کد خبر: 663941
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
اعتراف تاريخي به ماهيت هاليوود
سايت خبري تحليلي و سينمايي هاليوود ريپورتر امريكا در گزارشي تحليلي به بررسي چند و چون مورد هجمه واقع شدن مشاهير طرفدار فلسطين در هاليوود پرداخته و به گونه‌اي خواسته اين موضوع را تبيين كند كه دليل مسكوت باقي ماندن جنايت اسرائيل و حمله به چهره‌هايي چون «ريحانا»‌، «دوايت هاوارد» ‌يا «‌پاپ ديوا» ريشه در همراهي مديران تراز اول هاليوود با سياستمداران و سرمايه‌داران اسرائيلي است.
الناز خمامي‌زاده
سايت خبري تحليلي و سينمايي هاليوود ريپورتر امريكا در گزارشي تحليلي به بررسي چند و چون مورد هجمه واقع شدن مشاهير طرفدار فلسطين در هاليوود پرداخته و به گونه‌اي خواسته اين موضوع را تبيين كند كه دليل مسكوت باقي ماندن جنايت اسرائيل و حمله به چهره‌هايي چون «ريحانا»‌، «دوايت هاوارد» ‌يا «‌پاپ ديوا» ريشه در همراهي مديران تراز اول هاليوود با سياستمداران و سرمايه‌داران اسرائيلي است.
 
  تعريف جاهليت از زبان مديران ارشد هاليوود

به گزارش «جوان»، نويسنده سايت هاليوود ريپورتر در ابتداي گزارش خود با طعنه اين قانون نانوشته و معنادار را براي خود استنباط مي‌كند كه در هاليوود مي‌توان درباره همه نوع مسائل مختلف سياسي صحبت كرد اما نبايد درباره غزه سخن گفت. اين قانوني كه نويسنده از آن ياد مي‌كند با عكسي كه وي براي گزارش خود انتخاب كرده و زنان غزه را هراسان و در حال اشك ريختن نشان مي‌دهد، همنشيني و تجانس جالب توجهي دارد. نويسنده، گزارش خود را اينگونه آغاز مي‌كند: «در حالي كه حتي طرفداران هاليوودي پر شور اسرائيل هم سكوت اختيار كرده‌اند اما در خلوت توئيت‌هاي چهره‌هاي مشهور سينمايي طرفدار فلسطين را جاهلانه مي‌نامند.»

وي ادامه مي‌دهد: «به رغم افزايش شمار تلفات در غزه در سطوح بالاي هاليوود كماكان سكوت نامتعارفي درباره اين جدال حكمفرما است. از زمان تأسيس اسرائيل در سال 1948 ميلادي قرابت فرهنگي و حمايت سياسي از اسرائيل ريشه‌هاي عميقي در صنعت هاليوود داشته و دارد. عادي بودن اين قضيه براي مديران اجرايي بالا رتبه در هاليوود نيز ريشه در ارتباطشان با سياستمداران برجسته اسرائيلي و رهبران تجاري دارد. در نتيجه حمله كنوني اسرائيل به غزه با وجود تلفات غيرنظاميان و كودكاني كه داشته ميان صفوف مديران اجرايي هاليوودي منجر به شكل‌گيري هيچ گونه بحث عمومي نمي‌شود. به همين ترتيب سلبريتي‌ها يا همان چهره‌هاي مشهور سينما و تلويزيون و ورزشكاراني كه احساسات طرفدارانه فلسطين را از خود بروز داده‌اند، جاهل ناميده شده و طرد مي‌شوند. چند مدير برجسته هاليوودي در گفت و گو با هاليوود ريپورتر صفت «جاهل» درباره آنها را به كار برده‌اند.» به نقل از هاليوود ريپورتر، يكي از اين مديران برجسته هاليوودي كه خواسته بود نامش فاش نشود، گفته بود: «چه اتفاقي مي‌افتاد اگر از مكزيك روي سرتان در تگزاس سه تا موشك فرود مي‌آمد؟ آن وقت يك جنگ تمام عيار شكل مي‌گرفت. شگفت‌انگيز است كه اسرائيل اينقدر خويشتنداري مي‌كند!» مدير اجرايي يك استوديوي فيلمسازي هم كه نخواسته بود نامش فاش شود، به هاليوود ريپورتر گفته بود: «اسرائيل اين جنگ را شروع نكرد اما وقتي كه به آنها حمله مي‌شود، انتظار چه كاري را از آنها داريد؟ آنها حق دارند از خودشان دفاع كنند.»
 
  ميلياردر اسرائيلي: مگر مي‌شود درگير بحث‌هاي سياست خارجه شد؟
به نوشته نويسنده اين گزارش، اينها احساسات قوي هستند كه به شكلي گسترده به اشتراك گذاشته مي‌شوند اما كمتر كسي حاضر است درباره آنها علناً بحث كند. اخيراً از حييم سابان، مغول ميلياردر و مطرح اسرائيلي كه بخشش و سخاوتش در قبال كانديداهاي دموكرات امريكايي منوط و مشروط به حمايت آنها از اسرائيل است، خواسته شد كه درباره توئيت‌هاي حامي فلسطين چهره‌هاي مشهوري چون «پاپ ديوا»، «ريحانا» و «دوايت هاوارد» ستاره ليگ بسكتبال امريكا نظر بدهد، سابان در پاسخ به اين خواسته بيانيه بسيار تند و تيزي نوشت و آن را براي انتشار به مدير ارتباطاتش فرستاد. مديرش نيز نهايتاً به صلاح سابان دانست كه اين بيانيه منتشر نشود و او كلاً نظري درباره اين موضوع ندهد. در ادامه گزارش‌ اين سايت امريكايي آمده است:«‌از طرفي ريحانا و هاوارد با ارسال توئيت‌هاي يكسان «فلسطين را آزاد كنيد» و سپس حذف آنها به همه طرف‌ها توهين كردند.» ريك تيلور، مشاور سياسي مستقر در لس‌آنجلس امريكا خطاب به مديران روابط عمومي در هاليوود گفته بود كه بهتر است به موكلانشان براي ورود به فضاي رسانه‌هاي اجتماعي آموزش بدهند. او گفته بود: «مشاهير حق آن را دارند كه نظرات خود را ابراز كنند اما بايد قبلش حرف خود را سبك و سنگين كنند و بدانند كه هر سخني واكنشي در پي دارد.»

نكته جالب توجه درباره جانبداري مديران ارشد صنعت فيلم و تلويزيون هاليوود كه به نظر مي‌رسد قانون طعنه‌آميز نويسنده گزارش هاليوود ريپورتر نيز خطاب به آن باشد، اظهارنظر كن سليمان، مديرعامل شبكه «تنيس»‌ امريكا درباره مشاهير حامي فلسطين است. سليمان كه پدربزرگ و مادربزرگش در اسرائيل زندگي مي‌كردند به هاليوود ريپورتر گفته است: «‌به نظرم مشاهير هميشه مي‌توانند خود را درگير مسائل محيط‌زيست يا مسائل اجتماعي كنند. اما مگر مي‌شود درگير بحث‌هاي سياست خارجه شد؟ اين كار كه معنا ندارد. . . با تمام احترامي كه براي ريحانا قائل هستم، مگر او در اين حوزه درس خوانده كه اظهار نظر مي‌كند؟ او نبايد درباره اين موضوع حرف مي‌زد!» اينكه مشاهير مي‌توانند درباره تمام مسائل صحبت كنند به جز مسائل مربوط به سياست خارجه البته كلامي است كه حداقل سيستم نظامي كه سليمان و امثال او به آن وابسته هستند هرگز نخواسته آن را بپذيرد و از اين حيث سخن اين مدير ارشد هاليوود از درون تهي است چراكه هاليوود و كارگردان‌ها و مديران ارشد استوديوهاي آن سالانه بستر ساخت شمار زيادي از فيلم‌هاي امريكايي را فراهم مي‌كنند كه كارشان سرك كشيدن غيرتخصصي و سطحي در مسائل مربوط به سياست خارجي است، آن هم بدون اينكه فيلمساز و كادرش لزوماً درس خوانده رشته سياست خارجه يا مفسر آن باشند كه فيلم «آرگو» تنها يكي از آنها است.
 
 شبكه سي‌ان‌ان و اخراج خبرنگاري كه اسرائيل را تفاله خواند

در اين بين نويسنده سايت هاليوود ريپورتر خبرنگاران فعال در غزه را نيز جزو آن دسته از چهره‌هاي رسانه‌اي دانسته كه به غير از مشاهير مورد بمباران مديران ارشد هاليوودي قرار گرفته‌اند. بدون شك خبرنگاران اعزامي به غزه اطلاعات دسته اول و حقيقي‌تري از فاجعه كنوني فلسطين در دست دارند. البته نويسنده اين گونه نوشته است: «حتي خبرنگاران فعال در غزه هم به واسطه قدم‌هاي اشتباه خود در رسانه‌هاي اجتماعي مورد گزند و نيشتر قرار گرفتند. ديانا مگني، خبرنگار كهنه‌كار شبكه خبري امريكايي سي‌ان‌ان به واسطه توئيت حامي فلسطين كه در آن اسرائيل را «تفاله» ناميده بود از كار خبر در غزه اخراج و در مسكو منصوب شد. يكي از سخنگويان سي ان ان گفته بود كه اين خبرنگار بعد از اينكه مورد تهديد و آزار و اذيت قرار گرفته بود، اينگونه با عصبانيت واكنش نشان داده است.»

نويسنده گزارش تحليلي هاليوود ريپورتر كه شايد سعي كرده ميانه‌رو باشد و به نحوي خودش را هم از تيررس چنين حملاتي در امان نگه دارد، گزارش خود را با اظهارنظر مجري معروف برنامه تلويزيوني «ديلي شو» ‌امريكا به پايان رسانده و نوشته است:«در ميان بي‌محاباترين منتقدان حمله اخير اسرائيل مي‌توان به جان استوارت، مجري برنامه تلويزيوني «ديلي شو»ي امريكا اشاره كرد كه ديدگاهي متفاوت‌تر و متنوع‌تر از آن چيزي را كه رسانه‌هاي اجتماعي اجازه مي‌دهند، بيان كرده و در يكي از برنامه‌هاي اخيرش گفته است: «‌ببينيد! درباره اين موضوع عقايد قوي بسياري وجود دارد اما صرف نام بردن از اسرائيل يا به هر طريقي تأثيرات و جنبه‌هاي انساني سياست‌هاي اسرائيل را زير سؤال بردن نمي‌تواند لزوماً مصداق طرفداري از حماس باشد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار