کد خبر: 664693
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
رئیس اداره بافت فرسوده شهری راه و شهرسازی استان بوشهر از تصویب طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر دیر خبر داد.

حسین حسن‌زاده گفت: این طرح با اعتباری افزون بر 780 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان و اعتبارات داخلی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصویب شده است.

وی افزود: به منظور برنامه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر دیر، طرح بهسازی و نوسازی شهر مذکور با اعتباری بالغ بر 780 میلیون ریال پس از بررسی‌های کارشناسی در سطح مدیریت شهرستان و کمیته فنی استان به تصویب کمیسیون ماده 5 قانون تاسیس شورای عالی شهر سازی و معماری رسید.

حسن‌زاده عنوان کرد: کل بافت فرسوده شهر دیر 94 هکتار است که 11 درصد از محدوده کلی شهر را در بر می‌گیرد، بافت فرسوده این شهر شامل محلات سید صفا، محله باغ، فرودگاه، بازار، محله عرب‌ها و محله قاهری است.

این مسئول ادامه داد: همجواری با دریای نیلگون خلیج فارس، تمایل به مشارکت در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و همگانی اجتماعی ساکنین این بافت‌ها از ظرفیت‌ها ونقاط قوت و نامناسب بودن سیستم دفع فاضلاب، کیفیت پایین ابنیه و عدم رعایت سلسله مراتب دسترسی و گذربندی و همچنین کمبود امکانات رفاهی و امنیتی از نقاط ضعف این بافت است.

وی اذعان داشت: مدیریت هماهنگ، مشارکت مردم و اجرای پروژه‌های محرک توسعه می‌تواند نقش بسیار زیادی در زمینه ارتقای سطح کمی و کیفی این گونه محیط‌ها داشته‌باشد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: ساماندهی و طراحی شهری محور ساحلی، ساماندهی مکان‌های گردشگری و تاریخی، احیا و مرمت ساختمان گمرک قدیم، ساماندهی و بهسازی بازار قدیم، اجرای پروژه‌های محرک توسعه و نیز اصلاح هندسی معابر و همچنین تامین خدمات عمومی از برنامه‌ها و اولویت‌های پیش‌بینی شده در این طرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار