کد خبر: 662929
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
موج جديد سريال‌هاي تلويزيوني در راه است
ماجراي خالي بودن آنتن سريالي رسانه ملي پس از ماه رمضان يكي از دلواپسي‌هاي هميشگي مديران اين رسانه در سال‌هاي گذشته بوده است، امسال اما انگار پيش از ماه رمضان برنامه‌ريزي‌ها براي پر كردن اين بازه زماني پخش صورت گرفته و اين روزها سه مجموعه تلويزيوني «انقلاب زيبا»، «دولت مخفي» و «دردسرهاي عظيم» در انتظار آنتن رسانه ملي به سر مي‌برند
يسنا پاكنهاد
ماجراي خالي بودن آنتن سريالي رسانه ملي پس از ماه رمضان يكي از دلواپسي‌هاي هميشگي مديران اين رسانه در سال‌هاي گذشته بوده است، امسال اما انگار پيش از ماه رمضان برنامه‌ريزي‌ها براي پر كردن اين بازه زماني پخش صورت گرفته و اين روزها سه مجموعه تلويزيوني «انقلاب زيبا»، «دولت مخفي» و «دردسرهاي عظيم» در انتظار آنتن رسانه ملي به سر مي‌برند.  هر چند همزماني ماه رمضان امسال به مسابقات جام جهاني دست تلويزيون را براي پخش سريال‌هاي ماه رمضاني بسته نگه داشته بود اما با انتشار نام مجموعه‌هاي جديد سيما معلوم شد تلويزيون قرار است از خجالت مخاطبانش در آيد.

 انقلاب زيباي شبكه يك!
در ميان پخش سريال‌هاي رمضاني تيزر سريالي مداوم روي آنتن مي‌رفت با نام «انقلاب زيبا» كه تنها صداي نريشن در كنار نام بازيگران در طول آگهي به چشم مي‌خورد. تيزر متفاوت متعلق به آخرين ساخته بهرنگ توفيقي بود كه قرار است طي روزهاي آينده به آنتن شبكه اول سيما بپيوندند. اين سريال كه به گفته رامين عباسي‌زاده تهيه‌كننده‌اش، 80 درصد تصويربرداري را به پايان رسانده، قرار است به‌طور همزمان مراحل تدوين و مونتاژ را هم پشت‌سر بگذارد تا بتواند در روزهاي پاياني تابستان مهمان آنتن شبكه اول رسانه ملي باشد. «انقلاب زيبا» داستان زندگي زيبا و حامد را روايت مي‌كند كه در يك موسسه رسانه‌اي همكار هستند. آنها تصميم به ازدواج مي‌گيرند اما اختلاف‌هاي اعتقادي دارند. زيبا در خانواده‌اي مدرن رشد پيدا كرده و در اين زمينه تفاوت‌هاي بسياري با حامد دارد، اما با وجود اين هر دو به يكديگر علاقه‌مندند. حامد و زيبا در تدارك برگزاري مراسم عروسي هستند كه بازگشت پدر زيبا از خارج از كشور، پس از سال‌ها باعث يادآوري خاطره و ماجراي تلخي در گذشته مي‌شود كه خانواده‌ها را تا مرز از هم پاشيدگي پيش مي‌برد. داستان سريال در بازه زماني معاصر ايران روايت مي‌شود و تأثير اتفاقات تاريخي كشور در چند دهه اخير را به تصوير مي‌كشد. آتيلا پسياني، آزاده صمدي، شقايق فراهاني، مجيد مظفري، عليرضا كمالي و فريبا كوثري از بازيگران اصلي اين سريال هستند.

   «دولت مخفي» در شبكه دو
شبكه دو كه پيش از اين «فاخته» را براي آنتن رمضاني خود در نظر گرفته بود و در نهايت هم نتوانست توجه خاصي را از سوي مخاطبان جلب كند، براي آنتن پس از ماه رمضانش، سريال «دولت مخفي» را در ژانر دفاع مقدس انتخاب كرده است. دولت مخفي كه اين روزها بيش از 90 درصد مونتاژ و تدوينش را به پايان رسانده، با بازي لاله اسكندري، پژمان بازغي، علي اوسيوند، مهتاج نجومي، امير آتشاني، مريم بوباني، كاوه خدا‌شناس و ابراهيم برزيده داستان سعيد يكي از جوانان جنوب كشور را روايت مي‌كند. سعيد با شروع جنگ، پدر خود را از دست مي‌دهد، در واقع پدرش مفقود مي‌شود و براي نجات جان ساير اعضاي خانواده، آنها را به شمال كشور مي‌آورد اما خودش در اين منطقه نمي‌ماند و بين جبهه و شمال در رفت و آمد است تا اينكه در يكي از عمليات‌ها به اسارت درمي‌آيد و بعد از اسارت اوست كه ادامه داستان سريال در اردوگاه‌هاي عراقي روايت مي‌شود. در ميانه اين اتفاقات، سعيد به پروانه با بازي لاله اسكندري علاقه‌مند مي‌شود، اما هر بار مشكلي بر سر راه ازدواج اين دو ايجاد مي‌شود. سريال «دولت مخفي» كه در 28 قسمت 45 دقيقه‌اي توليد شده است، در سه محور مناطق جنگي، مناطق دور از جنگ و سرانجام اردوگاه‌هاي عراقي است كه در بد‌ترين شرايط اسراي ايراني را در آنجا نگهداري مي‌كنند، به تصوير در آمده است و با بازيگران چهره خود مي‌تواند شب‌هاي پر مخاطبي را براي شبكه دو به ارمغان بياورد.

    «دردسرهاي عظيم» در شبكه سه!
شبكه سوم سيما هم «دردسرهاي عظيم» را براي آنتن پس از رمضانش در نظر گرفته و قرار است از 25 مرداد ماه اين سريال ساعت 21 هر شب به پخش شبكه سوم سيما بپيوندد. «دردسرهاي عظيم» به كارگرداني برزو نيك‌نژاد در 26 قسمت 40 دقيقه‌اي توليد شده، داستان يك مرد ثروتمند است كه به‌طور ناگهاني دچار مرگ مغزي مي‌شود و مشكلات فراوان بسياري را براي خانواده‌اش باقي مي‌گذارد. پسران و دختر مرد، پس از مرگ پدر ثروتمندشان با هجوم طلبكاراني روبه‌رو مي‌شوند كه براي گرفتن طلب خود راه خانه آنها را در پيش گرفته‌اند و در اين ميان اتفاقات عجيبي رخ مي‌دهد. مهدي هاشمي، مهران رجبي، شهين تسليمي، جواد عزتي، زهره فكور صبور، الناز حبيبي و مريم سعادت از بازيگران اين مجموعه هستند و تا به امروز هشت قسمت ابتدايي كار به پايان مراحل فني رسيده است.
   «ساخت ايران» اين بار در تهران
شبكه تهران كه ماه رمضان امسال هم به روال دو سال اخير، تكرار ناموفق سريال «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» را براي پخش رمضاني خود در نظر گرفته بود، اين روزها كه حدود يك هفته‌اي از پايان ماه رمضان گذشته است، مجموعه «ساخت ايران» محمدحسين لطيفي را راهي كنداكتور خود كرده است، البته «ساخت ايران» نه توليد شبكه تهران كه يكي از محصولات شبكه نمايش خانگي است كه چند سالي از پخشش در اين شبكه مي‌گذرد. مجموعه «ساخت ايران» به نويسندگي خشايار الوند و پيمان قاسم‌خاني در ژانر كمدي ـ اجتماعي با بازي امين حيايي، محمرضا گلزار، فرهاد اصلاني، بهنام تشكر، گوهر خيرانديش، بهاره رهنما، پروين قائم مقامي و اليكا عبدالرازقي داستان غلامحسين، دزد خرده‌پايي را روايت مي‌كند كه پس از دزديدن كيفي پيرمردي دچار مشكلات فراوان مي‌شود و در نهايت به دليل اينكه پليس به دنبال اوست مجبور به ترك كشور مي‌گردد.

  آنتن رنگي پس از ماه رمضان
با نگاهي به نام‌هايي كه در فهرست پخش شبكه‌هاي مختلف سيما به چشم مي‌خورد، مشخص مي‌شود كه تلويزيون به رغم سال‌هاي اخيرش، برنامه مدوني را براي روزهاي پس از ماه رمضانش در نظر گرفته است. در روزگاري كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان با سريال‌هاي رنگارنگ خيانت محور تركيه‌اي، مي‌خواهند نبض ذائقه سريالي مخاطبان را به دست بگيرند، صدا و سيما با در نظر گرفتن سريال‌هاي پر مخاطب براي ساعات شبانه‌اش، مي‌تواند راه اين شبكه‌هاي را دشوار كند و مسير را براي بازگشت مخاطبان داخلي به سمت مجموعه‌هاي توليد داخل بگشايد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار