کد خبر: 664680
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت دریای خزر استفاده بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: دریای خزر ظرفیت زیادی برای حمل و نقل کالا و راه‌اندازی خط گردشگری دریایی دارد.

فرهاد منتصرکوهساری در جریان برگزاری نشست دریای خزر و مبارزه با آلودگی‌های نفتی با اشاره به اهمیت دریا اظهار کرد: امروز در جهان بیش از 90 درصد کالاها از طریق دریا جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 8 میلیارد تن حمل و نقل دریایی جهان انجام می‌شود، افزود: ایران نیز این امر مستثنی نیست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه در ایران بیش از 142 میلیون تن کالا از طریق جابه‌جا می‌شود، گفت: این امر اهمیت و ضرورت کریدور شمال‌ ـ جنوب را بیشتر می‌کند.

وی افزود: کشورهای عضو مانند ایران، روسیه و هند برای کریدور مذکور برنامه‌ریزی کرده و آن را در دستور کار دارند.

منتصرکوهساری با بیان اینکه باید از ظرفیت دریای خزر استفاده بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: دریای خزر ظرفیت زیادی برای حمل و نقل کالا و راه‌اندازی خط گردشگری دریایی دارد.

وی با تصریح بر اینکه اسکله‌های گردشگری دریایی در بندر انزلی مهیا شده است، یادآور شد: برای راه‌اندازی این فعالیت نیازمند خرید کشتی توسط بخش خصوصی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از ورود چند شرکت برای خرید کشتی گردشگری دریایی خبر داد و متذکر شد: موارد مورد نیاز در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه سالانه در بندر انزلی بین 6 تا 7 میلیون تن بار تخلیه و بارگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به فرآوری کالا و ارزش افزوده بیشتر پرداخته شود.

منتصرکوهساری فعالیت‌های بندر انزلی را با استفاده از سیستم الکترونیکی عنوان کرد و یادآور شد: تمام فعالیت‌ها در بحث تجاری به صورت سیستمی و از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار