کد خبر: 664842
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
گفت وگوي "جوان" با مسئول بسيج كارمندان كرمان "حميد رضا حسين خاني "
وظیفه و ماموریت اصلی بسیج کارمندان جذب کارکنان دستگا های اجرایی به منظور تشکیل ارتش ده ها میلیون می‌باشد...
محمد طاها ارجمند
نقش بسیج کارمندان استان کرمان در تبیین شعار سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» چیست؟
 
بسیج کارمندان استان کرمان با برگزاری جلسات متعدد با بسیج ادارات شهرستان ها ، پایگاه های مقاومت و مربیان و سرگروه های شجره طیبه صالحین تلاش جدی در جهت تبیین شعار سال از همان ابتدای سال داشته است.از جمله  برنامه های فرهنگی که در پایگاه ها مقاومت داشته ایم نشست های فرهنگی با موضوع آسیب ها و خطرات شبکه های ماهواره ای ، مقابله با ارتشاء ، تکریم ارباب رجوع و غیره در خصوص اقتصاد نیز نشست ها و همایش های زیادی در ادارات برگزار شده است. از بسیجیان عزیز خواسته شده است. بصورت جهادی و انقلابی و با عزم والایی که دارند در جهت تحقق اهداف انقلاب طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنند و سعی کردیم منطبق با نیازهای فرهنگی ادارات حرکت کنیم و مشکلات را با خدمات صادقانه و بی منت کمتر نماییم. همایش ها  نیز در خصوص سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری و شاخص هایی از اقتصاد مقاومتی در زمینه مصرف درست و جلوگیری از اسراف و تبذیر برگزار شده است.
 
وظیفه اصلی سازمان بسیج کارمندان چیست؟
 
وظیفه و ماموریت اصلی بسیج کارمندان جذب کارکنان دستگا های اجرایی به منظور تشکیل ارتش ده ها میلیون می باشد. همچنین این سازمان آموزش عمومی، نظامی ، عقیدتی ، فرهنگی، کارکنان بسیجی ، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی در سطح حوزه ها و پایگاه ها ی مقاومت تلاش درجهت اشاعه فرهنگ اسلامی و حصول به اداره اسلامی ، آموزش و انسجام بسیجیان کارمند در جهت ارتقاء بینش و بصیرت بسیجیان جذب شده ، سازماندهی نیروهای بسیجی ادارات و ده ها وظیفه دیگر را نیز بر عهده دارد.
 
بسیج کارمندان چه کمکی می تواند به دولت کند؟ 
 
از انجا که نقش بسیج در جهت حفظ نظام اسلامی و پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلاب بسیار تاثیر گذار می باشد.بسیج کارمندان در این خصوص می تواند کمک شایانی به دولت داشته باشد.بسیج می تواند در ادارات و دستگاه های اجرایی در جهت اسلامی کردن آنها و ارائه خدمت بی منت به نیت تامین رضایت خداوند ، نگاه به حوائج مردم و حل آنها بعنوان باب رحمت الهی و تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت خالصانه و بدون منت و کار جهادی به تقویت ادارات بپردازد و با انجام فعالیت های فرهنگی و عقیدتی  مشکلاتی مثل ارتشاء وغیره را کاهش دهد.
 
در هفته دولت عمده برنامه های سازمان بسیج کارمندان چیست؟ 
 
 بسیج کارمندان استان با همکاری استانداری و فرمانداری ها در سطح استان برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی خواهد داشت.از مهمترین برنامه های این سازمان برگزاری روز قشر بسیج کارمندی در تاریخ 4/6/93 با سخنرانی استاندار محترم ، تجلیل از خانواده معظم شهداء خصوصا شهید شاخص کارمندی استان در سال 93 شهید مرتضوی ، دیدار با خانواده معظم شهداء ، عیادت از بیماران ، تجلیل از کارمندان ایثارگر ، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح ادارات ، افتتاح چندین پایگاه مقاومت.
 
به نظر شما دولت ها چه کار هایی باید انجام دهند تا ادامه راه شهیدان رجایی و باهنر باشند ؟
 
دولت ها اگر بخواهند راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه دهند می بایست ابتدا ابعاد شخصیت این دو عزیز را بخوبی بررسی کنند وویژگی های این عزیزان را بدانند شهیدان رجایی و باهنر اولین خصلتی که داشتند ولایت پذیری بود.پیرو محض ولایت بودند. همیشه مصلحت اسلام و انقلاب و نظام اسلامی را در اولویت قرار می دادند. از دیگر ویژگی های این عزیزان خدمت رسانی به مردم محروم و مستضعف بود.دولت ها اگر می خواهند موفق باشند باید همین رویه را ادامه دهند. یعنی خدمات صادقانه به مردم و هیچ عذری بر مردم نداشته باشند. همان طوری که شهید رجایی فرموده اند : من فقط یک خدمتگذارم ، این امام است که در جامعه باید به عنوان محور اصلی انقلاب قرار گیرد.
 
مهمترین ویژگی های یک کارمند بسیجی چیست؟
 
چگونه می تواند یک کارمند بسیجی الگو قرار گیرد؟ مهمترین ویژگی یک کارمند بسیجی ایمان خالص به خداوند بزرگ است و اعتقاد و باور درونی به خالق یکتا است ، جهاد همه جانبه در راه خدا، نگهبانی از انقلاب و دستاورد های نظام مقدس اسلامی از دیگر ویژگی های یک کارمند بسیجی است. اطاعت از ولایت مطلقه فقیه ، اخلاص ، تواضع ، فروتنی ، غیرت دینی ، حسن خلق ، شجاعت ، مردمی بودن ، داشتن صبر ، گذشت و ایثار ، ظرفیت داشتن از مشخصات بارز یک بسیجی کارمند می باشد. اگر چنانچه یک کارمند بسیجی حول این محور ها حرکت کند می تواند بعنوان الگو قرار گیرد.
 
در ایام گرامیداشت هفته دولت قرار داریم این روز ها یادآور چه خاطراتی می باشد؟ 
 
این ایام یادآور خاطرات شهیدان بزرگ انقلاب اسلامی شهید رجایی و باهنر می باشد که از سرمایه های اصلی انقلاب اسلامی  بودند و جان خود را فدای انقلاب کرده و آبروی خودشان را با خداوند معامله کردند و خداوند نیز پاداش بزرگی به آنان عطا کرد.که برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار و تبدیل به آبروی این نظام مقدس گشتند. و این عزیزان  طی مسئولیت کوتاه خود خدمات بی شمار و ارزنده ای به ملت ایران ارائه داشتند.
 
 به نظر شما علت تشکیل بسیج چه بوده است؟
 
 تشکیل بسیج تدبیر بزرگ حضرت امام (ره) بود. نهادی جوشیده از متن انقلاب اسلامی که با تدبیر حکیمانه حضرت امام (ره)  وصبغه اعتقادی و معنوی و با رسالت حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد های آن تشکیل و با بهره گیری از شیوه مدیریت اسلامی و انقلابی توانسته است در طول بیش از سه دهه عمر با برکت خود با عنوان بسیج مستضعفین در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی ، علمی فرهنگی  از نظام مقدس جمهوری اسلامی حفاظت و حراست نماید. پس علت تشکیل بسیج حفاظت و حراست از دستاورد های انقلاب اسلامی است .
 
مهمترین عاملی که سبب استمرار بسیج گردیده چه چیز های بوده است ؟ 
 
 
مهمترین عاملی که باعث استمرار  بسیج شده است وابستگی به مردم است. بسیج از آحاد مردم تشکیل شده است.خود مردم بسیج را هدایت و به جلو می برند علت اصلی استمرار بسیج ایمان قلبی بسیجیان به خدا و باور درونی به خالق یکتا می باشد و در تمامی امورات و کارها فقط به خداوند بزرگ توکل می کنند. یعنی اینکه بسیج مکتبی است و اینکه چرا بسیج استمرار دارد و روز به روز شکوفا تر و بهتر حرکت می کند. و رمز استمرار و پایداری آن اطاعت پذیری محض از ولایت مطلقه فقیه است.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاسر بیلسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
1
خسته نباشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار