کد خبر: 664827
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
دبير شوراي معارف سيما در ديدار با مسئولان آستان قدس رضوي با تشريح برنامه هاي تلويزيون در دهه کرامت از تجلي سبک زندگي رضوي در ويژه برنامه هاي اين دهه خبر داد.
به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومي شبکه قرآن و معارف سيما؛ حسن گروسي در اين ديدار با تشريح ويژه برنامه هاي شبکه هاي سيما در دهه کرامت تاکيد کرد: شبکه هاي تلويزيوني امسال بنابر ماموريت خود توليد و پخش برنامه هايي با محوريت معارف رضوي - فرهنگ اسلامي در دستور کار دارند.

وي اضافه کرد: امسال شبکه هاي سيما تلاش کرده اند در قالب هاي مختلف و با توجه نوع مخاطب برنامه هاي ويژه اي براي دهه کرامت روي آنتن ببرند؛ که بعنوان مثال می توان به برنامه مشاعره رضوي شبکه آموزش اشاره نمود.

دبير شوراي معارف سيما در ادامه از توليد و پخش تله فيلم "بار ديگر بنگر" در شبکه قرآن و معارف سيما خبر داد و اضافه کرد: در طول اين دهه شبکه های سيما تله فيلم هاي مرتبط با حضرت رضا (ع) را روي آنتن مي برند.

پخش همزمان صلوات خاصه امام رضا(ع) در شب و روز ميلاد امام هشتم شيعيان از ديگر برنامه هايي بود که مدير شبکه قرآن و معارف سيما در جمع مسئولان آستان قدس رضوي از آن نام برد و اضافه کرد: مراسم نقاره خواني، سخنراني هاي حرم مطهر، خطبه خواني و گلباران حرم رضوي از ديگر برنامه هايي است که براي اين دهه در نظر گرفته شده است. تجليل از خالقان آثار رضوي در حوزه هاي مختلف موضوع ديگري بود که حسن گروسي برآن تاکيد کرد و گفت: برگزاري مسابقه عکس در زمينه نماز و زيارت از ديگر اقداماتي است که در دستور کار شوراي معارف سيما قرار گرفته است.

وي همچنين از پخش زنده برنامه «باران» در شبکه قرآن و معارف سيما خبر داد و افزود: اين برنامه به صورت زنده و با موضوعات مرتبط با دهه کرامت روي آنتن مي رود. توليد و پخش احاديث رضوي در باکس هاي کوتاه برنامه ديگري بود که دبير شوراي معارف سيما تشريح کرد و افزود: در طول دهه کرامت برنامه ارمغان از مشهورترين کارشناسان حوزه و دانشگاه دعوت کرده تا در مورد فضايل امام رضا(ع) سخنراني نمايند. همچنين شبکه سه سيما برنامه "قطره اي از بهشت " را براي پخش در اين دهه آماده پخش کرده است.

در ادامه اين نشست هاشم آبادي مدير کل روابط عمومي آستان قدس رضوي با تجليل از اقدامات انجام گرفته در شبکه هاي تلويزيوني بر نقش رسانه در ترويج اخلاق رضوي تاکيد کرد و گفت: با توجه به هجمه هاي گوناگون عليه شيعيان جهان بايد توجه داشت نقش صداوسيما از هميشه حساس تر بوده و برنامه ريزي هاي دقيق در زمينه ترويج سبک زندگي رضوي اهميت بسياري دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار