کد خبر: 664668
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
باید فضای سبز با احیای کمربند فضای سبز بازسازی شود و مباحث بیابان‌زدایی با کاشت گونه‌های بومی صورت گیرد تا ریزگردها کاهش پیدا کند.

محمود علی‌ رکنی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با عنوان کردن مطلب فوق و با اشاره به شرایط آب و هوایی این استان گفت: در روزهای اخیر به شرایط هشدار رسیدیم و برخی اوقات نیز به صورت لحظه‌ای شرایط اضطرار در سطح استان وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشه ذرات 10 میکرونی به هزار میکروگرم بر متر مکعب و ذرات 2.5 میکرونی به 700 میکروگرم بر متر مکعب رسید، به طوری که ذرات 2.5 میکرونی به 14 برابر و ذرات 10 میکرونی به 6 تا هفت برابر رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: استانداردهای ذرات معلق موجود در هوا برای ذرات 10 میکرونی، 150 میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات 2.5 میکرونی 50 میکروگرم بر مترمکعب است.

وی یادآور شد: ریزگردها اغلب منشاء تالابی دارد
که به دلیل خشک شدن تالاب‌ها در شرق استان مانند حوض‌السلطان، منطقه دشت مسیله و دریاچه نمک این شرایط روی داده است.

رکنی خاطرنشان کرد: مدیریت منابع آب، تامین نشدن حق‌آبه‌های زیست محیطی و منابع آبی مانند رودخانه‌ها سبب شده تالاب‌ها خشک شوند و ریزگردهای آنها به راحتی با انتشار باد از سمت شرق وارد شهر شوند.

وی یادآور شد: عامل دیگر واحدهای صنعتی و معدنی است که جانمایی مناسب واحدهای صنعتی و استفاده از تکنولوژی به روز می‌تواند اثرات این واحدها را کاهش دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم یادآور شد: در چند روز اخیر شرایط هشدار و اضطرار بارها در استان وجود داشت، بنابراین باید دست به دست یکدیگر دهیم و اعمال مدیریت متناسب با ویژگی استان صورت گیرد.

رکنی خاطرنشان کرد: باید فضای سبز استان با احیای کمربند فضای سبز بازسازی شود و مباحث بیابان‌زدایی با کاشت گونه‌های بومی صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار