کد خبر: 664692
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
مدیر املاک و حقوقی راه و شهر سازی ایرانشهراز رفع تصرف و صدور سند مالکیت برای 153 هکتار از اراضی دولتی و اخذ 29 مورد دادنامه به نفع دولت از مراجع قضایی طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

حسین ابراهیمی گفت: با پیگیری حوزه مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اسناد مالکیت 148 هکتار از اراضی ملی که در سالیان گذشته تحویل این اداره کل شده بود، بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر و اخذ شده است.

وی افزود: 122 هکتار از این اراضی واقع در حریم شهرستان نیکشهر بوده که طی دو فقره سند مالکیت بنام دولت به ثبت رسیده و 26 هکتار واقع در شهرستان ایرانشهر که سند مالکیت آنها طی ماه‌های اخیر صادر و اخذ شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: با تلاش پرسنل گشت حفاظت و حراست از اراضی این اداره کل از حدود پنج هکتار از زمین‌های تحت اختیار در شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار و نیکشهر که توسط سودجویان و متصرفان غیر قانونی بصورت حصار کشی تصرف شده بود، رفع تصرف به عمل آمد و ساختمان‌های غیر مجاز احداث شده بر روی آنها تخریب که ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده حدود 30 میلیارد ریال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای دفاع از حقوق قانونی دولت و سازمان ملی زمین و مسکن کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر با حضور در جلسات دادرسی دعاوی در مراجع قضایی شهرستان‌های حوزه استحفاظی با ارائه دفاعیات مستند و مستدل موجب صدور 29 مورد دادنامه از مراجع قضایی بدوی و تجدید نظر به نفع دولت شده اند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار