کد خبر: 664397
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
ارشاد ديگر بهانه‌اي براي ادامه همكاري نخواهد داشت
سه تن از مسئولان «يازدهمين دوسالانه جهاني پوستر ايران» كساني هستند كه در جشنواره‌هاي «ضد ايراني» به عنوان داور حضور داشتند.
در پي انكار هر گونه همكاري افرادي چون «ساعد مشكي»، «پريسا تشكري» و «مجيد عباسي» با جشنواره‌هاي ضد ايراني از سوي مجيد ملانوروزي، خبرگزاري فارس اسناد همكاري اين افراد را با چند جشنواره و رخداد هنري ضد ايراني منتشر كرد.
پيش از اين مجيد ملانوروزي ضمن رد همه اين سوابق اعلام كرد:«در صورتي كه سند و مدركي مبني بر حضور مسئولان يازدهمين دوسالانه جهاني پوستر ايران يا افراد ديگر مرتبط با هنرهاي تجسمي در جرياناتي مانند فتنه و هر جريان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران وجود داشته باشد، بنده آنها را بركنار خواهم كرد.» روز گذشته فارس طي گزارشي اسناد همكاري اين هنرمندان ايراني با جشنواره‌هاي ضد ايراني را منتشر كرد. در اين گزارش با اشاره به داوري آثار جشنواره‌اي ضد ايراني توسط مشكي آمده است: «به‌گفته ملانوروزي، از ساعد مشكي دعوت به عمل آمد تا در اين نمايشگاه داوري كند اما مشكي به پاريس نرفت؛ اين در حالي است كه اعلام شده است اين مسابقه به صورت اينترنتي برگزار شده است و به نظر مي‌رسد نيازي به حضور فيزيكي داوران در پاريس هم نبوده است». در ادامه اين گزارش آمده است: «مجيد عباسي يكي ديگر از كساني است كه در شوراي سياستگذاري يازدهمين دوسالانه جهاني پوستر ايران انتخاب شده است. بنا بر اسناد به دست آمده، وي از جمله طراحان ايراني است كه در سال 1391 (مارس 2012) در فهرست داوران نمايشگاه سياسي «پوستر براي فردا» معرفي شده است. پريسا تشكري يكي ديگر از افرادي است كه با حكم مديركل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد به عنوان يكي از اعضاي شوراي سياستگذاري يازدهمين دوسالانه جهاني پوستر ايران معرفي شده است. اين در حالي است كه در سال 1389 نمايشگاهي در پاريس، پروژه حقوق بشري ديگري عليه ايران را با موضوع «لغو مجازات اعدام و كشتار» كليد مي‌زند و تنها طراح ايراني كه در اين نمايشگاه به عنوان داور حاضر مي‌شود، «پريسا تشكري» است.» با انتشار اين گزارش زمان آن رسيده است تا مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد به قول خود درباره بركناري اين افراد عمل كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار