کد خبر: 664636
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
جوكار گفت : برخي مي‌خواهند مجلس را خلع سلاح كنند و به گونه‌اي كه نمايندگان را در تنگنا قرار دهند و افكار عمومي را منحرف كنند تا نمايندگان از ابزار كاري كه قانون براي آنها مشخص كرده، انصراف دهند.

نمايندگان تهديد مي‌شوند تا وزير استيضاح نشودجوان‌آنلاين: محمدصالح جوكار،‌ عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اعلام وصول استيضاح وزير علوم و فشارهايي كه براي عدم استضياح وجود دارد، اظهار داشت: استيضاح محورهاي مختلفي دارد و قبل از هر چيز بايد گفت اين جزو وظايف و رسالت نمايندگان است و اگر ابزار كار مجلس يعني استيضاح و طرح سوال از آن گرفته شود اين مجلس ديگر خاصيتي نخواهد داشت و اصلا استيضاح و سوال را گذاشتند براي اينكه مجلس رسالت خود را انجام دهد.

 
جوكار ادامه داد: برخي مي‌خواهند مجلس را خلع سلاح كنند و به گونه‌اي كه نمايندگان را در تنگنا قرار دهند و افكار عمومي را منحرف كنند تا نمايندگان از ابزار كاري كه قانون براي آنها مشخص كرده، انصراف دهند و اين بسيار بد است متاسفانه در اين ميان گاهي از رسانه‌ها نيز سواستفاده مي‌شود. اين كار بي‌اخلاقي و خلاف قانون است و اين فشار وارد كردن از سوي گروه‌هاي فشار و تندرو صورت مي‌گيرد و با تهديد به دنبال اين هستند كه اين استيضاح انجام نشود.
 
 
وي افزود: نمايندگان محترمي كه خواستار استيضاح شده اند براي خود دلايل منطقي دارند و كار آنها داراي پشتوانه منطقي است. در حال حاضر محورهاي بحث استيضاح مشخص شده و وزارت علوم و فناوري جايي است كه واقعا بايد محل توليد علم باشد و اگر وزارت علوم بستري براي فعاليت سياسي عده‌اي خاص شود اين وزارتخانه ديگر هيچ گونه خاصيتي نخواهد داشت و لذا بحث اين است كه وزير به مجلس آيد و در خصوص اقدامات خود پاسخ دهد.
 
 
جوكار با بيان اينكه  وزير علوم قبلا نيز مورد سوال قرار گرفته و پاسخ‌هاي او قانع‌ كننده نبوده است،‌ گفت: با مطرح شدن مسئله استيضاح، وزير يك ماه فرصت خواست تا روند و فرايند كار را اصلاح كند و با پادرمياني رئيس مجلس و دكتر حداد عادل اين مهلت داده شد اما متاسفانه در اين فرصت اقدام مثبتي از سوي اين وزارتخانه انجام نشد و حال چه اصراري است كه نمايندگان به وظيفه خود عمل نكنند.
 
 
 
عضو كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس اضافه كرد: اگر امروز نمايندگان به وظيفه قانوني خود عمل نكنند پس فرداي قيامت مقابل پيشگاه خداوند چه جوابي دهند و امروز مقابل ملت چه پاسخي دهند، مردم به نمايندگان راي داده‌اند تا از حقوق‌شان دفاع كنند. برخي استيضاح وزير علوم را سياسي جلوه مي‌دهند در حالي كه اصلا اينگونه نيست و هيچ ارتباطي با مسائل سياسي ندارد.
 
 
جوكار عنوان كرد: امروز با توجه به محيط اطراف خود، كشور ما بيش از هر زماني به آرامش نياز دارد و اگر قرار باشد درگيري‌ها و اغتشاشات داخلي در دانشگاه‌ها داشته باشيم رشد علمي نخواهيم داشت و تبعات آشوب‌ دانشگاه‌ها نيز به سطح جامعه كشيده خواهد شد.
 
 
 
وي با اشاره به اينكه امروز جامعه مشكلات اقتصادي دارد و بايد به مشكلات اقتصادي مردم پرداخته شود، اظهار داشت: اگر اكنون از اغتشاشات و درگيري‌هاي جلوگيري نشود اختلاف در جامعه ما عميق‌تر مي‌شود و اين هيچ منفعتي براي ما نخواهد داشت و وقتي اين چنين مسائلي ديده مي‌شود نمايندگان چاره‌اي جز استفاده از ابزار قانون ندارند اما اكنون از اهرم فشار استفاده مي‌كنند و گفته مي‌شود نمايندگان نيز از بورسيه استفاده كرده‌اند و نام آنها بايد اعلام شود اما چرا فشار ايجاد مي‌كنند و يك فضاي رواني به وجود مي‌آورند. آنها معتقدند نمايندگان ذينفع بودند و به دليل آنكه بورسيه آنها قطع شده، موضوع استيضاح را مطرح كرده‌اند در حالي كه اصلا چنين مسئله‌اي نيست هر كس خلاف قانون عمل كرده بايد پاسخگو باشد.
 
 
 
جوكار ادامه داد: در اين زمينه نبايد هياهو وجود داشته باشد اينكه به هر صورت عده‌اي معاند و مخالف نظام در دانشگاه‌ها حاضر شوند، مشكلات جدي به پيكره جامعه وارد مي‌شود. دانشگاه‌ها به نشاط علمي نياز دارند و با وجود چنين شرايطي چگونه نشاط علمي ايجاد مي‌شود؟ دانشجوي ما بايد با با مسائل سياسي آشنا باشد اما اينكه به عوامل بيگانه فرصتي براي دخالت در مسائل داخلي دهيم، قابل قبول نيست. دانشجويان ستاره‌دار با چه مجوزي به دانشگاه‌ها بازگشتند؟ چگونه است كه قوانين ناديده گرفته شده؟  وزير بايد در اين خصوص پاسخگو باشد و روشن شود.
 
 
وي در پايان يادآور شد: فشار و تهديد نمايندگان درست نيست. كشور ما كشور آزادي است و من توصيه مي‌كنم اين گروه‌ها تهديد و تخريب نكنند و اجازه دهند اين استيضاح انجام شود و نمايندگان تصميم‌گيري كنند اكنون با فشارهايي كه ايجاد مي‌كنند، مي‌خواهند مجلس را ناكارآمد نشان دهند اما مجلس مستقل است و نمايندگان هم زير بار اين فشارها نخواهند رفت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
0
اینها ...
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
15
6
برادر جوکار و دیگر برادران عزیز در سنگر مجلس شورای اسلامی
با استقامت و شجاعت هر چه تمام تر در این سنگر انجام وظیفه نمایید تا ببینیم چه کس یا کسانی مزاحم کارتان می شوند .
شما فقط کد بدهید
ما تا پای جان بر سر عهدمان همانند زمان جنگ در کنارتان تا رسیدن به قله های سرافرازی و پیروزی ایستاده ایم و نخواهیم گذاشت مانع پیشرفتتان در انجام تکالیفتان شوند .
یاعلی مددی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
2
...
ye ya ali begido ... konid
adadi nistand in ...
سعيد110
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
3
در زمان حضرت علي عليه السلام دو زن بودند كه ادعاي مادري بر يك كودكي را داشتند. حضرت علي حكم به دو نيم كردن فرزند نمود تا مادر واقعي را بشناسد. مادر واقعي تا اين حكم را شنيد از ادعاي به حق خود چشم پوشي كرد.
لجبازي و تعصب فعلي كه شباهت زيادي با فتنه 88 دارد و امنيت نظام را با خطر جدي مواجه كرد، مرا به ياد آن زني كه به دروغ ادعاي مادري مي كرد انداخته است.
لذا اينها نه تنها ذره اي براي پيشرفت علمي كشور دغدغه اي ندارند، بلكه چه بسا نابودي آن از طريق اين بازي درآوردن ها، جزئي از برنامه ... باشد.
هادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
3
درود و رحمت خدا بر نمايندگاني که بحق لياقت نشستن روي صندلي وکالت مردم را دارند..من که از اقدامات نمايندگاني همچون برادر عزيزم جناب جوکار راضيم انشالله خدا از امثال ايشان راضي باشد با قوت و قدرت کامل به وظايف نماينده بودن خود هم در پيشگاه ملت و هم در پيشگاه ذات اقدس احديت عمل کنيد..خدا از شما راضي باشد
حافظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
3
این یعنی چه که هر زمان که نماینده و یا نمایندگانی بخواهند از ابزار خود که همان نظارت و طرح سوال است متهم به سیاسی کاری می شوند و یا انقدر پا در میانی می شود تا نماینده های سوال کننده پشیمان شوند مگر سوال چه عیبی دارد تازه اگر طرح سوال شود خود سوال شونده هم بیشتر به نقاط ضعف و قوت کارش پی می برد و انشاالله اصلاح خواهد کرد درنظام جمهوری اسلامی الحمدوالله مردم و مسئولین اینقدر به دین وابسته و پایبندند که همیشه منافع مردم ومملکت برایشان ارزشمند و در اولویت است اما یک عده افراد و گروههای سیاسی کار همیشه بخاطر منافع خود دست به غوغاسالاری و شارلانتیزم میزنند و در روند کارها مشکل ایجاد میکنند ،تمام بدبختی که یک ملت دچار ان می شود به خاطر عدم درک صحیح از بر خوردهای قانونی و انظباطی و عدم اعمال قانون است که متاسفانه کشور ما هم گریبانگیر همین بلیه است ،ما ایرانیها با داشتن بهترین دین و آیین چنانچه تنها نظم و قانون را در برنامه کاری و زندگی رعایت می کردیم و مراجع قضایی هم توان بیشتری جهت رسیدگی به موارد خلاف قانون با قاطعیت بیشتری رفتار می کردند در دنیا چیزی کم نداشتیم ما ملت بسیار ارزشمند و با پشتوانه ولایت و مذهب و پیشینه علمی و ادبی و اجتماعی بسیار عالی هستیم از چه واهمه داریم .
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
3
آقا چه کسی می تواند شماها را تهدید کند شما آقای روحانی را هم به مجلس بکشانید .اما بدانیداین دوره ی نمایندگی به اتمام می رسد وتاریخ اسامی استیضاح کنندگانرا که شاید منافع سیاسی یا ... به مخاطره افتاده را درحافظه ی خود خواهد نگاشت میگن گنه کرد دربلخ آهنگری به شوشتر بریدن سر مسکری .در دوران وزرای دولت قبلی تخلف صورت گرفته بدلیل افشاگری وزیر فعلی باید استیضاح شود .چقدر انصاف چقدر ؟
ایران دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
7
نمایندگان باید مثل شهید مظلوم مدرس شجاع و نترس و بی باک باشند و هرگز و هیچگاه اجازه رخنه سکولاریزم و لیبرالیسم و ماتریالیسم به درون دانشگاههای مملکت شیعی ایران را ندهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
5
5
آره چون بورسيه هاي غير قانوني آبرويتان را مي برد ......
فرهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
1
فرجی دانا حداکثرتغییرات روداد واستیضاع چیزی روتغییرنخواهدداد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
2
ازنمایندگان می خواهیم ثابت قدم باشند ماولایت مداران تا پای جان باشماهستیم .وازتهدیدنترسید.این تهدیدهاهم ازتدبیراست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار