کد خبر: 662729
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
برخورد وزارت بهداشت با صنايع لبني متقلب در مصرف روغن پالم
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس از حضور وزراي بهداشت و كشاورزي در مجلس براي پاسخگويي بررسي وجود روغن پالم در شير خبر داد.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس از حضور وزراي بهداشت و كشاورزي در مجلس براي پاسخگويي بررسي وجود روغن پالم در شير خبر داد.
علي كائيدي، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس، از بررسي وجود روغن پالم در شير پُرچرب در كميسيون متبوعش خبر داد و اظهار داشت: هفته آينده از وزراي جهاد كشاورزي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دعوت خواهيم كرد تا نسبت به اين مهم پاسخگو باشند.  كائيدي با يادآوري اظهارات وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نسبت به اضافه كردن روغن پالم در شير پرچرب و برخي لبنيات به خانه ملت گفت: متأسفانه بُعد نظارتي در كشور بسيار ضعيف بوده و چنين مواردي نخستين بار نيست كه امروزه شاهد آن هستيم.
كائيدي ادامه داد: ممكن است علت كمرنگ بودن نظارت در كشور، كمبود منابع مالي و نيروي انساني باشد اما با اين حال بايد براي رفع اين معضل فكري اساسي شود زيرا ادامه چنين روندي سلامت مردم را به خطر مي‌اندازد.
اين نماينده مردم در مجلس نهم با تأكيد بر ضرورت برخورد با كارخانجات متخلف در توليد شير با روغن پالم يادآور شد: متأسفانه برخوردها نيز قاطع نيست و موجب بازدارندگي تخلفات نمي‌شود همين امر موجب شده تا برخي از اين كارخانجات اجازه چنين تخلفاتي را به خود دهند.  كائيدي با بيان اينكه كميسيون بهداشت هفته آينده اضافه كردن روغن پالم در شيرپرچرب و برخي لبنيات را با جديت پيگيري مي‌كند، تأكيد كرد: بدون‌شك مجلس هفته آينده از وزراي جهاد كشاورزي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دعوت خواهد كرد تا وضعيت اين معضل را مورد رسيدگي قرار دهد.  كائيدي گفت: اين تخلفات بهداشتي در بعضي موارد مشاهده شده و بر اين اساس مجلس موظف است نسبت به تخلفاتي كه سلامت مردم را تهديد مي‌كند، نظارت جدي انجام دهد و از مسئولان مربوطه دعوت كند تا پاسخگو باشند.
   برخورد وزارت بهداشت با صنايع لبني متقلب در مصرف روغن پالم
در بازرسي‌هاي وزارت بهداشت نمونه‌هايي از روغن پالم در فرآورده‌هاي لبني پرچرب وجود داشته و مطمئناً با تمام كساني كه در اين تقلب نقش داشته‌اند، برخورد مي‌شود.  رسول ديناروند، رئيس سازمان غذا و دارو با اشاره به صحبت‌هاي وزير بهداشت در خصوص وجود روغن پالم در صنايع لبني پرچرب گفت: متأسفانه در سال 92 حدود 50 درصد ميزان واردات روغن گياهي كشور، روغن پالم بوده است. اين روغن كمترين كيفيت و اسيدچرب اشباع بالايي دارد. اين اسيد چرب اشباع با زنجيره بلند شبيه اسيدهاي چرب اشباع موجود در روغن جامد است. وي با اشاره به اينكه ثابت شده كه روغن‌هاي جامد نباتي يا روغن‌هايي كه داراي اسيد چرب اشباع بالا هستند مثل پالم، در گرفتگي عروق و حتي در افزايش سرطان‌ها دخالت دارند، خاطرنشان كرد: متأسفانه روز به روز سن ابتلا به گرفتگي عروق و سكته‌هاي قلبي در كشور كاهش مي‌يابد كه بخش عمده آن وابسته به تغذيه از جمله مصرف اسيدهاي چرب اشباع ناشي از روغن پالم است.  رئيس سازمان غذا و دارو همچنين افزود: روغن پالم متأسفانه به دليل ارزان بودن در تقلبات استفاده مي‌شود. يكي از اين تقلبات اين است كه چربي طبيعي فرآورده‌هاي پرچرب گرفته شود و چربي گياهي به آنها اضافه شود. روغن پالم جايگزين ارزاني است و يك تخلف محسوب مي‌شود.  ديناروند با بيان اينكه در بازرسي‌هاي وزارت بهداشت نمونه‌هايي از روغن پالم در فراورده‌هاي پرچرب وجود داشته، گفت: مطمئناً با تمام كساني كه در اين تقلب نقش داشته‌اند، برخورد خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
اين خبر 8 ماه قبل منتشر شده بود چرا نهادهاي ناظر آن موقع حساسيت نشان نداده اند؟
چه كسي پاسخگوي صدمات جاني مردم در اين مدت است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲
تيتر : پس از وايتكس اين بار روغن پالم در شير!
کد خبر: 629416 جوان آنلاين
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار