کد خبر: 664588
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
پيرو درج مطلبي با عنوان «تكميل پازل ضد ايراني وزارت ارشاد در يك هفته» در صفحه آخر شماره 4314 آن روزنامه مورخه 21 مردادماه، معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توضيح زير را ارسال كرد كه ابتدا جوابيه معاونت امور هنري و در ادامه توضيحات «جوان» دراين‌باره جهت اطلاع خوانندگان محترم منتشر مي‌شود.
پيرو درج مطلبي با عنوان «تكميل پازل ضد ايراني وزارت ارشاد در يك هفته» در صفحه آخر شماره 4314 آن روزنامه مورخه 21 مردادماه، معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توضيح زير را ارسال كرد كه ابتدا جوابيه معاونت امور هنري و در ادامه توضيحات «جوان» دراين‌باره جهت اطلاع خوانندگان محترم منتشر مي‌شود.

جوابيه معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

ساعد مشكي، دبير يازدهمين دو سالانه جهاني پوستر برخلاف آنچه در مطلب آن روزنامه عنوان شده، در نخستين دوره جشنواره «پوستر براي فردا» در سال 2009 (1388) حضور نداشته است. دعوت از او براي داوري به اوايل سال 1388 برمي‌گردد. قرار بوده كه موضوعات پوستر براي فردا بر مواد اعلاميه حقوق بشر جهاني و مسائل و مشكلات انسان معاصر تأكيد داشته باشد.

پس از برگزاري انتخابات سال 88 و مسائل پيش آمده، ساعد مشكي در داوري شركت نمي‌كند و از آن كناره‌گيري مي‌كند. بديهي است كه به دليل عدم حضور ساعد مشكي در داوري اين رويداد، ارتباطي نيز با مرجان ساتراپي نداشته است. تصاويري هم كه آن خبرگزاري از فراخوان جشنواره مذكور منتشر كرده و نام ساعد مشكي نيز در هيئت داوران قرار داشته مربوط به قبل از برگزاري آن رويداد است اما مشكي داوري اين جشنواره را انجام نداده است.

جشنواره «پوستر براي فردا» درباره موضوعات جهاني و معاصر كه مورد توجه سازمان ملل و سازمان يونسكو نيز هست، برگزار مي‌شود و مجيد عباسي، در دوره‌اي كه جشنواره با موضوع آموزش براي همه برگزار شده حضور داشته و پريسا تشكري نيز با رعايت اصول داوري اين جشنواره را بر عهده داشته است.
يازدهمين دوسالانه جهاني پوستر با رويكرد حرفه‌اي و با توجه به قوانين و مقررات و ارزش‌‌هاي  فرهنگي كشور با حضور طراحان ايران و جهان در راستاي تعامل و ارتباط بين‌المللي هنري برگزار خواهد شد و در زمان برگزاري دو سالانه و پس از آن، اين رويداد مي‌تواند توسط كارشناسان نقد و تحليل شود.

توضيحات جوان:

بر خلاف ادعاي معاونت هنري و جهت تنوير افكار عمومي اسناد همكاري اين سه طراح با جشنواره‌هاي ضدانقلاب منتشر مي‌شود.
ساعد مشكي در سال 88 در نمايشگاه «پوستر براي فردا» با محور حمايت از جنبش سبز كه در فرانسه و شهر پاريس برگزار مي‌شده حضور داشته است. نام ساعد مشكي در پوستر جشنواره ديده مي‌شود و علاوه بر آن داوري‌هاي اين جشنواره به صورت اينترنتي بوده و حتماً لزومي براي حضور فيزيكي وي در جشنواره نبوده است.
مجيد عباسي نيز در سال91 (2012) به عنوان داور با جشنواره «پوستر براي فردا» همكاري نموده است.

«پريسا تشكري» يكي ديگر از افرادي است كه با حكم مديركل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد به عنوان يكي از اعضاي شوراي سياستگذاري يازدهمين دوسالانه جهاني پوستر ايران معرفي شده است. اين در حالي است كه در سال 1389 نمايشگاه «پوستر براي فردا»، پروژه حقوق بشري ديگري عليه ايران را با موضوع «لغو مجازات اعدام و كشتار» كليد مي‌زند و تنها طراح ايراني كه در اين نمايشگاه به عنوان داور حاضر مي‌شود، «پريسا تشكري» است. عكس شيرين عبادي با نوشته‌اي در دست هم به‌عنوان يكي از عكس‌هاي اصلي اين جريان در ابتداي تمام صفحات قرار گرفته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار