کد خبر: 664164
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
یکی از اساتید اخلاق خطاب به روحانی نوشت: اینکه به عده‌ای آن‌طور ــ به جهنم ــ بگوئید دور از ادبیات شماست؛ بیش از گذشته به خداوند پناه ببرید و در گفتارتان عصبانی نشوید، در نوشتارتان بیشتر دقت بفرمائید.
تسنيم: حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبائی از اساتید اخلاق طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی از ادبیات روز گذشته وی خطاب به منتقدان انتقاد کرد.

متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته به‌شرح زیر است:

باسمه تعالی

حضرت مستطاب جناب آقای دکتر روحانی

رئیس‌جمهور محترم ایران

سلام علیکم

جناب‌عالی‌ مردی مطلع، سیاسی و آشنا به ادبیات جمهوری اسلامی و از روحانیت معزز بوده و هستید. طبیعی است برخی وقت‌ها به‌واسطه سخنان ناهنجار و گاهی گفتاری نامساعد، زمینه عصبانیت فراهم شود ولیکن حضرت‌عالی فردی آگاه هستید که قطعاً تصمیمات شما بر اساس اعتدال و تدبیر بوده و است، لذا سخنی که از شما ــ خطاب به منتقدان ــ نقل شد برای این‌جانب بسی حیرت‌آور و سنگین بود، زیرا طبق روایات و احادیث اهل‌بیت(ع) خاصه امام جعفر صادق که در ایام شهادتشان قرار داریم این‌گونه توصیه نشده است؛ امام صادق(ع) به شقرانی فرمودند: "ان الحسن من کل احد حسنٌ و انّه منک احسن لمکانک منّا، و انّ القبیح من کل احد قبیح و انّه منک اقبح"؛ (اى شقرانى! نیکى از هر شخص نیکو است، ولى از تو که به ما نسبت دارى نیکوتر است، و زشتى از هرکسى زشت است ولى از تو زشت‌‏تر).

منظور امام این بود، که ای شقرانی، چون تو به من منتسب هستی، کار خوبت خوب‌تر و کار بدت‌ بدتر است، حالا، برادر عزیز جناب آقای روحانی، شما به روحانیت، علم و فضیلت منتسب هستید و کار بد‌ از شما بدتر است.

اینکه به عده‌ای آن‌طور ــ به جهنم ــ بگویید دور از ادبیات شماست؛ نصحیت‌ خیرخواهانه بنده به حضرت‌عالی این است که بیش از گذشته به خداوند پناه ببرید و در گفتارتان عصبانی نشوید، در نوشتارتان بیشتر دقت بفرمایید، زیرا در این مقطع که خدمات، پشتکار و سیاست شما چشمگیر است نباید این‌طور شود که دشمنان دین یا خدای ناکرده دشمنان نظام و گاهی نادانان درون نظام حرف‌های‌تان را سوژه کرده به شما حمله‌ور شوند.

در پایان لازم می‌دانم بگویم، وقتی رهبر معظم انقلاب از شما و دولت‌تان حمایت می‌کند و ملت مسلمان و پاکدامن نیز بر همین اساس از شما حمایت می‌کنند، انتظار می‌رود حرف‌های ناهنجار از شما شنیده نشود، چون موجب تکدر خاطر می‌شود. موفقیت شما را در این مقطع از خداوند آرزومندم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
1
2
ازکوزه همان طراوت که دراوست
م س
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
0
2
انشاالله كه اين نصيحت اثربخش باشد
م س
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
0
1
انشاالله كه اين نصيحت اثربخش باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار