کد خبر: 662720
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
وزير كشاورزي:
وزير جهاد كشاورزي گفت: از منشأ استفاده از روغن پالم در شيرهاي پرچرب و محصولات لبني اطلاعي ندارم و بهتر است اين موضوع از كسي كه در مورد آن خبر داده است، سؤال شود.
به گزارش فارس، محمود حجتي، وزير جهاد كشاورزي بعد از ظهر ديروز در جمع خبرنگاران در مراسم امضاي تفاهمنامه بين وزارت جهاد كشاورزي ايران و مركز تحقيقات بين‌المللي مناطق خشك (ICARDA) در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه واكنش وزارتخانه جهاد كشاورزي در مورد اظهارات اخير وزير بهداشت و درمان درباره استفاده از روغن پالم در شيرهاي پرچرب و محصولات لبني چه بوده است، گفت: من اين موضوع را از طريق پيامك شنيده‌ام و اطلاع خاصي از آن ندارم ولي آنچه كه ما در برنامه داشته‌ايم كاهش سهم روغن پالم در روغن مصرفي كشور بوده است زيرا قيمت روغن پالم نسبت به روغن‌هاي ديگر پايين‌تر است به همين دليل سهم آن در روغن مصرفي كشور افزايش يافته است.
وي افزود: اگر در جايي تخلفي انجام شده است دستگاه‌هاي ذيربط بايد به اين موضوع رسيدگي كنند زيرا توليدكنندگان شير، پروانه بهداشتي دارند و طبق آن متعهد هستند توليداتشان را انجام دهند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه اين اظهارات وزير بهداشت و درمان آيا باعث كاهش مصرف شير در كشور مي‌شود، گفت: مصرف سرانه شير در كشور ما نسبت به كشورهاي ديگر پايين است و فكر نمي‌كنم صحبت‌هاي وزير بهداشت به معناي كاهش سرانه مصرف باشد.
وي در پاسخ به سؤالي كه آيا با توجه به كمبود آب در كشور و مصرف 92‌درصدي بخش كشاورزي از كل آب كشور و اينكه آيا تغيير الگوي كشت در دستور كار وزارت جهاد قرار دارد، گفت: اولاً مصرف 92‌درصدي آب جرم نيست ولي آنچه مورد نظر ما بوده و هست اين است كه بهره‌وري را افزايش دهيم و اين بهره‌وري ابتدا بايد در منابع پايه مثل آب صورت گيرد زيرا ايران به دليل خشك بودن فوق‌العاده در مورد مصرف آب محدوديت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار