کد خبر: 664114
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
شمخانی:
دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران از روند قانونی طی شده در خصوص انتخاب نخست وزیر جدید عراق حمایت می کند.
جوان آنلاين: علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی در همایش سالانه سفرا و روسای نمایندگی های خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از روند قانونی طی شده در خصوص انتخاب نخست وزیر جدید عراق  حمایت می کند.

وی افزود: چارچوب های قانونی پیش بینی شده در قانون اساسی عراق به عنوان میثاق ملی مبنای انتخاب نخست وزیر توسط فراکسیون اکثریت در پارلمان ملی عراق است.

شمخانی با دعوت از همه گروه ها و ائتلاف های عراق به اتحاد و رعایت چارچوب های وحدت ملی به منظور حفظ منافع ملی و در نظر گرفتن حاکمیت قانون، توجه به شرایط حساس کشور عراق به منظور مقابله با تهدیدات خارجی را خواستار شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقدیر از نقش مرجعیت دینی به عنوان رکن پایدار حفظ انسجام و اتحاد در عراق بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق یکپارچه و امن به منظور خدمت رسانی به مردم و ارتقاء جایگاه منطقه ای اش تاکید کرد.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
1
شایسته است سخنگوی وزارت خارجه موضع گیری کند نه اینکه بعدا بگویند این نظر شخصی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
1
چرارئیس جمهورنخست وزیرراانتخاب کرد .مگرنبایدخودنمایندگان نخست وزیرراانتخاب کنند.
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
1
جانبداری عجولانه شمخانی از حیدر العبادی آمریکایی کاری ...!! نوری المالکی هزینه اتحاد با ایران و بشار اسد را می پردازد که آمریکا اینجور کینه اش را دارد !
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
1
جناب شمخانی و جناب سخنگوی کاخ سفید هر دو از حیدر العبادی آمریکایی حمایت کرده اند ! (بر ضد نوری المالکی !)و این که شمخانی از قول ایران !!!!! روند طی شده را قانونی و مورد حمایت ایران اعلام کند !!! کاری بیرون از حد و اندازه وظایف و اختیارات علی شمخانی است و تنها در صلاحیت سخنگوی وزارت خارجه ....است ! و شمخانی برای بدست آوردن رضایت برخی ها در عراق گروه بسیار دیگری را از ایران دلخور و آزرده و ناراحت می کند از جمله نوری المالکی دلاور ! که به حق شیوه انتخاب حیدر العبادی را مشکوک و غیر قانونی می داند و ایران باید با درنگ بیشتر اوضاع را نظاره کند و موضع گیری جانبدارانه ناپخته اتخاذ ننماید !
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
1
شمخانی با این جانبداری عجولانه آنهم از قول ایران !!! نشان داد سزاوار نشستن بر مسند فوق العاده حساس دکتر سعید جلیلی نیست !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار