کد خبر: 663874
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
پس از گذشت 3 سال از افتتاح شبکه نمایش با فراز و فرودهایی راهش را یافته و به سرعت به سوی مطلوب پیش می رود. پخش بیش از چهار هزار و هشتصد فیلم در این سه سال با شناسایی مخاطب و تهیه کنداکتور پخش مناسب از ویژگی های دیگری است که این شبکه را در میان شبکه های خاورمیانه و شاید دنیا به شبکه ای منحصر به فرد تبدیل کرده است.

پس از گذشت 3 سال از افتتاح شبکه نمایش با فراز و فرودهایی راهش را یافته و به سرعت به سوی مطلوب پیش می رود. پخش بیش از چهار هزار و هشتصد فیلم در این سه سال با شناسایی مخاطب و تهیه کنداکتور پخش مناسب از ویژگی های دیگری است که این شبکه را در میان شبکه های خاورمیانه و شاید دنیا به شبکه ای منحصر به فرد تبدیل کرده است.

برترین های نمایشی جهان در یک شبکه

شبکه نمایش با هدف تنوع در نمایش آثار سینمایی ، از ساعت 15 تا 1 بامداد 6 باکس پخش فیلم را برای مخاطبان در نظر گرفته که هر باکس به موضوع و ژانر متفاوتی اختصاص دارد. ساعت 15 ، سینمای کودک و نوجوان، ساعت 17 ، سینمای بالیودد، ساعت19 ، سینمای ایران، ساعت 21 مرور آثار بازیگران ایران و جهان، ساعت 23، سینمای معاصر جهان و ساعت 1 بامداد، سینمای کلاسیک. بسیاری از آثار سینمایی پخش شده؛ از تولیدات جدید بودند و برای نخستین بار از شبکه نمایش پخش شدند. در ادامه گزارشی از آثار سینمایی کنداکتور شبکه نمایش خواهد آمد.

*نمایش آثار جکی چان

به زودی....

جکی چان ، کار گردان و بازیگر مطرح سینمای چین از زمانی که در سال 1962 نقش کوتاهی ایفا کرد تا به امروز در بیش از 120 فیلم بازی کرده است. شبکه نمایش قصد دارد با فیلم استادی با پنجه های شکسته (Master with Cracked Fingers) محصول 1971 که نخستین بازی جکی چان در نقش اصلی است، پخش فیلم های وی را آغاز کند . در مجموعه انتخاب شده ، تعداد زیادی از فیلم ها برای نخستین بار از صدا و سیمای ایران پخش می شوند که از جمله می توان به اژدهای جوان (1976) ـ ضربه های کشنده (1976) ـ پنجمین اژدها (1977) ـ هفت ضربه مرگبار (1978) ـ مبارز خیابانی (1980) اشاره کرد .

*مجموعه ای از فیلم های شرلوک هلمز

به زودی...

شرلوک هلمز اثر جاودانه سر آرتور کانن دویل تا به امروز بارها دستمایه بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی بوده است . به اعتقاد بسیاری از منتقدان، شرلوک هلمز راتبون (Basil Rathbone) در کنار شرلوک هلمز جرمی برت (Jeremy Brett) یکی از بهترین های این مجموعه است. باسیل راتبون از بازیگران مطرح و شناخته شده دهه 30 و 40 سینماست که شخصیت خاص و کلیشه های مخصوص به شرلوک هولمز را در قاب سینما به تصویر کشید .

*باکس سینما کلاسیک

روی آنتن...

پخش 100 فیلم کلاسیک و ماندگار تاریخ سینما از کارگردانان بزرگی چون آلفرد هیچکاک، جان فورد، هاوارد هاکس، آکیرا کوروساوا و ... به همراه نقد و بررسی مسعود فراستی از شبکه نمایش باکس سینمای کلاسیک شبکه نمایش است که تعدادی از این فیلم ها نیز برای نخستین بار از تلویزیون به نمایش در می آیند. یکی از مجموعه هایی که قرار است در این بخش به نمایش درآید مجموعه ساعت آلفرد هیچکاک است .

*نمایش آثار بازیگران مطرح

روی آنتن...

باکس ساعت 21 شبکه نمایش هر هفته را به یک بازیگر از سینمای ایران یا جهان اختصاص داده است . قبل از پخش فیلم ابتدا زندگینامه مختصری از آن بازیگر ارایه می شود. انتخاب فیلم ها وحدت موضوعی خاصی ندارد و فقط به صرف حضور بازیگر در یک فیلم نمایش داده می شود.

*نقد فیلم های ضد ایرانی

به زودی...

در سال های اخیر موج جدیدی از فیلم های ضد ایرانی از سوی هالیوود در حال ساخت و پخش است . با ساخت فیلم موهون 300 در سال 2006 اعتراضات زیادی در سطح جهانی به تحریف تاریخ و نمایش چهره ای منفی از ایران به سینمای هالیوود شد. در سال 2014 و با پخش دنباله ای جدید برای فیلم 300 هالیوود موج جدیدی از حملات را بر ضد ایران آغاز کرد. در برنامه مورد نظر ، این موج و اهداف آن مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت .

*مستند بازیگران

به زودی...

زندگی بازیگران سینما همواره مورد توجه بسیاری از علاقمندان سینما است. شبکه نمایش قصد دارد در این برنامه مستند های مطرح دنیا را در این باره پخش کند . از جمله زندگی و مرگ بروس لی با عنوان من بروس لی هستم (I Am Bruce Lee) محصول 2012، همچنین پخس مستندی در مورد جکی چان که شامل دو مجموعه بدل کاری ها (My Stunts) و سرگذشت این بازیگر (My Story) است .

*فیلم های کوتاه خارجی

به زودی...

فیلم کوتاه در سینمای امروز جایگاه ویژه ای پیدا کرده و در بسیاری از جشنواره های سینمایی دارای بخش جوایز جداگانه است . از جمله این جوایز می توان به جایزه بخش فیلم کوتاه اسکار، جایزه فیلم کوتاه جشنواره سزار فرانسه ، جایزه فیلم کوتاه جشنواره کن فرانسه اشاره کرد. شبکه نمایش قصد دارد تعداد زیادی از این مجموعه فیلم ها را به عنوان میان برنامه پخش کند و در کنار آن نیم نگاهی به فیلم های کوتاهی داشته باشد که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته اند.

*پشت صحنه فیلم های معاصر

به زودی...

بخش چگونگی ساخت و پشت صحنه فیلم های مطرح سینمای جهان از دیگر برنامه های شبکه نمایش است . به عنوان مثال فیلم جاذبه برنده 7 جایزه اسکار در سال 2014 و از همه مهمتر اسکار بخش کارگردانی شد. آلفونسو کوران، کارگردان این فیلم با ساخت این اثر در کنار ایجاد یک تجربه منحصر به فرد ، جنبه های فنی و تکنیکی ارزشمندی را به منصه ظهور رسانده است که چگونگی ساخت و پشت صحنه این فیلم می توانید از شبکه نمایش نگاه کنید .

گفتی است 65 درصد پیامک ها و تماس هاس دریافتی از سوی مخاطبان ، درخواست پخش فیلم از شبکه نمایش است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار