کد خبر: 664685
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
فرماندار ابرکوه اصلی‌ترین راهکار حل مشکلات دامداران این شهرستان را تلاش برای صنعتی شدن واحدهای دامداری ذکر کرد.

سید نبی رسولی گفت: در شهرستانی که همیشه قطب کشاورزی استان یزد بوده است، بهره‌برداران این بخش به انتظارات خود نرسیده‌اند و شاید یکی از علت‌های اصلی آن، خشکسالی‌های متمادی سال‌های گذشته به ویژه سال پیش در ابرکوه بوده است.

وی با اشاره به میانگین بارندگی در جهان و ایران بیان داشت: در حالی که میانگین بارندگی در استان یزد 100 میلی‌متر و در ابرکوه 50 میلی‌متر است، سال گذشته ابرکوه با 34 میلی‌متر بارندگی، کم آب‌ترین نقطه کشور به حساب آمد.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: با ادامه چنین روندی باقی ماندن قطب کشاورزی ابرکوه تنها یک موهبت الهی است و باید برای ادامه دادن وضع موجود تلاش کرد.

وی تأکید کرد: استفاده بهینه از آب همچنین انجام اقداماتی همچون کشت گیاهان کم آب‌خواه و و صنعتی کردن دامداری‌ها، از جمله فعالیت‌هایی است که اگر چه تاکنون تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است اما باید به صورت جدی‌تری از جانب مردم و مسئولان پیگیری شود.

رسولی افزود: کارشناسان اذعان می‌کنند در حالی که اکنون دامداران ابرکوه حدود 50 تن شیر به کارخانجات تحویل می‌دهند، با اصلاح وضع موجود دامداری‌ها، می‌توان این میزان را به سه برابر افزایش داد.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: متأسفانه بهره‌برداران بخش کشاورزی به بسته‌بندی و بازاریابی محصولات خود نیز توجهی نشان نداده‌اند و کمترین سود را از زحمات خود می‌برند و اگر ناچار بودند قیمت واقعی آب را پرداخت کنند، آنگاه متوجه می‌شدند که چندان سودی عایدشان نمی‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار