌كننده و در اين ميان نيز بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي منفعل و كمك حالي براي رفع اين معضل نيست به نحوي كه حتي قادر به توزيع توليدات خود نبوده و شركت‌هاي طرف قرارداد با اين نهاد در بلاتكليفي و در معرض زيان قرار دارند.   دراين ميان كه توليدكنندگان نگران از دست رفتن سرمايه ناچيز و ديده نشدن آثارشان هستند، حضور كاروان مديران و كارشناسان بنياد مسئول بازي‌هاي رايانه‌اي كشور در نمايشگاه‌هاي خارجي قابل تأمل است.  توليدكنندگان بازي معتقدند: وقتي امكاني براي معرفي و عرضه محصول به مخاطب داخلي به عنوان مشتري اصلي نيست و تنها نمايشگاه اختصاصي آن تعطيل مي‌شود، صحبت از بازاريابي براي مشتري خارجي خيلي با معني به نظر نمي‌رسد.
 براي افزايش تجربه و آشنايي با توليدات و فناوري جديد دنيا بايد توليدكنندگان و كساني كه با اين عرصه سروكار دارند به نمايشگاه‌هاي خارجي اعزام شوند. رفتن مديران و كارشناساني كه كمتر با كار ميداني گيم آشنا هستند به نمايشگاه‌هاي تخصصي خيلي براي پيشرفت آن مؤثر نيست.  صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي كشور بيش از هر چيز نياز به ايجاد شاكله استاندارد در توليد و عرضه و برنامه‌ريزي درست براي مشتري‌يابي و درآمدزايي و حمايت واقعي و به دور از تبعيض از توليد و توزيع محصول دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار