کد خبر: 664691
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
مدير مسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با ماهنامه شهداي اسلام:
‌ مدير‌مسئول روزنامه جوان‌در گفت‌وگويي كه در جديدترين شماره ماهنامه «شهداي اسلام» به چاپ رسيد، توضيحاتي را درباره پرداختن به شهدا، ‌ايثارگران و دفاع مقدس در سرويس پايداري روزنامه جوان بيان داشت.

دكتر عبدالله گنجي با عنوان اينكه «جوان» تنها روزنامه با سرويس ويژه دفاع مقدس است، گفت: روزنامه‌هاي كمي به صورت موردي به اين موضوع (دفاع مقدس) مي‌پردازند، درحالي كه وبلاگ و سايت‌هاي اين حوزه هم برد ندارند و جريان‌ساز نيستند.

دكتر گنجي در ادامه با تصريح اين نكته كه خوشبختانه تنها روزنامه‌اي هستيم كه سرويسي براي بحث پايداري و دفاع مقدس داريم، افزود: ما هر روز در سرويس پايداري به بحث شهيد، شهادت و ارز‌ش‌ها مي‌پردازيم. اگر امروز در جامعه، جواني با شهيداني همچون باكري آشنا شود، ‌مشي اينها را بفهمد، در ريلي مي‌افتد كه مسير و مقصدش غايت انقلاب اسلامي است.

وي در پاسخ به اين سؤال خبرنگار «شهداي اسلام» كه در صفحه پايداري روزنامه جوان چگونه به دفاع مقدس مي‌پردازيد، گفت: چند شاخص براي اين صفحه در نظر گرفته‌ايم؛ بخشي بحث جنبه‌هاي اعتقادي جنگ، ‌خصايص و ويژگي‌هاي شهدا، زندگي، سيره آنها و مشي و رفتار و تعاملشان با مادر و خانواده است. بخشي هم موضوعات و خلاقيت‌هايي است كه در جنگ داشته‌ايم.

مدير‌مسئول روزنامه جوان در‌باره موضوعات پرداخته شده در صفحه پايداري اظهار داشت: گاهي شخصيت‌ها و برخي اوقات شگفتي‌ها، پديده‌ها و كاركردهاي جنگ و خلاقيت‌هاي عمليات‌ها از موضوعات اين صفحه است؛ به‌ويژه جوان‌هايي با سن كم كه محور جنگ بودند. نقش غرب در جنگ ما، حمايت‌ها و نقش دستگاه‌هاي دولتي در حمايت و عدم حمايت از جنگ، شهداي گمنام، خاطره‌هايي كه از اين افراد هست و همچنين مصاحبه با پدر و مادرهاي شهدا و... در اين صفحه دنبال مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به اينكه در بحث دفاع مقدس سعي كرده‌ايم كليشه‌ها را بشكنيم، ‌گفت: يكي از راه‌هاي فرار از كليشه، پرداختن به بحث شهداي گمنام است؛ منظور شهدايي هستند كه برجسته نمي‌شوند و رسانه‌ها نامي از آنها نمي‌آورند. اين شهدا آدم‌هاي بزرگي بودند اما فرمانده لشكر و تيپ نبودند و طبيعتاً نيز در فضاي ملي طرح نمي‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصطفی ولی زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
0
جناب آقای گنجی عزیز!من از ارادتمندان روزنامه شما هستم.ضمنا"چند ساله که در رابطه با شهدای عزیزبا روزنامه جوان ارتباط قلمی دارم،اهل دهلران هستم.بچه های سرویس پایداری هم مرا میشناسند.امامتاسفانه جدیدآبخاطر القائات نماینده شما در استان ایلام همکاری خوبی جهت فعالیت وجود ندارد.پیشنهاددارم که ارتباطات را فعال کنید.
عرفان منش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
0
دکتر جان خسته نباشید. خدا قوت
درود ورحمت خدا برشهدای عزیز وکسانی که راه شهدا رانمی گذارند کمرنگ شود.
پاینده باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار