کد خبر: 664656
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره میراث معنوی با تاکید بر نقش و مشارکت زنان در این استان خبر داد.

محمدحسین بحرالعلومی گفت: این جشنواره از امروز تا بیست و چهارم مرداد امسال از ساعت 19 تا 23 در پارک سیمرغ سمنان برگزار می شود.

وی ادامه داد: اجرای آئین های معنوی به ثبت رسیده در فهرست میراث معنوی کشور، شب های فرهنگی، اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع دستی بانوان، آثار تجسمی و هنری، و .... از جمله برنامه های این جشنواره است.

این مسئول افزود: برپایی نمایشگاه عکس آیین های عاشورایی استان، برپایی سیاه چادر عشایری، معرفی واجرای بازیهای بومی ومحلی،ورزش زورخانه ای، اجرای شاهنامه خوانی و قصه گویی و اجرای ترانه های ساربانی، سرکویری و امیری از برنامه های این جشنواره است.

بحرالعلومی گفت: در این جشنواره، نان و غذاهای سنتی استان و شیرینی های محلی نیز عرضه می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: برترین های این جشنواره به اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس که از شانزدهم تا بیستم مهر امسال در اصفهان برگزار می شود، اعزام می شوند.

نخستین جشنواره میراث معنوی استان سمنان با مشارکت نهادهای مختلف در استان سمنان از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری، فرمانداری سمنان، دفتر امور بانوان استانداری، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، کانون پرورش فکری، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، حوزه هنری، اداره کل تعاون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می شود.

بنا بر تعریف یونسکو، میراث معنوی شامل سنت ها و ابرازهای شفاهی، هنرهای نمایشی، اقدامات اجتماعی، آیین ها و جشنواره ها، دانش و اقدام های مربوط به طبیعت و جهان و مهارت در هنرهای دستی سنتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار