کد خبر: 664674
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکل کم‌آبی در استان قزوین گفت: شهرستان تاکستان از بی‌آبی می‌سوزد.

رجب رحمانی در مراسم افتتاح نیروگاه بادی کهک که با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان دارای 30 هزار هکتار از بهترین باغ‌های انگور بوده و انگور و کشمش آن در دنیا شناخته شده است؛ در حالی که مشکل بی‌آبی به آن صدمه می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه آب باید با عدالت رفتار شود، ادامه داد: مطلوب است موضوع تأمین آب تهران از سد شاهرود هر چه سریعتر اجرایی شود تا همه آب این سد به تهران اختصاص یابد یا تمام آب طالقان‌رود در اختیار قزوین قرار گیرد.

رحمانی تصریح کرد: طی دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی بنا بود 25 درصد آب سد مخزنی طالقان به تاکستان اختصاص پیدا کند اما عملی نشد؛ ضمن اینکه در منابع استانی نیز مشابه این مشکل وجود دارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چهار تا پنج هزار هکتار از باغ‌های انگور تاکستان خشک شده و این در حالی است که علاوه بر تولید قابل توجه انگور و کشمش از نظر کمی و کیفی، هر هکتار باغ می‌تواند برای دو نفر به شکل مستقیم و چهار نفر به شکل غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان وزارت نیرو درخواست می‌شود نسبت به صدور دستور عملیاتی سد نهب اقدام و ناظران خود را از تهران برای نظارت بر عملیات اجرایی آن اعزام کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال جاری برای دو سد نهب و بالاخانلو 18 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و مشارکت‌هایی نیز برای آن جلب شده است.

رحمانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای آب شرب تاکستان ردیف بودجه ملی وجود داشت که از بین رفت، عنوان کرد: ردیفی نیز برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشت تاکستان که کمک‌کار دشت قزوین بود و نیمی از آن را تشکیل می‌داد، تعریف شده بود که امروز حذف شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار