کد خبر: 664110
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
نامه سرگشاده صادق زیبا کلام به آقای روحانی در مورد حق آزادی بیان
خبر آنلاین: نامه سرگشاده صادق زیبا کلام به آقای روحانی در مورد حق آزادی بیان  بدیتن شرح است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خلدالله ملکه

با سلام و تحیات از برخی بیانات جنابعالی در جمع سفرا کشور خطاب به مخالفین مذاکرات هسته ایی هم شگفت زده شدم و هم متاسف.عبارات و کلماتی بکار بردید که واقعا بدور از انتظار از شما بود و بیشتر یاد آور لحن یکی از روسای جمهور سابق مان. من بنا ندارم در خصوص بکار گیری آن سخنان چیزی بنویسم.تصور می کنم قبح آن اظهرمن الشمس است.بعلاوه مطمئن هستم نزدیکان باندازه کافی به حضرتعالی در خلوت انتقاد کرده باشند.ای بسا خودتان هم اکنون ترجیح می دادید آن ادبیات را بکار نمی بردید. بنده البته درد شما را درک می کنم. عده ایی نگران هستند که اگر توافق هسته ایی با آمریکا صورت بگیرد،تکیف علم و کتل آمریکا ستیزی و بساط "مرگ بر آمریکا" چه خواهد شد؟ اما باز هم نمی توانم با ادبیات شما همراهی کنم.بهاء ابراز آن ادبیات را شما نمی پردازید بلکه هزینه آنرا نویسندگان مستقل می پردازند.شما بنزین بر روی آتش خشونت گرایی تندروها می پاشید و شعله های بر خاسته از آن دامان اهل قلم آزاد اندیش کشور را می گیرد.

نکته دیگری که مجبورم کرد مصدع اوقات شوم، اتکاء و استناد جنابعالی به پشتیبانی ۹۰ درصدی مردم از مذاکرات و تلویحا توافق هسته ایی با آمریکا است. و اینکه وقتی ۹۰در صد مردم از وفاق هسته ایی پشتیبانی می کنند جایی برای ابراز مخالفت آن ده درصد باقی نمی ماند.جنب آقای رئیس جمهور،۹۰ در صد که جای خود دارد،حتی اگر ۹۹.۹۹درصد مردم از توافق هسته ایی دولت شما طرفداری می کردند، شما باز هم نمی توانستید جلوی اظهار نظر آن یکنفر را بگیرید. متاسفانه بسیاری از صاحبنظران حکومتی در ایران "لیبرالیزم" را تقلیل داده اند به همجنس بازی و آزادی های جنسی. اساس و بنیان لیبرالیزم بر روی این اصل بنا شده که اگر همه ۷۵ میلیون جمعیت ایران موافق مذاکرات هسته ایی و رسیدن توافق با آمریکا باشند اما صرفا یکنفر مخالف باشد، آن ۷۵ میلیون نمی توانند مانع از اظهار نظر آن یکنفر شوند.همه لیبرالیزم یعنی اینکه آقای روحانی و ۹۰ درصد طرفدارانش نمی توانند جلوی اظهار نظر آن ۱۰ در صد را بگیرند.همه لیبرالیزم یعنی اینکه آقای روحانی نمی توانند باستناد پشتیبانی اکثریت یا بخطرافتادن امنیت ملی، مصالح ملی، منافع ملی، تضعیف روحیه مردم،تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام،تضعیف نظام و......جلوی ابراز عقیده مخالف را بگیرند. کم نبوده اند موارد تاریخی که اکثریت بنحوهراس انگیزی در اشتباه بوده. و لیبرالیزم همواره نگران درستی عقیده صرفا به اعتبار پشتیبانی اکثریت از آن بوده.

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
بیستم مردادماه یکهزاروسیصدونودوسه
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سیدجلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
2
1
با اینکه تحلیلهای سیاسیش خیلی ابکیه ولی دراینمورد بد نگفته
صدرائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
2
1
آقای زیبا کلام ! آنچنان می گوید که یاد آور لحن یکی از روسای جمهور سابق مان که انگار یادتان رفته دادکشیدنهای خاتمی را دردانشگاهی که تعدادی دانشجو نسبت به سخنانش اعتراض داشتند! راستی به نظر شما کسانی که روزی برای حفظ ناموستان و حفظ دینتان(!) از جان خودشان گذشتند و امروز احساس نگرانی می کنند، تندرو هستند؟ آقای زیبا کلام می دانید مشکل شما چیست ؟ مشکل این است که قرآن را نمی خوانید و یا اگر می خوانید! آنچنان که وظیفه مسلمانان واقعی است در آن تدبر نمی نماید ، زیرا که این قرآن است که یهود را بدترین دشمن مسلمانان می داند. البته شاید به نظر شما که اسرائیل را به رسمیت می شناسید! آمریکای مسیحی اصلا بنیانش بر صهیونیزم یهودی استوار نگشته است و آمریکا پاک و مبرا است ! راستی زمانی که مرد از نامرد شناخته می شد، شما کجا بودید؟ اقای زیبا کلام بیاید از لطف و عنایتی که رهبری به شما داشتند و شما را به حضور خود دعوت کردند ، فرصتی را برای بازنگری در شیوه های تفکرتان پیدا کنید. راستی این جمله از شهید مدرس را شنیده اید که : علما و دانشمندان اگر بصیرت ندارند ، سخنی نگویند! آقای زیبا کلام بیایید مسلمان با بصیرت باشیم. صدرائی - فرهنگی
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
2
1
اقای زیباکلام"صاحبان حکومتی لیبرالیزم
راتقلیل نداده اند"بلکه افرادی که درغرب
طرفدار این فکرهستند"انرادرحد پائین
هم جنس گرائی و بی بند وباری تقلیل داده اند"شماکه به حمدالله ازبیان مخالفت های خود عقب نمانده اید"اگر
چنین بود"مطالب شما چاپ نمی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار