کد خبر: 663944
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
رئيس سازمان ميراث فرهنگي:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در جمع سفرا و مسئولان دفاتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور با تأكيد بر اينكه دستگاه ديپلماسي بايد به توسعه گردشگري كمك كند از برگزاري سمپوزيوم گردشگري پايدار با حضور 30 تن از وزراي گردشگري كشورهاي مختلف در تهران خبر داد و تأكيد كرد كه هيچ‌گونه گزارشي از رعايت نكردن ملاحظات فرهنگي و اعتقادي تورهاي خارجي ورودي اعلام نشده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در جمع سفرا و مسئولان دفاتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور با تأكيد بر اينكه دستگاه ديپلماسي بايد به توسعه گردشگري كمك كند از برگزاري سمپوزيوم گردشگري پايدار با حضور 30 تن از وزراي گردشگري كشورهاي مختلف در تهران خبر داد و تأكيد كرد كه هيچ‌گونه گزارشي از رعايت نكردن ملاحظات فرهنگي و اعتقادي تورهاي خارجي ورودي اعلام نشده است.
به گزارش «جوان» و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون رئيس‌جمهور در اين نشست با اشاره به وضعيت گردشگري در جهان گفت: در سال 1950 ميلادي، 25 ميليون نفر گردشگر در دنيا جابه‌جا شده است و با رشد 6 درصدي در سال 2005 ميلادي، 800 ميليون گردشگر در سراسر جهان به سفر پرداختند. اين رقم در سال 2013 به تعداد يك ميليارد و 187 ميليون نفر رسيد و بر اساس آمار رسمي(UNWTO) سازمان جهاني جهانگردي، از محل جابه‌جايي اين تعداد گردشگر، هزار و 250 ميليارد دلار درآمد نصيب كشورهاي مختلف شده است. اين تعداد گردشگر در سال 2020 به 6/1 ميليارد نفر و در سال 2030 به 8/1ميليارد نفر مي‌رسد.
سلطاني‌فر با بيان اينكه گردش مالي در مجموعه فعاليت‌هاي مربوط به گردشگري اعم از هتلداري، اماكن تفريحي، تفريحات، سرگرمي و اوقات فراغت در سال 2013 مبلغ 6 هزار و 500 ميليارد دلار بوده است، يادآور شد: هتلداران دنيا در سال گذشته ميلادي 500 ميليارد دلار درآمد داشته‌اند كه يك سوم اين مبلغ سهم هتلداران امريكايي بوده است. وي تصريح كرد: گردشگري سلامت كه امروز در كشور ما هم مورد توجه قرار گرفته، در سال 2013 بين 150 تا 200 ميليارد دلار درآمد براي كشورها داشته است. معاون رئيس‌جمهور اين را هم يادآور شد كه بخش عمده‌اي از گردشگران كشورمان را گردشگران فرهنگي، تاريخي، زيارتي و مذهبي تشكيل مي‌دهند.  او با بيان اينكه هيچ‌گونه گزارشي از رعايت نكردن ملاحظات فرهنگي، اعتقادي و مذهبي كشورمان از سوي گردشگران تورهاي خارجي ورودي اعلام نشده است، تأكيد كرد: گردشگراني كه به كشور ما سفر مي‌كنند با تمام قوانين و ملاحظات ايران آشنا هستند و بيشتر اين افراد با هدف بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي، زيارتي و مذهبي به كشور ما سفر مي‌كنند. رئيس سازمان ميراث فرهنگي در ادامه از توافق ميان سازمان ميراث فرهنگي و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي جهت امضاي تفاهمنامه‌اي براي استفاده از 80 رايزن فرهنگي در 60 كشور دنيا در جهت اهداف سازمان ميراث فرهنگي خبر داد. معاون رئيس‌جمهور همچنين از تشكيل كارگروه مشترك سازمان ميراث فرهنگي، وزارت امور خارجه، وزارت كشور و وزارت اطلاعات براي تسريع و صدور ويزا سخن گفت و افزود: افزايش زمان ويزاي فرودگاهي و افزايش تعداد كشورهاي لغو رواديد از مباحث مهم اين كارگروه است.
معاون رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه براي ميزباني از 20 ميليون گردشگر پيش‌بيني شده در سند چشم‌انداز 20 ساله كشور به سه برابر هتل‌هاي فعلي نياز داريم، افزود: فضاي مثبت گفتمان كه با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد فراهم شده است و نتايج سازنده گفتمان دولتمردان با 1+5 براي حفظ حقوق هسته‌اي، شرايط مناسبي براي حضور گردشگران و سرمايه‌گذاران در ايران فراهم آورده است. رئيس سازمان ميراث فرهنگي همچنين از برگزاري سمپوزيوم گردشگري پايدار خبر داد و گفت: ميزباني سمپوزيوم گردشگري پايدار كه مجموعه‌اي مرتبط با سازمان ملل متحد است به ايران سپرده شده است. اين سمپوزيوم از 22 تا 24 مهرماه با حضور حدود 30 نفر از وزراي گردشگري كشورهاي مختلف در تهران برگزار مي‌شود. وي در پايان از نمايندگان و سفراي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي مختلف خواست تا معرفي و تبليغ جاذبه‌هاي مختلف كشورمان را در دستور كار خود قرار دهند و ادامه داد: شرايط حضور گردشگران و سرمايه‌گذاران كشورهاي مختلف براي استفاده از ظرفيت‌ها و امكانات كشور، امروز با ايجاد تعامل و فضاي مثبت توسط دولت تدبير و اميد فراهم شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار