کد خبر: 662733
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به نظرسنجي كه از عملكرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري انجام شده است، از نارضايتي 98 درصدي پرستاران كشور خبر داد.
عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به نظرسنجي كه از عملكرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري انجام شده است، از نارضايتي 98 درصدي پرستاران كشور خبر داد.
محمد شريفي مقدم گفت: يك ماه قبل نظرسنجي با هدف بررسي رضايتمندي جامعه پرستاري از عملكرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري انجام شد كه نتايج آن قابل توجه است.
وي با اعلام اينكه بيش از 3 هزار و 400 نفر از پرستاران سراسر كشور در اين نظرسنجي شركت كرده‌اند، گفت: سؤال نظرسنجي اين بود كه آيا از عملكرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري رضايت داشته‌ايد كه سه گزينه بلي، خير و ساير موارد براي آن تعريف شده بود.
دبيركل خانه پرستار ادامه داد: نتايج اين نظرسنجي حاكي از اين است كه بيش از 98 درصد شركت كنندگان، گزينه «خير» يا به عبارتي، نارضايتي از عملكرد وزارت بهداشت را انتخاب كرده بودند و تنها در حدود يك درصد از شركت كنندگان، از عملكرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاري رضايت داشته‌اند.  شريفي‌مقدم به «مهر» گفت: نتايج اين نظرسنجي، نشان از نارضايتي گسترده جامعه پرستاري از عملكرد وزارت بهداشت دارد و مي‌توان گفت كه سياست‌هاي اين وزارتخانه در حوزه پرستاري طي يك سال اخير، ناكارآمد بوده و در نتيجه كاهش اعتماد پرستاران به سيستم بهداشتي و درماني كشور را موجب شده است.  عضو شوراي عالي نظام پرستاري تأكيد كرد: اگر وزارت بهداشت به افكار عمومي جامعه پرستاري به عنوان كساني كه در خط مقدم نظام سلامت قرار دارند، اعتقاد دارد، بايد رفتار خودشان را تغيير دهند. زيرا ادامه وضعيت موجود، بر ارائه خدمات پرستاري به مردم و بيماران، تأثير منفي خواهد گذاشت.  وي با عنوان اين مطلب كه رضايتمندي گيرندگان خدمات نظام سلامت متأثر از رضايتمندي ارائه‌دهندگان خدمات سلامت است، افزود: متأسفانه وضعيت پرستاري اسفبار است و پرستاران زير بار فشار سنگين كار و همچنين تبعيض‌هاي ناعادلانه در نظام سلامت، كمر خم كرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار