کد خبر: 663674
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
ارسطو و نقي بازار نوشت افزار ايراني- اسلامي را گرم كردند
در راستاي توليد نوشت افزار‌هاي ايراني- اسلامي چند روزي است كه خبرهايي از توزيع لوازم التحرير با تصاوير بازيگران محبوب سريال پايتخت در فروشگاه‌ها و استقبال مردم از آنها شنيده مي‌شود.
سپيده آماده
در راستاي توليد نوشت افزار‌هاي ايراني- اسلامي چند روزي است كه خبرهايي از توزيع لوازم التحرير با تصاوير بازيگران محبوب سريال پايتخت در فروشگاه‌ها و استقبال مردم از آنها شنيده مي‌شود.
به گزارش «جوان»، ماجراي سيطره كاراكترهاي غربي انيميشن‌ها و فيلم‌ها در بازار نوشت افزار دانش‌آموزان از دفتر و مداد گرفته تا كيف و كلاسور، سال‌هاي سال است كه لقب سناريوي تكراري مدارس و بازار لوازم التحرير را گرفته و مدت‌هاست دختر و پسرهاي ايراني از هفته‌هاي پيش از آغاز مدارس، فروشگاه‌هاي سطح شهر را به دنبال ست لوازم التحرير كاراكتر كارتوني مورد علاقه‌شان زير و رو مي‌كنند. در اين ميان هم باربي و بنتن محبوب‌ترين كاراكترهايي سال‌هاي اخير در ميان دانش‌آموزان بوده‌اند و پس از آن هم ساير ستاره‌هاي انيميشني و هاليوودي، ديگر رتبه‌ها را از آن خود كرده‌اند. يكي از نكات جالب توجه اين نمادهاي غربي لوازم التحرير اين است كه تصوير غالب كاراكترهاي دختر با پوشش‌هاي نامناسب به نمايش در آمده است و خريد چنين كالاهايي از سوي دختران دانش‌آموز كشور باعث مي‌شود كه اين پوشش به عنوان لباس برتر در ذهن آنها تداعي شود. همه‌گيري روز افزون نوشت افزار با نمادهاي غربي در سال‌هاي اخير باعث شد كه كارشناسان تأكيدات مؤكدي در خصوص تأثيرات مخرب گرايش كودكان و نوجوانان به اين لوازم مطرح كنند و در اين ميان هم طرح‌هاي مختلفي براي مقابله با اين نمادهاي غربي به ميان آمد. در همين راستا برخي از توليدكنندگان داخلي لوازم‌التحرير و نوشت‌افزار از جمله «كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان» نيمه دوم سال91 مسابقه‌اي را در خصوص طراحي دفتر و نوشت‌افزار براساس نمادهاي ايراني و اسلامي برگزار كردند و در نهايت طرح‌هاي برگزيدگان اين مسابقه براي توليد انبوه در اختيار كانون پرورش فكري قرار گرفتند و در بين تصاوير و طرح‌هاي ايراني- اسلامي به كار گرفته شده در نوشت‌افزارها چهره‌هاي شاخصي مانند جهان پهلوان تختي، اميركبير، ميرزا كوچك‌خان جنگلي، پورياي ولي، ابوعلي سينا، فردوسي، شهيد مصطفي احمدي روشن، شهيد مجيد شهرياري، شهيد عباس بابايي و شهيد باقري ديده مي‌شد. پس از اين ماجرا نمايشگاه‌ها و افتتاحيه‌هايي هم تحت عنوان نوشت افزار‌هاي ايراني - اسلامي در سال‌هاي اخير برگزار شد و در نهايت تيرماه امسال هم بار ديگر از ۵۰۰ نوشت‌افزار ايراني- اسلامي روشنا با حضور مديران و مسئولان مربوطه رونمايي شد كه در اين بخش پنج شخصيت «پارسا»، «پروانه‌ها»، «بچه‌هاي ايران»، «خانواده رضوي» و «دلاوران» طراحي شده است كه هركدام از اين طرح‌ها داراي داستان و شخصيت‌هاي مستقل بوده‌اند. اما نكته‌اي كه همواره در ميان محصولات نوشت افزار ايراني- اسلامي كمتر به چشم مي‌خورد، جذابيتشان براي كودكان و نوجوانان بود و به اين معنا كه پرداخت به شخصيت‌هاي ايراني- اسلامي بايد در عين حال توجه مخاطبان را هم به خود جلب مي‌كرد. در همين راستا نوشت‌افزار روشنا براي سال تحصيلي جديد دفاتر مشق با طرح‌هاي جديد مانند شخصيت‌هاي «پايتخت» توليد و براي توزيع راهي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كرده است. با توجه به استقبال دانش‌آموزان نسبت به نوشت افزار‌هايي ايراني- اسلامي كه تصاويري با كاراكترهاي ماندگار سريال‌هاي تلويزيوني آراسته شده‌اند، نشان مي‌دهد استفاده از اين كاراكترهاي دوست‌داشتني كه هم ايراني هستند و هم محبوب مي‌تواند بهانه‌اي باشد براي همه‌گيري نوشت افزار‌هاي ايراني- اسلامي كه در هجوم مدل‌هاي غربي، نهال نورسي به حساب مي‌آيند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار